کد خبر: ۲۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
چندی پیش، AMD با همکاری شرکای تجاری خود، قیمت کارت‌های گرافیک پرچمدار Polaris در سری RX 500 را کاهش داده و حتی هدایایی نظیر کد قانونی دانلود بازی‌های روز را به خریداران ارائه داد. در ابتدا تصور می‌شد که این اقدامات در راستای پاک سازی بازار از مدل‌های ستاره قطبی است؛ اما ظاهراً مسائل دیگری پشت پرده جریان دارد.
به گزارش آی تابناک : چندی پیش، AMD با همکاری شرکای تجاری خود، قیمت کارت‌های گرافیک پرچمدار Polaris در سری RX 500 را کاهش داده و حتی هدایایی نظیر کد قانونی دانلود بازی‌های روز را به خریداران ارائه داد. در ابتدا تصور می‌شد که این اقدامات در راستای پاک سازی بازار از مدل‌های ستاره قطبی است؛ اما ظاهراً مسائل دیگری پشت پرده جریان دارد. تولید کارت‌های گرافیک Polaris و RX 580 جدیدی که MSI رونمایی کرده است، مواردی هستند که در ادامه شاهد آنها خواهید بود. با شهر سخت افزار همراه باشید.

اگر تصور می‌کنید که Radeon RX 580 و به طور کلی کارت‌های سری Polaris در حال بازنشستگی هستند، باید بگوییم که در اشتباه هستید. AMD به تازگی کارت‌های گرافیک سری RX 5500 را معرفی کرده و به نظر می‌رسید که آنها را جایگزین مدل‌های 14 نانومتری Polaris کند. کارت‌های گرافیک RX 5300 نیز با ورود مک بوک پروهای 16 اینچی معرفی شدند. در نتیجه مطمئن بودیم که زمان خداحافظی با کارت‌های گرافیک ستاره قطبی فرارسیده است.

amd-graphics-3.jpg

اما در این شرایط MSI یک کارت گرافیک جدید، با نام MSI Radeon RX 580 ARMOR جدید را معرفی کرده است. این کارت گرافیک یک کولر و طراحی جدید از سری Armor را معرفی می‌کند. خنک کننده این کارت گرافیک با آرمورهای پیشین متفاوت بوده و نسبتاً ساده‌تر به نظر می‌رسد. این کارت گرافیک نیروی مورد نیاز خود را از طریق یک رابط 8 پین تأمین می‌کند.

amd-graphics-4.jpg

((نمونه هایی از RX 580 ARMOR فعلی))

این کارت گرافیک دارای 4 خروجی ویدیویی است. اما آنچه که به همراه معرفی این کارت گرافیک به‌دست می‌آید، عدم بازنشستگی کارت‌های گرافیک سری RX 500 است. در شرایطی که به عرضه کارت‌های گرافیک RX 5500 و RX 5300 نزدیک می‌شویم، معرفی مدل‌های جدید از سری کارت‌های قدیمی‌تر AMD چه معنی خواهد داشت؟ می دانیم که ریزمعماری NAVI به نسبت Polaris از توان حرارتی کمتر و عملکرد بسیار بالاتری بهره می‌برد. پس ادامه تولید آن سؤال برانگیز است. چند روز پیش نیز ASRock یک کارت گرافیک Radeon RX 550 جدید را معرفی کرد.

amd-graphics-2.jpg



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار