کد خبر: ۲۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 12
«شین‌هوآ» (Xinhua News Agency)، خبرگزاری رسمی دولت چین، در گزارش جدید خود بیت کوین را به عنوان «اولین استفاده موفقیت آمیز از تکنولوژی بلاکچین» معرفی کرده و از آن به نیکی یاد کرده است. گزارشی که تغییر موضع دولت چین در قبال بیت کوین را نشان می دهد.
به گزارش آی تابناک : «شین‌هوآ» (Xinhua News Agency)، خبرگزاری رسمی دولت چین، در گزارش جدید خود بیت کوین را به عنوان «اولین استفاده موفقیت آمیز از تکنولوژی بلاکچین» معرفی کرده و از آن به نیکی یاد کرده است. گزارشی که تغییر موضع دولت چین در قبال بیت کوین را نشان می دهد.

این گزارش که امروز منتشر شده، در نوع خود بی سابقه است چون دولت چین موضع سختی در برابر رمزارزهای غیر متمرکز دارد. دولت این کشور سپتامبر 2017 در اقدامی تاریخی دستور بسته شدن تمام صرافی های بیت کوین را داد.

خبرگزاری مذکور در گزارش خود با دیدی مثبت و با جزییات، بیت کوین و تاریخچه توسعه و رشد آن را پوشش داده است. در ادامه گزارش مبانی اصلی تکنولوژی بلاکچین، غیرمتمرکز، تغییرناپذیر و نامطمئن برای تبادل بدون نظارت دارایی ها توصیف شده و به موضوعاتی همچون ماینینگ، کمیابی دیجیتالی و جعل هویت پرداخته شده است.

شین‌هوآ در ادامه گزارش خود جعل هویت را یکی از خطرات بیت کوین دانسته و می گوید بازارهای سیاه و دارک نت بیشترین استفاده را از بیت کوین می کنند. در ادامه نیز علت عدم ثبات بیت کوین، پشتیبانی نشدن آن توسط یک قدرت تمام عیار متمرکز ذکر شده است.

گزارش این خبرگزاری فاقد مبالغه و نکات کنایه آمیز بوده و باعث شده تا برخی از خوانندگان آن را اولین گزارشی بدانند که در آن دولت چین از بیت کوین به نیکی یاد می کند.

«شی جین پینگ»، رییس جمهور چین به تازگی دستور نوآوری در حوزه بلاکچین را صادر کرد و در هفته های اخیر نیز اولین قانون ساماندهی رمزارزها و مدیریت ابعاد مختلف بلاکچین را به امضا رساند. این قوانین از ماه ژانویه سال آینده اجرا می شوند. بانک مرکزی چین یعنی نیز قرار است برای اولین بار به عنوان یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی از ارز دیجیتال خود رونمایی کند.

با اینکه خبرگزاری شین‌هوآ اخیراً موضع محتاطانه ای در برابر ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده بود، با این گزارش به نظر می رسد در حال پایین آمدن از مواضع سرسختانه خود در برابر فعالیت هایی از جمله استخراج رمزارز است.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار