کد خبر: ۲۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
اپل تا کنون به دلایل مختلی مثل تن دادن به خواسته‌های دولت پکن و روش تعمیر گجت هایش مورد انتقاد قرار گرفته حالا اما قانونگذاران روی نقطه قوت این شرکت دست گذاشته و شعار حفاظت از حریم خصوصی اپل را به عنوان پوششی برای سیاست های ضد رقابتی مورد تردید قرار داده اند.
به گزارش آی تابناک : «دیوید سیسیلین»، نماینده دموکرات کنگره و رییس «کمیته فرعی ضد انحصار مجلس» نگران سوءاستفاده اپل از حریم خصوصی برای مخفی کردن رفتارهای ضد رقابتی است. از نظر وی با تدوین یک قانون حریم خصوصی منسجم در مجلس دیگر نیازی نیست غول های فناوری بر اساس اولویت های خودشان دست به اینکار بزنند:

بدون تدوین یک قانون حفاظتی قوی در آمریکا این خطر فزاینده وجود دارد که پلتفرم ها بر اساس منافع خودشان به عنوان قانونگذاران خصوصی عمل کنند.

نگرانی های سیسیلین چندان بی دلیل نیست و اپل با تغییراتی در iOS 13 محدودیت هایی را در دسترسی اپ های شخص ثالث به مکان کاربر ایجاد کرده است. نگرانی قانونگذاران این است که اپل به داده هایی در مورد مکان کاربر دسترسی داشته باشد که رقبا از محروم شده باشند.

یکی از مثال های ارائه شده در مقاله به اپلیکیشن Tile مربوط می شود که دیگر امکان درخواست از کاربر برای ردیابی دائمی و یافتن آیتم ها در حالت آفلاین را ندارد؛ این اتفاق در حالی روی داده که اپل در آستانه معرفی ردیاب های مشابه Tile با عنوان AirTag قرار دارد.

دغدغه های قانونگذاران به حدی است که به گفته منابع آگاه جلساتی را برای گفتگو با توسعه دهندگان اپ استور برگزار کرده اند. یکی از موضوعاتی که طی این جلسات به ان پرداخته شده عادت اپل به تغییر قوانین اپ استور به بهانه حفظ حریم خصوصی کاربران است؛ روشی که معمولا به ایجاد محدودیت برای رقبای این شرکت منتهی می شود.

سخنگوی کوپرتینویی ها در واکنش به این نگرانی‌ها مدعی شده که اپل همکاری نزدیکی با توسعه دهندگان داشته و همیشه بازخوردهای دریافتی از آنها را مد نظر قرار می دهد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار