کد خبر: ۲۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 18
چندی پیش کمپانی مایکروسافت در استارتاپ اسرائیلی AnyVision سرمایه‌گذاری کلانی انجام داد. یکی از شروط این کمپانی برای سرمایه‌گذاری، رعایت قوانین اخلاقی و کاری مایکروسافت بود که به نظر می‌رسد این شرکت از آن سرپیچی کرده است. به همین دلیل غول ردموندی، با گرفتن یک وکیل خبره از این کمپانی شکایت کرده است.
به گزارش آی تابناک : شرکت AnyVision یکی از استارتاپ‌هایی است که در زمینه تشخیص چهره فعالیت می‌کند. یکی از بازو‌های سرمایه گذاری مایکروسافت در تابستان امسال نزدیک ۷۴ میلیون دلار در این کمپانی هزینه کرد به شرط این که این استارتاپ از قوانین اخلاقی کمپانی آمریکایی پیروی کند. اما به نظر می‌رسد که از تکنولوژی تشخیص چهره استارتاپ AnyVision در رابطه با شناسایی غیرمجاز شهروندان فلسطینی استفاده شده است.

مایکروسافت

شرکت مذکور با همکاری با یکی شاخه‌های ارتش اسرائیل، از تکنولوژی تشخیص چهره برای نظارت و شناسایی شهروندان فلسطین استفاده می‌کرده است. از همین رو مایکروسافت قصد دارد تا با بررسی دقیق از صحت این ماجرا اطمینان حاصل کند. یکی از سحنگویان این کمپانی گفته است:

مایکروسافت با پیگیری قانونی سریع و بررسی دقیق اسناد داخل AnyVision و همچنین از طریق بازجویی کارکنان این شرکت قصد دارد تا هرچه سریع‌تر به این قضیه پایان دهد.

با این حال شرکت AnyVision همکاری خود با ارتش اسرائیل را از اساس رد کرده و نیروی دفاع این کشور هم پاسخی به سوالات نداده است. این اولین بار نیست که مایکروسافت چنین اقداماتی انجام می‌دهد. البته چندی پیش کارمندان این کمپانی در اعتراضاتی درخواست کردند که همکاری با ارتش آمریکا به واسطه تکنولوژی Holo Lens پایان یابد. اما ساتیا نادلا رئیس غول ردموندی در پاسخ گفت که تکنولوژی خود را در اختیار حکومت‌های دموکراتیک قرار می‌دهد و اگر این تکنولوژی به برقراری صلح کمک کند، از ارائه آن خودداری نخواهد کرد.

گوگل هم چندی پیش از قراردادی ۱۰ میلیارد دلاری خود با DARPA گذشت زیرا عقیده داشت که با این همکاری ممکن است خطوط قرمز اخلاقی خود را زیر پا بگذارد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار