کد خبر: ۲۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
شرکت سامسونگ همواره سیاستی نه چندان روشنگرایانه در مورد عرضه نسخ جدید سیستم‌عامل برای گوشی‌های خود داشته و هیچ‌گاه نمی‌توانیم حدس بزنیم که یک نسخه جدید اندروید برای گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت چه زمانی عرضه می‌شود. اما به نظر این شرکت در مورد اندروید 10 روندی متفاوت را در پیش گرفته و می‌توانیم در ادامه با هم به زمانبندی رسمی این بروزرسانی پی ببریم.
به گزارش آی تابناک : گوگل طی ماه گذشته به صورت رسمی اسامی و زمانبندی گوشی‌ها و دستگاه‌هایی از شرکای تجاری خود از جمله سامسونگ، ال‌جی، موتورولا، سونی و ایسوس که بروزرسانی اندروید 10 را دریافت می‌کنند اعلام نمود و تنها می‌ماند تأیید رسمی شرکت‌ها که سامسونگ از اولین‌هایی است که این زمان را تأیید می‌کند.

طبق اعلام شرکت اولین موج از بروزرسانی اندروید 10 همراه با رابط کاربری One UI 2.0 برای محصولات سامسونگ از جمله خانواده Galaxy S10 و Galaxy Note 10 در شب کریسمس و برای کاربرانی که گوشی‌های خود را به صورت تحت قرارداد با اپراتور T-Mobile خریداری کرده‌‌اند از راه می‌رسد.

به همین منوال می‌توان می‌توان حدس زد که برای دستگاه‌های خارج از قرارداد اولین بروزرسانی اندروید 10 طی ماه ژانویه سال 2020 (دی ماه) عرضه شده تا کاربران بتوانند تا کمتر از دو ماه دیگر گوشی‌های خود را به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید بروز کنند.

دستگاه بعدی که قرار است این بروزرسانی را دریافت کند Galaxy Note 9 خواهد بود و این بروزرسانی ظاهراً پس از عرضه بروزرسانی برای گوشی‌های سامسونگ سری S10 و Note 10 اتفاق خواهد افتاد.

موج دوم بروزرسانی اندروید 10 برای کاربران گوشی‌های سامسونگ در ماه آوریل سال آینده میلادی (4 ماه دیگر) از راه می‌رسد و این بدان معناست که در اولین روزهای بهار باید منتظر عرضه آپدیت اندروید 10 برای کاربران گوشی‌هایی مانند Galaxy S9 و Galaxy S9+، Galaxy A50، Galaxy A70 و همچنین تبلت Galaxy Tab S6 باشیم.

and-10-1.jpg

نکته دیگر این است که بروزرسانی برای گوشی‌های سری Galaxy A به صورت تجمعی صورت خواهد گرفت. این بدان معناست که ظاهراً سامسونگ گوشی‌های سال 2019 و 2018 سری Galaxy A را به فاصله نه چندان زیادی از هم مشمول دریافت بروزرسانی اندروید 10 قرار خواهد داد و به همین دلیل می‌توان حدس زد که گوشی‌های جدید سری گلکسی A حداکثر تا پایان بهار سال آینده همگی به اندروید 10 بروز می‌شوند.

موج سوم بروزرسانی نیز برای تبلت‌های Galaxy Tab S4 و Galaxy Tab S5e خواهد بود که بروزرسانی آنها از تیر ماه سال آینده شروع خواهد شد و به نظر دو تبلت Galaxy Tab A 8.0 و Galaxy Tab A 10.1 نیز در مهر تا آبان ماه سال 1398 این بروزرسانی را دریافت می‌کنند.

این برنامه یک ساله سامسونگ بروزرسانی همه محصولاتی است که باید انتظار بروزرسانی آنها را داشته باشیم. اما همچنان برنامه بروزرسانی سری Galaxy M نامشخص است و کاربران اطلاعات خاصی از آنها ندارند. امیدواریم این گوشی‌های خوش ساخت و جذاب نیز مشمول بروزرسانی‌های مفید اندروید 10 شوند تا بتوان همچنان به عنوان محصولاتی با ارزش خرید بالا به آنها نگاه کرد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار