کد خبر: ۲۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
2 سال پس از عرضه آیفون X با سیستم Face ID به عنوان تنها روش در دسترس برای احراز هویت بیومتریک، کاربران همچنان برای عرضه آیفونی مجهز به سنسور انگشت منتظر هستند. با این حال گزارشات منتشرشده از پتنت به ثبت رسیده توسط اپل، حاکی از حضور سنسور اثر انگشت در اپل واچ پیش از به کارگیری آن در نسل بعدی آیفون هستند.
به گزارش آی تابناک : 2 سال پس از عرضه آیفون X با سیستم Face ID به عنوان تنها روش در دسترس برای احراز هویت بیومتریک، کاربران همچنان برای عرضه آیفونی مجهز به سنسور انگشت منتظر هستند. با این حال گزارشات منتشرشده از پتنت به ثبت رسیده توسط اپل، حاکی از حضور سنسور اثر انگشت در اپل واچ پیش از به کارگیری آن در نسل بعدی آیفون هستند.

پتنت مذکور در سه ماهه دوم سال 2018 به ثبت رسیده و تمرکز آن تمداً بر ادغام آنتن‌های ساعت با بند است. البته در این پتنت شاهد موارد دیگری مربوط به نمایشگر نیز هستیم. از جمله این موارد می‌توان به ادغام دستگاهی برای تشخیص لمس، فشار، حرارت و تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.

apple-watch-patent-1.jpg

در حال حاضر اپل واچ از سیستم رمزگذاری و سیستمی وابسته به آیفون برای احراز هویت استفاده ‌می‌کند. با این حال، از آنجایی که از این ساعت هوشمند در انجام پرداخت‌ها استفاده می‌شود، چنین روش احراز هویتی چندان ایده‌آل نیست.

از طرفی دیگر، اضافه کردن سیستم پیچیده و پیشرفته‌ای همانند Face ID به اپل واچ امکان پذیر نیست. بنابراین اضافه شدن سنسور اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر گزینه‌ای منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

اپل در رابطه با قرارگرفتن آنتن در بند ساعت هم توضیحاتی ارائه کرده است. آنطور که پیداست این آنتن باید علی‌رغم داشتن قابلیت‌‌هایی نظیر کش آمدن، خم شدن، همچنان برای استفاده کاربران مناسب و بدون دردسر باشد. با ادغام شدن آنتن‌ها با بند اپل واچ، می‌توان انتظار داشت دست شرکت‌های شخص ثالث تولید بند اپل واچ از این بازار کوتاه شود.

پیش از این شایعاتی از همکاری اپل و کوالکام در راستای توسعه سنسور اثر انگشتی از نوع آلترا سونیک منتشر شده بود، بنابراین تجهیز نسل بعدی اپل واچ به چنین سنسوری چندان هم دور از ذهن نیست.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار