کد خبر: ۲۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
کامپیوتر وسیله‌ای شخصی است اما گاهی اوقات پیش می‌آید که دوستان یا آشنایان نیاز دارند تا از کامپیوترمان استفاده کنند. این موضوع شاید منجر به دسترسی آن‌ها به برخی اطلاعات شخصی شود که نمی‌خواهیم در اختیارشان قرار بگیرد.
به گزارش آی تابناک : کامپیوتر وسیله‌ای شخصی است اما گاهی اوقات پیش می‌آید که دوستان یا آشنایان نیاز دارند تا از کامپیوترمان استفاده کنند. این موضوع شاید منجر به دسترسی آن‌ها به برخی اطلاعات شخصی شود که نمی‌خواهیم در اختیارشان قرار بگیرد. در این مطلب قصد داریم با معرفی ۴ ابزار کاربردی روش‌های گوناگون ردیابی کار ها در کامپیوتر را توضیح دهیم.

اگر کامپیوتر شما هم آنچنان شخصی نیست و می‌خواهید مطمئن باشید که دیگران در استفاده از لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما حریم خصوصی‌تان را نقض نکرده‌اند، این مطلب را از دست ندهید.

۱. Revealer Keylogger

اگر می‌خواهید بدانید که دیگران در حین استفاده از کامپیوتر شما چه کلید‌هایی را روی کیبورد فشار داده‌اند می‌توانید از Keylogger ها استفاده کنید. در واقع Keylogger ها برنامه‌های منحصر به فردی هستند که فعالیت کیبورد را تحت نظر می‌گیرند و همه کلید‌هایی که فشرده می‌شوند را در جایی ذخیره می‌کنند.

البته Keylogger ها عمدتا برای اهداف خرابکارانه مورد استفاده قرار می‌گیرند اما شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید تا متوجه شوید دیگران چه چیز‌هایی را تایپ کرده‌اند. روش یاد شده ساده‌ترین راهکار برای این است که متوجه شوید دیگران با استفاده از کامپیوتر شما چه چیز‌هایی تایپ کرده‌اند.

نرم افزار Revealer Keylogger کاملا رایگان است. این ابزار کاربردی همه کلید‌های فشار داده شده در کامپیوتر را ردیابی و ذخیره‌سازی می‌کند. همچنین به طور دقیق مشخص می‌کند که هر کلید روی کیبورد در چه زمانی فشار داده شده است.

یکی از مزیت‌های خوب این نرم افزار آن است که می‌توان برنامه را از چشم دیگران مخفی کرد. در واقع با انجام این کار کسی متوجه نمی‌شود که چنین برنامه‌ای فعال است. هر زمان که بخواهید از برنامه استفاده کنید کافیست کلید‌های Ctrl + Alt + F9 را فشار دهید تا لاگ‌های ثبت شده را مطالعه کنید.

این نرم افزار دارای نسخه پریمیوم هم هست که می‌تواند زمان فشار داده شدن کلید‌های کیبورد را تشخیص داده و به صورت مخفیانه از صفحه عکسبرداری کند. لازم به ذکر است که به خاطر پیشینه‌ی مخرب نرم افزار Keylogger و به این دلیل که عمدتا از آن برای جاسوسی استفاده می‌شود؛ توسط آنتی ویروس‌ها و نرم افزار‌های امنیتی به عنوان یک برنامه ناسالم شناسایی خواهد شد.

دانلود Revealer Keylogger (رایگان، تنها نسخه ۳۲ بیتی)

۲. All In One Keylogger

اگر به دنبال ویژگی‌ها و امکانات بیشتری هستید بد نیست با چند نمونه دیگر از اینگونه نرم افزار‌ها (البته غیر رایگان) آشنا شوید. یکی از گزینه‌های بسیار خوب در این زمینه All In One Keylogger نام دارد که مانند اپلیکیشن شماره ۱ این مطلب می‌تواند کلید‌های فشار داده شده در کامپیوتر را تشخیص دهد.

علاوه بر این، لاگ این نرم افزار کاملا پیشرفته است و برخورداری از فیلتر‌های متعدد باعث می‌شود که بتوانید به راحتی لاگ‌های ثبت شده در کامپیوتر را به صورت مخفیانه به ایمیل یا سرور‌های FTP مختلف ارسال کنید.

علاوه بر این، نرم افزار یاد شده می‌تواند اسکرین‌شات و حتی صدای اطراف را از طریق میکروفون ذخیره سازی کند. این اپلیکیشن دارای نسخه رایگان ۷ روزه است اما برای این که بتوانید برای همیشه از آن استفاده کنید باید با هزینه ۶۹.۹۵ دلاری آن را بپردازید.

دانلود اپلیکیشن All In One Keylogger (قیمت ۶۹.۹۵ دلار، تنها دارای نسخه ۳۲ بیتی)

۳. SpyAgent Spy Software

شرکت Spytech نرم افزار‌های متعدد و قابل توجهی را در این حوزه روانه بازار کرده است اما می‌توان گفت بهترینشان SpyAgent نام دارد. با استفاده از نرم افزار یاد شده می‌توانید‌ آخرین فعالیت‌های ثبت شده در کامپیوتر نظیر فشرده شدن کلید کیبورد‌ها، محل‌های کلیک شده، نرم افزار‌های مورد استفاده، تاریخچه و موارد مشابه زیاد دیگر را مشاهده کنید.

وقتی برای اولین بار از این برنامه استفاده می‌کنید باید یک رمز عبور بسازید. برای ضبط اطلاعات کامپیوتر و مخفی کردن نرم افزار و همچنین متوقف کردن آن باید حتما رمز عبور یاد شده را وارد نمایید. هر زمان که خواستید کامپیوتر را زیر نظر بگیرید کافیست گزینه Start Monitoring را انتخاب کنید، رمز عبور خود را وارد کرده و در انتها اپلیکیشن را در حالت Stealth یا مخفی قرار دهید.

زمانی که این نرم افزار مخفی شده است، SpyAgent همه فعالیت‌های انجام شده توسط کامپیوتر را تحت نظر می‌گیرد. همچنین کاربری که از کامپیوتر استفاده می‌کند متوجه فعال بودن چنین برنامه‌ای نخواهد شد. یکی از مزیت‌های این نرم افزار آن است که حتی کاربر با شناسایی این اپلیکیشن به خاطر نداشتن رمز عبور قادر به متوقف کردن ثبت فعالیت‌های انجام شده در کامپیوتر نخواهد بود.

پس از آنکه بخواهید مجددا از کامپیوتر خود استفاده کنید، باید کلید‌های ترکیبی خاصی که پیش‌تر مشخص کرده بودید را فشار دهید. با انجام این کار نرم افزار از شما می‌خواهد که رمز عبور را وارد کنید تا قادر به متوقف کردن ثبت اطلاعات شوید. بعد از انجام این کار، Spyagent علاوه بر اطلاعات درج شده، اسکرین‌شات‌های مختلف از کامپیوتر را هم در اختیارتان قرار خواهد داد.

این نرم افزار با دقت چشمگیری به همه جزئیات توجه می‌کند. حتی می‌تواند متوجه شود که کدام فایل‌ها از کامپیوتر حذف شده‌اند و چه فایل‌های جدیدی به سیستم عامل اضافه شده‌اند. البته این ویژگی‌های منحصر به فرد و قدرتمند به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

این اپلیکیشن دارای دوره رایگان محدود است و برای استفاده همیشگی از آن باید هزینه ۶۹.۹۵ دلاری آن را پرداخت کنید.

دانلود SpyAgent (قیمت ۶۹.۹۵ دلار. تنها دارای نسخه ۳۲ بیتی)

۴. iSpy - ضبط خودکار و مخفی وبکم

شاید تنها دغدغه شما فعالیت‌های مختلف توسط کامپیوترتان نباشد و بخواهید ببینید که اطراف کامپیوترتان چه اتفاقاتی در حال وقوع است. برای انجام این کار باید چه کار کنید؟ در این زمان‌ها تنها استفاده از نرم افزار‌هایی برای ثبت تاریخچه استفاده از کلید‌های کیبورد کفایت نمی‌کند.

یک نرم افزار دیگر تحت عنوان iSpy وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به طور مخفیانه وقتی پای کامپیوتر نیستید، از وبکم آن استفاده کنید و از محیط اطراف فیلمبرداری نمایید. این نرم افزار رایگان و متن باز دارای الگوریتم‌های پیچیده‌ای است که می‌تواند حرکت را تشخیص دهد و طوری تنظیم شود که فقط در زمان‌های مورد نیاز صحنه‌های مختلف را ضبط کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار یاد شده این است که می‌تواند به طور خودکار فیلم‌های ضبط شده را روی اینترنت آپلود کند. وقتی iSpy را نصب می‌کنید از شما اجازه دسترسی به دوربین کامپیوتر را درخواست می‌کند. بعد از اجابت این درخواست، می‌توانید نواری سبز رنگ را در پایین آن مشاهده کنید.

این نوار سبز در واقع نشان دهنده میزان تشخیص‌های ثبت شده توسط iSpy است. هر چقدر iSpy حرکت بیشتری را تشخیص دهد، نوار سبز رنگ پر تر از قبل خواهد شد. به محض این که نوار سبز رنگ به قرمز تغییر کند، iSpy فیلمبرداری را آغاز خواهد کرد.

همانطور که گفتیم اپلیکیشن یاد شده کاملا رایگان و متن باز است.

دانلود iSpy (دارای نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی)

چند نکته مهم

اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مطلب می‌توانند کاربرد‌های نامناسب هم داشته باشند و از طرفی به خاطر ذات جاسوسی بودنشان، با نرم افزار‌های امنیتی کامپیوتر مثل آنتی ویروس‌ها دچار مشکل می‌شوند و عمدتا آلوده شناخته خواهند شد.

هدف این مطلب آشنا کردن مخاطبین با این نرم افزار‌ها بوده و هرگونه استفاده نا به جا از آن‌ها بر عهده مصرف کننده است. از طرفی آشنایی با اینگونه اپلیکیشن‌ها می‌تواند باعث شود مطمئن شوید که کسی فعالیت‌های شما در کامپیوتر را زیر نظر ندارد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار