کد خبر: ۲۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 12
گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت "اپل" برخلاف وعده‌های پیشین قصد دارد هدست‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند.
به گزارش آی تابناک : چندی پیش اپل اعلام کرده بود هدست واقعیت افزوده هوشمند خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد اما بنابر آخرین اخبار این شرکت بنابر دلایلی تاریخ عرضه این محصول هوشمند خود را به تعویق انداخته است و قرار است این محصول را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

به گزارش وبسایت "ماندِی"(Monday)، در حال حاضر بین شرکت‌های فناوری جهان رقابت وجود دارد که بتوانند عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ای توسعه دهنده که نه تنها کوچک باشد بلکه کاربران بتوانند از آن همانند یک عینک معمولی نیز استفاده کنند.

"مینگ چی کو"(Ming-Chi Kuo) تحلیلگر ارشد اپل، در اوایل ماه اکتبر گفت که اپل قصد دارد هدست واقعیت افزوه هوشمند خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه کند اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این شرکت تصمیم گرفته است که تاریخ عرضه را سه سال دیگر به تعویق اندازد.

هدست واقعیت مجازی این غول فناوری قادر خواهد بود با بازی‌ها، ایمیل، پیام‌ها و نقشه گوشی آیفون همگام‌سازی شود. این عینک همچنین به لنزهای هولوگرافی نیز مجهز خواهد شد که به احتمال زیاد به عنوان ستون فقرات دستگاه عمل خواهند کرد و تجربه واقعیت افزوده را زنده‌تر خواهند کرد.

پتنت اخیری که توسط اپل ثبت شده، نشان می‌دهد که شرکت اپل این فناوری را به عنوان دستگاه نمایشگر توصیف کرده و از یک ترکیب‌کننده بازتابنده هولوگرافیک استفاده می‌کند.به نظر می‌رسد که اپل تصور می‌کند این فناوری هولوگرافیک که قادر به بازتاب نور در محیط است، می‌تواند اشیاء ارائه شده در نمایشگر هدست را بیشتر با هم ترکیب کند. به این ترتیب عمق دید هدست بیشتر شده و خستگی چشم و حالت تهوع کاربر را کاهش می‌دهد. اخیرا فیسبوک هم با شرکت "ری‌بن" همکاری کرده تا روی ساخت عینک واقعیت افزود خود کار کند.

اطلاعات حاکی از آن است که اپل تنها به ۱۰۰۰ کارمند خود درباره جزئیات عرضه محصولات واقعیت افزوده آینده خود گفته است زیرا اپل درباره جزئیات یک محصول خاص معمولا تنها چند کارمند خود را در جریان قرار می‌دهد.

بنابر گزارش پایگاه "اینفورمیشن"(The Information) هدستی که اپل عرضه خواهد کرد از نظر اندازه مشابه هدست واقعیت مجازی "Oculus Quest "فیس‌بوک خواهد بود و این محصول به رایانه احتیاج ندارد، اما کاربران زمان استفاده از آن در هنگام پیاده روی قطعا احساس خوشایندی نخواهند داشت چرا که خیلی بزرگ خواهد بود. گزارش دیگری نشان می‌دهد که هدست و عینک‌های اپل از دوربین‌هایی برای واقعیت افزوده استفاده می‌کند، مشابه آنچه در حال حاضر در آیفون‌ها و آیپدهای جدید این شرکت وجود دارد. به عنوان مثال فناوری واقعیت افزوده در آیفون، به شما امکان می‌دهد یک مبل دیجیتالی را در اتاق نشیمن خود قرار دهید تا ببینید آیا مبل برای این قسمت خانه شما مناسب خواهد بود یا خیر.

هدست هدست "هولولنز ۲ "(HoloLens ۲) شرکت مایکروسافت و همچنین هدست "مجیک لیپ"(Magic Leap) استارتاپ امریکایی "مجیک لیپ" نیز از واقعیت افزوده استفاده می‌کنند، اما اندازه آنها بزرگ است. پیشتر، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد شرکت مایکروسافت قصد دارد با وزارت دفاع آمریکا در تامین هدست‌های واقعیت مجازی همکاری کند. در این راستا، مایکروسافت موظف شد تا هولولنزهای خود را اصلاح کند و آنها را با قابلیت‌های بیشتر در اختیار نیروهای نظامی بگذارد.

اکنون، ارتش آمریکا در پروژه‌ای موسوم به "IVAS"، از آخرین نمونه یک هدست سبک‌وزن رونمایی کرده است که به سربازان امکان می‌دهد عناصر دیجیتالی را با دامنه دید خود ادغام کنند. بدین ترتیب ممکن است سربازان آمریکایی، به‌زودی بتوانند سربازان دشمن را تنها با کمک یک هدست واقعیت مجازی شناسایی کنند. در پروژه IVAS، سربازان می‌توانند با کمک یک نمونه اصلاح شده از  هولولنز مایکروسافت، از کاربردهای آموزش مجازی نیز بهره ببرند.

"کریس اشنایدر"(Chris Schneider)، مدیر پروژه IVAS گفت: ما سعی داریم به‌ زودی، توانایی جدیدی برای سربازان فراهم کنیم تا بتوانند افراد مورد نظر خود را جستجو و به سرعت شناسایی کنند. ارتش آمریکا برای رسیدن به این هدف، از هدست‌ استفاده می‌کند تا نظارت و شناسایی را از یک زاویه دید دیجیتال برای سربازان فراهم کند.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار