کد خبر: ۲۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
رقابت در بین سازندگان تلویزیون به جایی رسیده است که می‌تواند حتی برای برخی از برندهای قدیمی و سرشناس هم گران تمام شود. حذف نام «پاناسونیک» نیز این بازار نگران کننده و در عین حال عجیب به نظر می‌رسد؛ آیا زمان خداحافظی با این برند نوستالژی تلویزیون فرا رسیده است؟
به گزارش آی تابناک : جنگ اصلی در بین تولید کنندگان تلویزیون مابین دو کشور کره جنوبی و چین در جریان است. برندهای ژاپنی نظیر شارپ، پاناسونیک و سونی که روزی حرف اول را در این بازار می‌زدند، اینک در رتبه‌های بعدی پس از کره جنوبی و چین ایستاده و حال احتمال حذف برخی از آنها وجود دارد. در حال حاضر کمپانی Samsung در 12 سال گذشته به عنوان پرفروش‌ترین برند تلویزیون در جهان شناخته شده و شرکت‌های LG و TCL نیز در رتبه‌های بعد از آن قرار گرفته‌اند.

افزایش رقابت در دنیای تلویزیون‌های LCD، می‌تواند منجر به حذف برخی رقبا شود؛ ورود سازندگان جدید چینی و افزایش گستره آنها به نقاط مختلف جهان، قیمت رقابتی در کنار عملکرد خوب، استفاده از سخت افزارهای سطح بالا در زمینه هوشمند سازی، تقویت رابط‌های کاربری و سیستم عامل و... از جمله مواردی هستند که کار را برای کمپانی‌هایی نظیر پاناسونیک دشوار می‌کنند. این شرکت ژاپنی صاحب نام که زمانی از جمله تنها و برترین سازندگان تلویزیون در جهان بود، از کناره گیری خود در این بازار صحبت می‌کند.

PANA-TV-01.jpg

طبق آخرین اطلاعات دریافتی، شرکت پاناسونیک قصد دارد تا تولید تلویزیون‌های LCD را تنها تا سال 2021 ادامه داده و پس از آن از این بازار خارج شود. پاناسونیک که در سال‌های اخیر از رقبای خود عقب مانده و تمام تمرکز خود را بر پرچمداران OLED قرار داده است، در سال 2021 به طور کامل با بازار تلویزیون‌های LCD خداحافظی خواهد کرد. با این وجود این شرکت تولید تلویزیون‌های OLED را ادامه داده و با انجمن OLED کشور ژاپن (JOLED) نیز همکاری خواهد کرد.

آیا پاناسونیک در سال‌های اخیر در حال برنامه ریزی به منظور خروج از بازار تلویزیون‌های LCD بوده است؟ احتمالاً پاسخ بله است! این شرکت در گذشته توسعه و استفاده از سیستم عامل تلویزیونی FireFox TV را متوقف کرد. استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی در خطوط تولید، عدم ارائه ویژگی‌های اختصاصی، عدم پشتیبانی از سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند و نبود برنامه ریزی با هدف بهبود وضعیت، همگی از جمله عواملی بودند که نشان دهنده تنزل جایگاه این برند قدیمی در بازار تلویزیون‌ها بودند.

و حالا که Panasonic به شکل رسمی خروج خود از بازار تلویزیون‌های LCD را اعلام کرده است. این شرکت تنها در چند مدل محدود اقدام به تولید تلویزیون‌های OLED کرده و خروج آن از بازار تلویزیون‌های LCD تفاوت چندانی با خروج کامل آن از این بازار ندارد! متأسفانه امکان خروج برخی از برندها از جمله سامسونگ و آل جی از ایران وجود داشته و این مسئله‌ای است که با جایگزین شدن دو برند چینی-ایرانی، می‌تواند تبعات سنگین و جبران ناپذیری را برای بازار ایران و مردم به همراه داشته باشد.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار