کد خبر: ۲۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 25
شرکت سونی سال‌هاست که دیگر آن ابهت و وجه عالی در دنیای گوشی‌های هوشمند را ندارد و محصولات جدیدی که معرفی می‌کند به هیچ وجه توانایی رقابت با هم‌رده‌های خود ساخت دیگر شرکت‌ها را ندارند. در ادامه به بررسی امتیاز دوربین سلفی این پرچمدار فعلی این شرکت خواهیم پرداخت که امتیازات بسیار پایین را در وبسایت DxOMark بدست آورده است.
به گزارش آی تابناک : در حال حاضر شرکت سونی گوشی Xperia 5 را به عنوان گل سر سبد محصولات خود در بازار ارائه کرده و این گوشی را باید به نوعی، بهترین محصول سونی بدانیم.

وبسایت DxOMark که بررسی‌های تخصصی و سیستم امتیازدهی خاص خود را دارد توانسته طی چند سال گذشته با بررسی گوشی‌ها در کنار دوربین‌های دیجیتال، ساختاری مورد اعتماد را در زمینه بررسی دوربین در اختیار کاربران قرار دهد و به نوعی، یک منبع معتبر در این زمینه به حساب می‌آید.

xperia-5-dxo-2.jpg

موردی که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم امتیازی است که دوربین سلفی گوشی پرچمدار شرکت سونی کسب نموده است. متخصصان این وبسایت در بررسی‌ها خود امتیاز نهایی 79 را به گوشی پرچمدار سونی Xperia  5 در بخش دوربین سلفی داده‌اند که بسیار کمتر از انتظارات کاربران و حتی ضعیف‌تر از گوشی پرچمدار سال گذشته سامسونگ Galaxy S9+ است.

امتیاز نهایی این گوشی حاصل امتیاز بخش عکاسی 81 و امتیاز فیلمبرداری 76 است که نشان‌دهنده عملکرد معمولی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی Sony Xperia 5 می‌باشد.

xperia-5-dxo-1.jpg

اما با ریزتر شدن در امتیاز کسب شده مشاهده می‌کنیم که یکی از عوامل ایجاد این امتیاز ضعیف در بخش عکاسی، عملکرد ضعیف دستگاه در ثبت رنگ‌های صحیح و همچنین عملکرد ضعیف بوکه، به دلیل عدم وجود ساز و کار سخت‌افزاری کارآمد و همچنین نرم‌افزار نه چندان قدرتمند دستگاه در آنالیز تصویر دوربین سلفی است.

در بخش دوربین نیز عمده عامل ایجاد کننده این امتیاز ضعیف، نویز بالای تصویر در حین فیلمبرداری به همراه عملکرد نه چندان مناسب اکسپوژر و همچنین رنگ ویدئو است که فیلمبرداری با دوربین سلفی این گوشی را در وضعیتی کاملاً معمولی قرار داده است.

برای اینکه بتوانید معیاری مناسب برای مقایسه این امتیاز کسب شده داشته باشید باید بگوییم که در حال حاضر گوشی Galaxy Note 10+ سامسونگ با دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی خود توانسته امتیاز مجموع 99 (حاصل امتیاز عکس 103 و امتیاز فیلمبرداری 93) را کسب کند که نشان دهنده عملکرد بسیار عالی نرم‌افزار دوربین سامسونگ در کنار سخت‌افزار کارآمد دستگاه است.

به هر حال سونی می‌تواند با ارائه بروزرسانی‌های مناسب تا حد بسیار زیادی عملکرد دوربین سلفی این گوشی را بهبود بخشد و شاید بهتر بود توجه بیشتری به این قسمت می‌شد تا سخت‌افزار پردازشی عالی دستگاه همراه با سنسور دوربین با کیفیت شرکت که به صورت بالقوه توانایی بسیار بیشتری دارند به این ترتیب دچار چالش کیفیت نشوند.







منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار