کد خبر: ۲۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 25
یکی از بهترین فناوری‌های تطبیق نرخ فریم مابین کارت گرافیک و مانیتورها، تکنیک G-Sync شرکت NVIDIA است که به وسیله یک ماژول سخت افزاری و رابط نرم افزاری پیاده سازی می‌شود. حال مطلع شده‌ایم که انویدیا بازهم در تلاش به منظور توسعه عملکرد این ماژول، یک تغییر انقلابی را در سر دارد؛ تغییری که می‌تواند برای گیمرها خوشایند باشد.
به گزارش آی تابناک : از ابتدای سال 2019، انویدیا در پی افزایش کارایی و عملکرد ماژول و فناوری G-Sync در برابر فناوری رقیب (AMD FreeSync) ویژگی‌های جدیدی را به آن تزریق کرد. به عنوان مثال لیستی متشکل از ده‌ها مانیتور مبتنی بر فناوری FreeSync توسط انویدیا معرفی شده بود که با نصب درایور جدید، می‌توانستند از کارت‌های گرافیک GeForce و تکنیک همگام سازی G-Sync پشتیبانی کنند.

انویدیا به طور رسمی خبر از پشتیبانی ماژول‌های G-Sync از Adaptive-Sync، HDMI 2.1 و HDMI VRR داده است. در نتیجه یک ارتقاء کلی در تکنیک همگام سازی نرخ فریم این کمپانی دیده می‌شود. آخرین به‌روزرسانی عمده فناوری G-Sync مربوط به پشتیبانی از HDR و سازگاری با برخی مانیتورهای مبتنی بر FreeSync بود. اینک با این ارتقاء جدید، کاربران بسیاری قادر به استفاده از این فناوری خواهند بود. انویدیا در آخرین درایور خود، پشتیبانی از HDMI 2.1 را به فناوری G-Sync تزریق کرده است؛ فناوری‌های همگام سازی هر دو کمپانی به گذرگاه‌های اندک محدود بوده و حال می‌توان از آنها در درگاه HDMI 2.1 نیز استفاده کرد.

GSYNC-02.jpg

پشتیبانی از فناوری همگام سازی نرخ فریم G-Sync از HDMI VRR نیز به منظور سازگاری با Variable Refresh Rate (VRR) است؛ در پایان هم انویدیا پشتیبانی از Adaptive-Sync را به عنوان یکی از برجسته‌ترین استانداردهای VESA فراموش نکرده است. این ارتقاء بسیار کلی و جامع‌تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد؛ اکوسیستم G-Sync دستخوش تغییرات چشمگیری شده است که بدون شک نمی‌تواند بدون علت باشد. به گفته برخی منابع، انویدیا می‌داند که کنسول‌های بازی نسل نهم از Adaptive-Sync فعال بهره می‌برند؛ در نتیجه اگر مانیتورهای G-Sync فاقد این فناوری باشند، بخشی از مشتریان خود را از دست خواهند داد.

از آنجایی که AMD سازنده تراشه‌های نیمه سفارشی کنسول‌های بازی است، پشتیبانی از G-Sync را به کنسول‌های بازی نخواهد آورد؛ در نتیجه انویدیا باید G-Sync را با فناوری VRR تطبیق دهد. دومین مزیت این به‌روزرسانی، امکان فروش مانیتورهای مبتنی بر G-Sync به کاربرانی است که از تراشه‌های گرافیکی برندهای دیگر نظیر Intel استفاده می‌کنند. هرچند که این ارتقاء مزیت‌های فراوانی را برای گیمرها به همراه دارد، اما در صورت عدم اجرای آن، فناوری G-Sync به سمت نوعی انزوا در حرکت بود.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار