کد خبر: ۲۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
دایملر به‌طور رسمی تولید نسخه‌ی الکتریکی از مرسدس بنز جی‌کلاس را تأیید کرد.
به گزارش آی تابناک : هر دو مدل G500 و G63 مرسدس بنز جی‌کلاس با میانگین مصرف سوخت ۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جزو پرمصرف‌ترین خودروهای بازار هستند؛ اما این مسئله به‌همین منوال باقی نخواهد ماند؛ زیرا قرار است جی‌کلاس نیز در نسخه‌ی تمام‌الکتریکی به بازار عرضه شود. مدیر سوئدی ۵۰ ساله‌ی دایملر به این موضوع اعتراف کرد که مرسدس در فکر کنارگذاشتن جی‌کلاس بود؛ اما با این تصمیم مخالفت کرده و اگر بنا به توقف تولید خودرویی باشد، باید جی‌کلاس را به‌عنوان گزینه‌ی آخر در نظر گرفت.

Mercedes G class

جی‌کلاس در‌حال‌حاضر یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهایی است که مرسدس تولید می‌کند و نسخه‌ی برقی آن می‌تواند قیمت گران‌تری هم داشته باشد. ممکن است مرسدس بنز این مدل را به‌عنوان یکی از خودروهای سری EQ تولید کند. اولین محصول از سری خودروهای فاقد آلایندگی مرسدس بنز کراس‌اور EQC است و در ‌آینده، مدل EQS نیز به‌عنوان نسخه‌ای الکتریکی از مرسدس اس کلاس به این سری اضافه خواهد شد. 

EQC

در‌حال‌حاضر نیز، جی‌کلاس را به‌صورت الکتریکی می‌توان خرید؛ چون شرکتی اتریشی به‌نام Kreisel Electric پیشرانه‌ی احتراق داخلی جی‌کلاس را با موتور برقی جایگزین می‌کند. یکی از اولین مشتریان جی‌کلاس الکتریکی Kreisel Electric آرنولد شوارتزنگر بود که هامر H1 الکتریکی نیز دارد. جی‌کلاس الکتریکی Kreisel Electric موتور برقی ۴۸۳ اسب‌بخار دارد و می‌تواند در ۵/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۱۸۳ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌رسد و می‌تواند با اتکا به باتری ۸۰ کیلووات‌ساعتی خود، با هربار شارژ ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. برای شارژکردن باتری این خودرو از یک شارژر ۱۶۰ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌شود. 

هنوز مشخص نیست مرسدس بنز چه زمان نسخه‌ی الکتریکی جی‌کلاس را معرفی خواهد کرد؛ اما همین که می‌دانیم این مدل آفرود افسانه‌ای در دنیای خودروهای الکتریکی نیز حضور خواهد داشت، جای خوشحالی دارد.




منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار