کد خبر: ۲۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 13
سیگیت نسخه جدید SSD های خود با ۹۶ لایه 3D NAND معرفی کرده که در نسخه پرچمدار آن شاهد اولین استفاده این کمپانی از رابط PCIe 4.0 هستیم. نام این SSD قدرتمند نیز FireCuda 520 خواهد بود.
به گزارش آی تابناک : حافظه SSD جدید سیگیت از کنترلر Phison E16 استفاده می‌کند که چند ماه پیش معرفی شده است. با این حال این کمپانی تغییرات خاصی روی فرمور آن ایجاد نکرده است. البته سیگیت می‌گوید که چند بروزرسانی نرم‌افزاری را داخل فرمور FireCuda 520 قرار داده است که به صورت انحصاری در اختیار خود این کمپانی قرار دارد و کاربران را از هک شدن‌های احتمالی محافظت می‌کند.

از لحاظ سخت‌افزاری اما این SSD تغییرات چندانی نکرده است و مانند دیگر حافظه‌های بر پایه Phison E16 به بازار عرضه خواهد شد. طراحی معیار توشیبای این SSD با PCB دو طرفه هم در نوع خود جالب است. FireCuda 520 از هیت سینک استفاده نمی‌کند زیرا سیگیت عقیده دارد بیش‌تر مادربورد‌ها از خنک کننده‌های داخلی بهره‌مند هستند.

از لحاظ قیمت نیز نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر PCIe 3.0، حافظه FireCuda 520 حدود دو برابر گران‌تر است اما سیگیت ۵ سال گارانتی به همراه پشتیبانی از نوشتن یک درایو در هر روز را برای این حافظه SSD در نظر گرفته است. قیمت مدل پایه آن نیز ۱۲۵ دلار است.

دیگر حافظه‌های SSD معرفی شده توسط این کمپانی هم شامل حافظه یک طرفه BarraCuda 510 با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و حافظه دو طرفه FireCuda 510 با ظرفیت‌های یک و دو ترابایتی می‌شوند. هر دو حافظه از ۶۴ لایه به ۹۶ لایه TLC آپگرید شده‌اند و کنترلر Phison E12 قبلی را حفظ کرده‌اند.

هر دوی این مدل‌ها نیز در ظرفیت‌های مشابه عرضه خواهند شد تا دست کاربر برای انتخاب SSD باز باشد. همچنین مدل FireCuda 510 از PCB مشکی به جای نسخه PCB آبی استفاده می‌کند. علاقه‌مندان به این حافظه‌ها می‌توانند طی روز‌های آتی آن‌ها را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنند.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار