کد خبر: ۲۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 14
فضاپیمای ژاپنی "هایابوسا ۲(Hayabusa۲) با نمونه‌هایی از سیارک ریوگو به زمین بازمی‌گردد.
به گزارش آی تابناک : این فضاپیما در یک سال و نیم گذشته به عنوان همراهی، برای سیارک ریوگو بوده است.

"هایابوسا ۲" به اندازه کافی به ریوگو نزدیک بود تا گلوله‌هایی را به سطح این سیارک شلیک کند و یا حتی بمب‌هایی را در آنجا منفجر کند تا بتواند نمونه‌هایی از سیارک ریوگو جمع‌آوری کند و به خانه بازگرداند.

حال این فضاپیما و نمونه‌های جمع آوری شده توسط آن راهی بازگشت به زمین شده‌اند.

"هایابوسا ۲" امروز ساعت ۱۰:۰۵ به وقت ژاپن سیارک را به مقصد زمین ترک کرد و هنگامی‌که در حال دور شدن از ریوگو بود، عکس‌هایی از آن را ثبت کرد و قرار است تا پنج روز دیگر هم به روند عکاسی از ریوگو ادامه دهد.

بنا بر اعلام "آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن"(جاکسا) این فضاپیما به آرامی از ریوگو دور خواهد شد. به این ترتیب در تصاویر ریوگو به مرور کوچک‌تر دیده می‌شود.

آژانس فضایی ژاپن(ژاکسا) قصد دارد این عکس‌ها را به طور مرتب در وب‌سایت خود بارگذاری کند.

هایابوسا ۲ چندین محموله علمی برای سنجش از راه دور، نمونه برداری و همچنین چهار دستگاه سطح‌نورد کوچک با خود دارد که از آن‌ها برای بررسی سطح سیارک و کسب اطلاعات محیط زیستی و زمین شناسی نمونه‌های جمع آوری شده و بررسی آن‌ها استفاده می‌کند.

ریوگو یک سیارک حاوی کربن است که در نزدیکی زمین قرار دارد و دانشمندان امیدوارند که نمونه‌های جمع‌آوری شده توسط آن به درک منشاء آب و ترکیبات آلی روی زمین کمک کند.

در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی، زمانی‌ که "هایابوسا ۲" به اندازه کافی به زمین نزدیک شد، نمونه‌ها را در ظروفی دربسته به زمین می‌اندازد و انتظار می‌رود که پس از آن مجددا به سمت سیارکی جدید رود و به جو زمین وارد شود.

انتظار می‌رود که کپسول‌های حامل نمونه‌ها در استرالیا فرود آیند.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار