کد خبر: ۲۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
سازمان غیرانتفاعی RIPE Network Coordination Centre که مسئول تخصیص و ثبت آدرس IP در بیش از 76 کشور در اروپا، خاورمیانه و بخش هایی از آسیای مرکزی است، اعلام کرد که آخرین بلوک از آدرس IPv4 را اختصاص داده است.
به گزارش آی تابناک : سازمان RIPE اعلام می کند که تمام 1022 آدرس IPv4 را از آخرین نت بلاک خود اختصاص داده و از این پس کاربرانی که به آدرس IP عمومی اروپایی نیاز دارند، باید در لیست انتظار قرار گیرند و از آدرس های استفاده شده بهره مند شوند.

البته استفاده از آدرس های IPv4 استفاده شده مستلزم شرایطی است و کاربر نباید تاکنون از سازمان مذکور، زیرشبکه (Subnet) دریافت کرده باشد و فقط امکان دریافت یک زیرشبکه تکی 24/ وجود دارد. در نتیجه کاربر فقط می تواند 256 آدرس IPv4 دریافت کند.

اتمام اخرین بلوک از آدرس IPv4

سازمان مذکور امیدوار است با اعلام این خبر، تمایل کاربران به مهاجرت به آدرس های IPv6 افزایش پیدا کند. البته احتمال وقوع چنین چیزی پایین است چون شرکت ها تمایل کمی به مهاجرت به پروتکل اینترنت نسخه 6 نشان داده اند. تمام شدن آدرس های IPv4 تاثیری روی کاربران معمولی و کسب و کارهای کوچک نخواهد گذاشت.

فشار واقعی اما روی دوش ارائه دهندگان استارتاپی اینترنت خواهد بود. برای تخصیص آدرس IP به 10 هزار نفر، به نت بلاکی 10 هزار تایی نیاز است. استارتاپ ها بدون نت بلاک، شانس تبدیل شدن به ارائه دهنده بزرگ را نخواهند داشت.

پیش بینی می شود اتمام آدرس های IPv4 روی ارائه دهندگان اینترنت تاثیر بگذارد؛ چون بدون وجود بلوک های آدرس IP، امکان عقد قرارداد با مشتریان وجود ندارد. این مسئله روی ارائه دهندگان کوچک و شرکت هایی که به تازگی می خواهند وارد این حوزه شوند نیز تاثیر منفی می گذارد.

آدرس های IPv4 شماره هایی 32 بیتی هستند که برای شناسایی دیوایس ها در اینترنت استفاده می شوند. در حال حاضر در مقایسه با 340 آندسیلیون (10 به توان 36) آدرس IPv6، فقط 4.2 میلیارد آدرس IPv4 در سطح جهان وجود دارد.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار