کد خبر: ۲۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 20
در این گزارش به معرفی چهار شبکه اجتماعی ایرانی می‌پردازیم که می‌توانند تجربه کاربری مناسبی به شما ارائه دهند.
به گزارش آی تابناک : در دنیای امروز بودن در بستری که بتوان تصاویر و فیلم‌های لحظه‌ای خود را در آن به اشتراک گذاشت، امری طبیعی شناخته می‌شود. به همین دلیل اکنون افراد زیای در سراسر جهان عضو شبکه‌های اجتماعی می‌شوند و روزانه به این تعداد نیز افزوده می‌شود.

می‌توان یکی از دلایلی که می‌گویند اکنون دنیا مانند یک دهکده جهانی است که همه افراد از یکدیگر خبر دارند و می‌توان هر لحظه از اتفافی که در آن سوی دنیا رخ می‌دهد خبر داشت را دقیقا وجود چنین شبکه‌های اجتماعی دانست. اکنون شبکه‌های اجتماعی زیادی با اسامی مختلف در سراسر دنیا وجود دارند. این شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند به یکی از اصلی‌ترین ستون‌های دنیای مجازی تبدیل شوند. می‌توان گفت زندگی مجازی بدون این شبکه‌های اینترنتی که اصطلاحا به آن‌ها سوشال مدیا نیز می‌گویند تقریبا غیرممکن است.

ایرانیان که در زمینه‌های مختلف در حال پیشرفت هستند این بار به ساخت شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. این شبکه‌های اجتماعی کارایی یکسانی با دیگر مدل‌های مشابه داشته و کاربران می‌توانند با افراد مختلف به وسیله آن در ارتباط باشند. در این گزارش به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

شبکه‌های اجتماعی ایرانینزدیکا

شبکه‌ اجتماعی ایرانی نزدیکا در واقع با خلاقیت برنامه‌نویسان با پیام‌رسان ترکیب شده است. این بدان معناست که کاربران این شبکه‌ اجتماعی نه تنها می‌توانند به دنیایی از تصاویر و فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده توسط افراد دیگر دسترسی داشته باشند بلکه می‌توانند در بخش پیام‌رسان آن با کسانی که در این نرم‌افزار هستند به گفتگو بپردازند.

در این شبکه اجتماعی می‌توانید مانند اینستاگرام پست بقیه کاربران را لایک کرده و زیر آن‌ها نظر بگذارید. این نرم‌افزار از چهار سال پیش در فضای مجازی منتشر شده است و این بدان معناست که اکنون بیشتر مشکلات آن رفع شده و می‌توان از این شبکه اجتماعی به راحتی استفاده کرد.

شبکه‌های اجتماعی ایرانی

اگر دلیل نام گذاری آن را جویا شوید به این نکته می‌رسید که در واقع این شبکه اجتماعی می‌تواند بر اساس موقعیت مکانی نیز عمل کند. نزدیکا به کاربران نزدیک به هم امکان کشف و تبادل اطلاعات می‌دهد؛ به همین دلیل نام آن نزدیکا است. حتی گفته می‌شود بعضی مواقع در این نرم‌افزار مسابقات فیلم‌سازی و عکاسی برگزار شده و کاربران می‌توانند به خواست خود در آن شرکت کنند.

برای استفاده از این شبکه اجتماعی کافیست مانند باقی نرم‌افزارها یک حساب کاربری ساخته و آن را به عنوان نام مجازی خود به کار برید.

برترین تصاویر پس‌زمینه (۲۳ اردیبهشت)

شبکه‌های اجتماعی ایرانیبا هم

"با هم" نام نرم‌افزاری است که مدتیست وارد کافه بازار و دنیای اندرویدی‌ها شده است. این نرم‌افزار به دلیل محیط جالبی که دارد از سوی کاربران دنیای مجازی مورد استقبال قرار گرفته و افرادی هستند که از آن استفاده می‌کنند. در واقع این نرم‌افزار را می‌توان ترکیبی از چند برنامه ارتباطی مختلف دانست. شما می‌توانید با داشتن حساب کاربری در این برنامه چند عملکرد را با هم داشته باشید.

در این شبکه اجتماعی می‌توانید علاوه بر تبادل اطلاعات، نظرات و عقاید خود با دیگران عضو گروه‌های مختلف نیز بشوید. البته این همه ماجرا نیست زیرا حتی در این شبکه اجتماعی مانند یک پیام‌رسان، کانال‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید به عضویت در آن‌ها مطالب مورد نظرتان را دریافت کنید.

شبکه‌های اجتماعی ایرانی

در واقع با نصب کردن "با هم" می‌توانید به صورت همزمان خود را با چت روم، سرگرومی، گروه، کانال و پست مشغول کنید. یکی از شاید باور نکنید اما بیش از ده هزار کانال فعال فارسی با موضوعات مختلف در این شبکه اجتماعی وجود دارند که می‌توانند کاربران بسیار با علایق مختلف را به خود جذب کنند. در مواردی که درباره بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی ذکر شد نام سرگرمی به چشم می‌خورد. این بخش دارای بیش از بیست هزار بازی است که کاربران می‌توانند آن‌ها را انجام دهند.

همه این موارد و بخش‌های سرگرم‌کننده باعث می‌شود این شبکه اجتماعی دارای محیطی شاد و سالم برای "با هم" بودن کاربران فضای مجازی باشد.

توجه: متاسفانه به دلیل بروز برخی اختلالات در اینترنت ایران، این نرم‌افزار در دسترس نیست. اما به زودی با حل مشکل اینترنت این مسئله حل می‌شود.

برترین تصاویر پس‌زمینه (۲۳ اردیبهشت)

شبکه‌های اجتماعی ایرانیهورسا

یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی که در بازار یافت می‌شود، هورسا است. شعار این نرم‌افزار این است که حریم خصوصی افراد را می‌فهمد و به قواعد آن پایبند می‌ماند. از نکته‌های جالب این شبکه اجتماعی این است که کاربران می‌توانند علاوه بر لایک کردن پست‌های دیگران آن‌ها را دیسلایک نیز کنند. این قابلیت در بیشتر شبکه‌های اجتماعی نیست و جای خالی آن در برنامه‌های مختلف حس می‌شود.

علاوه بر این بیشتر قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار مانند استوری، کامنت، بازنشر و دیگر موارد شباهت زیادی به باقی شبکه‌های‌ اجتماعی دارند. از دیگر اتفاقات جالبی که در این شبکه اجتماعی رخ می‌دهد می‌توان به دسترسی راحت به هشتگ‌ها و متحوای پربازدید و اخبار داغ روز اشاره کرد. یکی از قابلیت‌های شبکه اجتماعی هورسا که شعار آن را در خود متبلور می‌کند اختیار کامل در تعیین سطح دسترسی دیگران به پروفایل است.

شبکه‌های اجتماعی ایرانی

هنگام شخصی‌سازی پروفایل خود اصلا نگران نباشید زیرا به وسیله ویژگی‌های جدید این شبکه اجتماعی می‌توانید کاور، موقعیت مکانی، آدرس سایت و موارد این چنینی را تغییر دهید. اگر در بخشی از وظایف این دستگاه سوال داشتین کافیست از منوی تنظیمات پروفایل شرح کامل آن را مشاهده کنید.

برترین تصاویر پس‌زمینه (۲۳ اردیبهشت)

شبکه‌های اجتماعی ایرانیلوکوبوک

در پایان باید یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی داخلی را به شما معرفی کنیم. این برنامه با ترکیب امکاناتی مشابه شبکه‌های اجتماعی و سیستم نویسندگی سعی دارد علاوه بر سرگرمی به کاربران خود لذت مطالعه را ارائه کند. شاید برای جالب باشد که بدانید این اولین شبکه اجتماعی دنیاست که بدین شکل و طراحی شده و سه هدف اصلی سرگرمی هدفمند، مطالعه لذت بخش و نویسندگی حرفه‌ای را دنبال می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی ایرانی

برای استفاده از این شبکه اجتماعی تنها کافیست با استفاده از شماره تلفن خود و بدون نیاز به ایمیل یک حساب کاربری ساخته و وارد این نرم‌افزار شوید. مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر پروفایل جدید بسازید، کاور آن را انتخاب کنید و برای خود بیوگرافی جذاب بنویسید. در محیط این برنامه می‌توانید دوستیابی کرده و افرادی که در فهرست دوستان شما هستند را مدیریت کنید. علاوه بر این موارد اکثر قابلیت‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند لایک کردن، ارسال پیام خصوصی، دسترسی به حساب کاربری از طریق چندین دستگاه و موارد این چنینی در لوکوبوک تعبیه شده است.

شبکه‌های اجتماعی ایرانی

اما از این موارد که بگذریم قابلیت‌های دیگر این شبکه اجتماعی به ما این امکان را می‌دهد که از مطالعه آنلاین بیشترین لذت را ببریم. شما می‌توانید در لوکوبوک کتابخانه‌ای اختصاصی از لیست کتاب‌ها و داستان‌های مورد پسند خود بسازید. حتی می‌توانید در دیتابیس کتاب‌های چاپ شده جستجو کنید. حتی کسانی که به داستان و رمان علاقه‌مند هستند این نوید را می‌دهیم که می‌توانند در لوکوبوک داستان مورد نظر خود را دنبال کرده و در صورت اضافه شدن قسمت جدید از طریق اعلان متوجه آن شوند.

حتی برای این برنامه یک پنل نویسندگی نیز طراحی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند به وسیله آن بدون ترس از کپی شدن کارهایشان آن‌ها را به اشترام بگذارند.




منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار