کد خبر: ۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
با دیدن پردازنده‌های تازه وارد AMD از جمله Ryzen 9 3950X، دو قلب قرمز در چشمان شما نقش بسته و بسیاری از کاربران در پی تهیه پرچمداران جدید AMD به انتظار نشسته‌اند؛ اما ظاهراً وضعیت چندان بر وقف مراد آنها نبوده و باید در انتظار اخبار نا امید کننده‌ای باشند.
به گزارش آی تابناک : در روز گذشته، مطلبی در زمینه کمبود پردازنده‌های تازه وارد AMD از جمله Ryzen 9 3950X و مدل‌های  Ryzen Threadripper 3000 را برای شما عزیزان منتشر کردیم؛ رسانه‌های اروپایی مدعی بودند که بر خلاف ادعای AMD، بازار این کشورها خالی از پردازنده‌های پرچمدار تازه وارد است.

اینک متوجه شدیم که عدم دستیابی به پردازنده‌هایی مانند Ryzen 9 3950X محدود به بازار اروپا نبوده و این سخت افزارها تقریباً در تمام جهان نایاب هستند. آیا این یک تئوری جدید برای افزایش قیمت است؟ برخی رسانه‌ها AMD را محکوم به در پیش گرفتن راهی می‌کنند که به وسیله آنها، می‌تواند پردازنده‌های خود را با قیمت‌های بالاتر به فروش برساند. داستان از آنجایی آغاز می‌شود که سیستم بازاریابی از تبلیغات گرفته تا تست‌های اورکلاک و بررسی، داده‌های متعددی را در رسانه‌های جهان منتشر کرده و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب می‌کنند.

ryzen_3000_cpus_lede_2.10.jpg

در قدم بعدی، سازنده اعلام می‌کند که زمان عرضه پردازنده‌های مورد نظر فرا رسیده و اینک کاربران می‌توانند اقدام به خرید تراشه‌هایی بکنند که برای مدت‌های طولانی در انتظار عرضه آنها بوده‌اند. اما در عمل، هیچ پردازنده‌ای برای فروش آماده نشده است. در نتیجه التهاب به بازار نفوذ کرده و با ایجاد یک بازار سیاه ساده، فروشندگان قانونی آنلاین، مجوز فروش پردازنده با قیمت بسیار بالاتر را به‌دست می‌آورند. این تئوری به خوبی پیاده سازی شده و پیش از این آزمایش‌های خود را پس داده است.

به گفته رسانه‌های معتبر، خرید پردازنده Ryzen 9 3950X در سراسر جهان غیر ممکن است. این تراشه در فروشگاه‌های آنلاین نظیر NewEgg موجود نبوده و حتی زمان موجودی آن نیز نامعلوم اعلام شده است. صفحه این پردازنده‌ها نیز در وب سایت دیگری نظیر Amazon قابل پیدا شدن نبوده و تنها با سرچ از طریق گوگل است که می‌توان وارد صفحه آنها شد. در نتیجه تازه واردی مانند Ryzen 9 3950X عملاً برای خرید موجود نیست.

اینک زمان پیاده سازی بخش دوم پروژه فرا می‌رسد؛ ComputerBase هم خبر از عدم موجودی در کشور محبوبی مانند آلمان داده است. تمامی فروشندگان و خرده فروشان تأیید کرده‌اند که موجودی آنها صفر است. تمامی فروشگاه‌ها در یک مسئله متفق القول بوده و آن هم تاریخ موجود شدن است. هیچ کدام از فروشگاه‌های معتبر به تاریخ موجودی اشاره نکرده‌اند. چند فروشگاه آنلاین نیز از همین حالا به افزایش قیمت اقدام کرده و از جمله آنها می‌توان به Alternate.de، Casekin و Mindfactory اشاره کرد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار