کد خبر: ۲۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
شرکت "ویرجین گلکتیک"، برنامه جدیدی را برای آماده‌سازی داوطلبان سفر فضایی خود آغاز کرده است.
به گزارش آی تابناک : شرکت "ویرجین گلکتیک" (Virgin Galactic) که در زمینه صنایع گردشگری فضایی فعالیت دارد، پروژه جدید خود موسوم به "برنامه آماده‌سازی فضانورد" را با همکاری شرکت "آندر آرمور" (Under Armour) آغاز کرده است. آندر آرمور، شریک ویرجین گلکتیک در تامین لباس‌های فضانوردان این برنامه است.

برنامه آماده‌سازی فضانورد، یک مرحله آماده‌سازی است که ویرجین گلکتیک طی آن، مسافران خود را پیش از سفر با هواپیمای فضایی "وی‌اس‌اس یونیتی" (VSS Unity) برای این سفر آماده می‌کند.

در این برنامه، راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌هایی ارائه می‌شوند که اعضای گروه ویرجین گلکتیک از جمله "بث موسس" (Beth Moses)، مربی ارشد فضانوردان و "دیو مککی" (Dave Mackay)، خلبان ارشد، آنها را فراهم کرده‌اند. مککی و موسس، در پرواز آزمایشی ویرجین گلکتیک حضور داشته‌اند؛ در نتیجه نه تنها می‌توانند راهنمایی‌هایی را بر اساس تجربه خود ارائه دهند، بلکه قادر هستند بینش‌های جدیدی را در مورد پرواز فضایی در اختیار علاقمندان بگذارند.

آندر آرمور نیز قرار است لباس‌های مورد نیاز مسافران را برای سفر فضایی آنها فراهم کند. این دو شرکت، برنامه‌هایی را برای تغذیه مناسب و تناسب اندام فضانوردان ارائه می‌دهد تا گردشگران فضایی را برای ماجراجویی آماده کنند. گروه پزشکی ویرجین گلکتیک نیز مشاوره‌های کاربردی را به هر مسافر ارائه می‌دهد. مسافران ویرجین گلکتیک، اجباری برای آمادگی جسمانی قوی که مورد نیاز فضانوردان ناسا است ندارند اما این شرکت تاکید کرده که باید حتما از سلامت و بنیه مسافران خود مطمئن باشد.   

تاکنون ۶۰۰ نفر برای سفر فضایی ویرجین گلکتیک اعلام آمادگی و ثبت نام کرده‌اند. طول پرواز هر مسافر، ۹۰ دقیقه تخمین زده شده و بهای بلیط هر یک از آنها ۲۵۰ هزار دلار است.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار