کد خبر: ۲۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
شرکت اریکسون از غول های صنعت مخابراتی سوئد پیش بینی کرده که اینترنت پرسرعت 5G تا پایان سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۶۵ درصد از کل جمعیت دنیا را تحت پوشش خواهد داد.
به گزارش آی تابناک : شرکت اریکسون از غول های صنعت مخابراتی سوئد پیش بینی کرده که اینترنت پرسرعت 5G تا پایان سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۶۵ درصد از کل جمعیت دنیا را تحت پوشش خواهد داد.

این شرکت در گزارشی که روز دوشنبه این هفته منتشر کرد اعلام نمود که ظرف شش سال آینده در حدود ۴۵ درصد از کل ترافیک دیتای موبایل دنیا از طریق 5G مدیریت می شود.

در این گزارش اشاره شده که تعداد قراردادهای 5G موبایل در سراسر دنیا تا پایان دهه ۲۰۲۰ میلادی از ۲.۶ میلیارد فراتر می رود و انتظار می رود که میزان دیتای مصرفی کاربران از ۷.۲ گیگابایت در ماه به رقم ۲۴ گیگابایت برسد.

همانطور که در خبرها خواندید اوایل این ماه شبکه 5G در چین راه اندازی شد و حالا سه اپراتور اصلی در این کشور شامل چاینا تله کام، چاینا یونیکام و چاینا موبایل همگی اینترنت 5G به کاربرانشان ارائه می کنند. دولت این کشور نیز اخیرا توسعه یک شبکه 6G را به اتمام رسانده است.

پوشش شبکه 5G

اریکسون در گزارشی که روز دوشنبه این هفته منتشر کرد برآورد نموده که بالغ بر ۱۳ میلیون مشتری در چین تا پایان سال ۲۰۱۹ مشترک اینترنت 5G خواهند شد.

در ایالات متحده آمریکا نیز ورایزن در ماه آوریل شبکه موبایل 5G خود را در شیکاگو و مینیا پولیس راه اندازی کرده و از آن زمان تاکنون چندین شهر دیگر را تحت پوشش این شبکه برده است.

در بریتانیا شرکت های مخابراتی ودافون و EE مشغول ارزیابی تکنولوژی 5G در چندین شهر و منطقه از جمله فرودگاه Gatwick لندن هستند.

در گزارش اریکسون اینگونه ارزیابی شده است که بیشترین نرخ دریافت اشتراک این شبکه طی سال های آتی در آمریکای شمالی رخ می دهد و ۷۴ درصد از قراردادهای موبایل 5G نیز تا پایان سال ۲۰۲۵ به امضا می رسند. در مقابل اما ۵۶ درصد از قراردادهای موبایل که تا پایان سال ۲۰۲۵ در شمال شرقی آسیا به امضا می رسند از نوع 5G خواهند بود و ۵۵ درصد از مشتریان اروپایی نیز در این بازه سرویس 5G را دریافت خواهند کرد.

در سال ۲۰۲۰ دستگاه های سازگار با 5G به صورت انبوه وارد بازار می شوند و به همین خاطر بر شمار کاربران شبکه مورد بحث به میزان قابل توجهی اضافه می شود. Fredrik Jejdling نایب رئیس اجرایی اریکسون و رئیس شبکه های این شرکت در بیانیه خبری روز دوشنبه خود گفته است:

حالا دیگر پرسش این نیست که آیا چنین اتفاقی رخ می دهد یا خیر بلکه سوال این است که ما چقدر سریع می توانید مشتریان و سازمان ها را از این تکنولوژی بهره مند کنیم.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار