کد خبر: ۲۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
اپل قصد دارد برای جذب مخاطبان بیشتر و رقابت با حریفان قدرتمندش در بازار استریمینگ، سه سرویس پولی خود را در یکدیگر ادغام کند.
به گزارش آی تابناک : با‌توجه‌به اینکه این‌ روزها اپلیکیشن‌های جایگزین بسیاری دردسترس قرار دارند، جای تعجب نیست اگر کاربران اپل از اشتراک در سرویس‌های متعدد آن به‌ستوه آمده باشند. شاید تنها راه عبور از این مشکل برای اپل که سرویس‌های اختصاصی پولی بسیاری ارائه می‌کند، ادغام آن‌ها در یکدیگر باشد تا با این ترفند مشترکان بیشتری جذب کند.

براساس گزارشی از بلومبرگ و به‌نقل از منابع آگاه، اپل احتمالا تصمیم گرفته است در آغاز سال ۲۰۲۰، سرویس‌های اپل‌تی‌وی پلاس و اپل‌نیوز پلاس و اپل‌موزیک را در یکدیگر ادغام کند. این گزارش می‌گوید اپل با انتشاردهندگان به‌توافق رسیده است که سرویس خبر اپل‌نیوز حتما بخشی از این ادغام یا برنامه‌های ادغام آتی باشد.

بلومبرگ خاطرنشان می‌کند با ادغام این سه سرویس، احتمالا سود کمتری عاید انتشاردهندگان خواهد شد؛ چراکه سرویس اپل‌نیوز در‌حال‌حاضر با اشتراک ماهانه‌ی ۱۰ دلار ارائه می‌شود و درصورت ترکیب این سرویس‌ها با یکدیگر، باید منتظر حق اشتراکی با مبالغ کمتری باشیم.

سیاست جدید اپل برای ادغام سرویس‌های خود و تمرکز بر حق اشتراک کاربران، احتمالا از رکود چند سال اخیر در بازار فروش گوشی‌های هوشمند ناشی می‌شود و در راستای این رویکرد جدید، این شرکت به‌تازگی دو سرویس اپل‌تی‌وی پلاس با حق اشتراک ماهانه‌ی ۴/۹۹ دلار و اپل‌آرکید (سرویس بازی‌) با حق اشتراک ماهانه‌ی ۵ دلار را رونمایی کرده‌ است.

براساس آمار، امروزه بیش از ۱۰۰ سرویس استریمینگ در بازار آمریکا مشغول فعالیت هستند. هرچند ادغام این سه سرویس در یکدیگر و تشکیل بسته‌ی اپلیکیشن ترکیبی محبوب بسیار جذاب و وسوسه‌کننده به‌نظر می‌رسد، باید در نظر داشته باشیم که اپل در این بازار به‌شدت رقابتی، دربرابر حریفانی قدرتمند مانند نتفلیکس و هولو و آمازون پرایم، نبرد سختی پیش رو خواهد داشت. در‌حال‌حاضر، حدود ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها ماهانه رقمی بیش از ۱۰۰ دلار بابت حق اشتراک سرویس‌های استریمینگ می‌پردازند و میزان پرداختی ماهانه‌ی مشترکان خدمات کابلی نیز تقریبا به همین میزان تخمین زده می‌شود.  

ناگفته نماند مجموع حق اشتراک ماهانه‌ی این سه اپلیکیشن به‌صورت مجزا ۲۴/۹۷ دلار است. اینکه اپل چه مبلغ ماهیانه‌ای برای حق اشتراک سرویس جدید ادغامی خود در نظر خواهد گرفت، مشخص نیست؛ اما هزینه‌ی اشتراک این سرویس جدید ادغامی رقمی درحدود ماهانه ۱۰ دلار پیش‌بینی می‌شود.



منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار