کد خبر: ۲۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 13
کمپانی حمل و نقل اینترنتی «کریم» در پی ایفای نقش پر رنگ تر در حوزه حمل و نقل خاورمیانه است و در همین راستا استارتاپ امارتی فعال در زمینه دوچرخه اشتراکی هوشمند را به زیر چتر خود درآورده است.
به گزارش آی تابناک : این استارتاپ که «سیاکل» نام دارد، در سال ۲۰۱۴ و با پشتیبانی «صندوق توسعه سازمانی خلیفه» (KFED) تاسیس شد. سیاکل در امارت سرویس دوچرخه های اشتراکی هوشمند ADCB Bikeshare را ارائه می کند که به خاطر سهولت استفاده، با استقبال زیادی مواجه شده است. کارکرد ADCB Bikeshare از نظر امکان اجاره ۲۴ ساعته دوچرخه ها با استفاده از اپلیکیشن موبایل و وجود ایستگاه های در نقاط متعدد، شباهت زیادی به استارتاپ ایرانی بیدود دارد.

هدف کریم از خرید این استارتاپ ورود به حوزه ریز حمل و نقل یا Micromobility است که بر جابجایی افراد از طریق ابزارهای سبک و سازگار با محیط زیست نظیر دوچرخه و اسکوتر مبتنی است. کریم با استفاده از سرویس دوچرخه اشتراکی هوشمند می تواند مشکل جابجایی مسافران در ابتدا و انتهای مسیر تا رسیدن به مقصد اصلی را حل کند. بدین ترتیب شهروندان می توانند مسافت های کوتاه و روزمره مثل فاصله بین خانه تا ایستگاه مترو یا ایستگاه اتوبوس تا محل کار را با دوچرخه طی کنند.

دوچرخه اشتراکی هوشمند

سیاکل در سال های گذشته به عنوان مدل کسب و کاری جدید و نوآورانه ای در منطقه معرفی شد و از نظر اقتصادی، زیست محیطی و سلامت عمومی جامعه مزایای بسیاری را به همراه آورد. «موسی النصری»، مدیر عامل KFED سیکال را نمونه ای عالی از تبدیل ایده های خلاقانه به یک کسب و کار موفق می داند. از نظر وی خرید این استارتاپ توسط مجموعه کریم موفقیتی برای KFED هم به شمار می رود و آنها کماکان به حمایت از استارتاپ ها و بنگاه های کوچک و متوسط اماراتی ادامه خواهند داد:

موفقیت سیاکل و دیگر استارتاپ های تحت حمایت KFED به ما اجازه می دهد انرژی بیشتری را به فرهنگ کارآفرینی امارات تزریق کنیم. ما به ماموریتمان که جامه عمل پوشاندن به ایده های خلاقانه کارآفرین ها، تسهیل رشد پایدار و ایجاد محیطی مناسب برای توسعه استارتاپ ها و بنگاه های کوچک است، متعهد می مانیم.

امارات، بحرین، عربستان و دیگر کشورهای منطقه سرمایه گذاری های گسترده ای را در زمینه راه اندازی استارتاپ های کارآمد و فناوری های جدید نظیر بلاکچین انجام داده اند که هدف از آن بهره برداری اقتصادی، اشتغال زایی و توسعه پایدار شهری عنوان شده است.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار