کد خبر: ۲۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
آیا برای خرید یک گوشی موبایل برنامه ریزی کرده‌اید؟ یا می‌خواهید از شر گوشی قدیمی خود خلاص شوید و آن را با یک مدل جدید‌تر و بروز‌تر که دارای امکانات کارآمدتری است عوض کنید؟ ازدیاد مدل‌های رنگارنگ در بازار هم گزینه‌های خرید شما را بیشتر می‌کند و هم دشواری شما را در انتخاب گوشی! این راهنمای خرید می‌تواند در انتخاب گوشی مناسب به شما کمک بسیاری کند.
به گزارش آی تابناک : بازار خرید گوشی های هوشمند و صنعت تولید و توسعه آن از جمله بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. مردم جهان و به خصوص ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به دارا بودن و ارتقای گوشی‌های شخصی خود داریم. در این میان با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند یا اسمارت فون‌ها بد نیست اگر قصد خرید یا ارتقای آن را دارید نگاهی به این مقاله داشته باشید تا همواره از جدید‌ترین و بهترین گزینه‌های خرید گوشی که از قیمت مناسبی نسبت به امکانات خود برخوردارند، آگاه شوید.


ما سعی خواهیم کرد این مقاله را به‌صورت مرتب مورد بازبینی قرار دهیم تا بتوانیم شایسته‌ترین گزینه‌های خرید گوشی را بر اساس شرایط بازار ایران به شما معرفی کنیم. بازار گوشی های موبایل در کشور ما برخلاف دیگر بازارهای حوزه الکترونیک و کامپیو‌تر کمتر وارد بحران می‌شود و همیشه مشتریان خود را حفظ می‌کند. خریداران زیادی هستند که بودجه زیادی را صرف خرید یک گوشی هوشمند می‌کنند؛ به‌طوری که بخشی از خرید خود بسیار راضی بوده و بخشی به دلیل انتخاب غلط و نابجا متضرر می‌گردند.

در این مقاله همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید در شهر سخت افزار ما یک لیست شامل چندین گزینه که از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده است به شما تقدیم خواهیم کرد تا بتوانید بر اساس بودجه خود اقدام به خرید گوشی نمایید. توجه داشته باشید مهم‌ترین فاکتوری که از دید ما در این مقاله به جهت انتخاب گزینه‌های معرفی‌شده، لحاظ شده است فاکتور قیمت به کارایی است.

این بدین معنی است که تمامی گوشی‌هایی که در این مقاله از دیدگان شما می‌گذرد، به نسبت قیمت خود بالا‌ترین کارایی را در همه جوانب ارائه می‌دهند. پس طبیعی است از ذکر مدل‌های خیلی لوکس و گوشی‌هایی که ارزش خرید چندان بالایی به نسبت امکانات عرضه شده ندارند، خودداری کرده‌ایم. همچنین در این لیست سعی کرده‌ایم علاوه بر نظر کارشناسان شهر سخت‌افزار، تمامی فیدبک‌ها و نظرات کاربرانی که از این گوشی‌ها استفاده کرده‌اند را لحاظ کنیم و از آوردن نام‌های نا‌آشنا و برندهای متفرقه خودداری کنیم.

پیش از آغاز معرفی بهترین گوشی ها، از شما دعوت می‌کنیم برای آگاهی از قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌ها، به لیست قیمت گوشی موبایل شهر سخت افزار مراجعه نمایید.

samung-shop.jpg

بروزرسانی: در لیست گوشی های موبایل پیشنهادی شهر سخت افزار یک رتبه بندی بر اساس 6 فاکتور در قالب نمودار تنظیم شده است. این 6 فاکتور شامل مواردی همچون Quality، Features، Battery، Camera، Hardware و Display است. پارامترهایی که در امتیاز دهی به این موارد دخیل بوده اند فارغ از مواردی همچون قیمت، ظرفیت حافظه داخلی، خدمات پس از فروش و موارد این‌چنینی است. در زیر پارامترهایی که ما بر اساس آنها به این 6 فاکتور امتیاز داده ایم را مشاهده می کنید:

  • Hardware/سخت افزار: چیپست، هسته ها و سرعت پردازنده، پردازنده گرافیکی، میزان و نوع حافظه رم، نوع حافظه ذخیره سازی، اسلات کارت حافظه و مواردی از این قبیل.
  • Camera/دوربین: رزولوشن دوربین ها، گشودگی دیافراگم دوربین ها، فلش و نوع آن، قابلیت های فیلمبرداری و هرگونه مواردی که به دوربین گوشی مربوط باشد.
  • Battery/باتری: حجم باتری، قابلیت تعویض، زمان شارژ، شارژ دهی باتری، امکان شارژ سریع، شارژ بی سیم و هر مورد دیگری که مربوط به باتری باشد.
  • Display/نمایشگر: نوع پانل، رزولوشن، اندازه، تراکم تصویر، روشنایی و کنتراست، پوشش محافظ و هر مورد دیگری که مربوط به نمایشگر باشد.
  • Quality/کیفیت ساخت: جنس و متریال بدنه، فناوری ساخت و برش، ضدآب و خاک، ضد ضربه و تمامی فاکتورهایی که مربوط به کیفیت ساخت محصول مربوط باشد.
  • Features/قابلیت ها: قابلیت هایی جدا از 5 پارامتر دیگر در این دسته قرار می گیرند، مواردی همچون سنسور مادون قرمز، قلم، اسپیکرهای استریو و ... جزو این پارامتر محسوب می شوند.

ما 6 پارامتر ذکر شده را برای هر گوشی امتیازدهی کرده و در آخر نیز امتیاز نهایی را بر اساس میانگین آنها برای هر گوشی آورده ایم. امتیاز میانگین به خوبی جایگاه محصول را نشان می دهد و می تواند معیار خوبی برای سنجش آن در مقابل دیگر گزینه‌ها باشد.

تذکر بسیار مهم: قبل از خرید گوشی‌های چینی از برندهای شیائومی، وان‌پلاس و ... پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مطلب را مطالعه نمایید تا به اطلاعات کافی در مورد پک‌ها و رام‌های مختلف دست پیدا کنید.

نکته: قیمت‌های درج شده برای هر گوشی بر اساس قیمت روز بازار در تاریخ 06 آبان 1398 ثبت شده است.

نکته: امتیازاتی که برای هر محصول درج شده‌ در واقع در قیاس آنها با محصولات هم‌قیمت و هم‌رده به آنها اعطا و تلاش شده تا هر محصول با محصولات مشابه خود مقایسه و بهترین‌ها انتخاب و به شما دوستان پیشنهاد شوند.


Honor 8S (2GB/32GB)
گوشی آنر 8 اس

قیمت: یک میلیون و 240 هزار تومان با گارانتی آوات

Honor-8S.jpg

در بازار گوشی‌های ارزان قیمت بسیار زیادی را می‌توان یافت ولی آن گوشی که بتواند در عین ارائه یک قیمت رقابتی و عالی احتیاجات بسیار زیادی را مرتفع کند محصولی گرانبها خواهد بود. گوشی جدید آنر 8 اس یکی از این محصولات است که با داشتن امکاناتی مناسب و طراحی روز می‌تواند خاص نظر بسیاری از کاربران باشد. این گوشی در عین داشتن اندازه‌ای بسیار جمع و جور و مناسب، نمایشگری نسبتاً بزرگ دارد که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افرادی باشد که انتظار خاصی از دستگاه خود ندارند. با این حال سخت‌افزار مناسب دستگاه نیز می‌تواند در همه امور روزمره به کمک کاربر بیاید. البته برای افرادی که انتظارات بیشتری دارند باید گفت که این گوشی باتری چندان قدرتمندی ندارد و نباید از دوربین‌های آن نیز انتظار سطح بالا داشت ولی در هر حال در این محدوده قیمتی همه چیز برای آنر 8 اس عالیست.

Honor-8S-1.png


Xiaomi Redmi 7A (2GB/32GB)
گوشی شیائومی ردمی 7آ

قیمت: یک میلیون و 275 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش

Xiaomi-redmi-7a.jpg

شیائومی از شرکت‌های متخصص تولید گوشی ارزان قیمت با مشخصات قابل قبول است. پس از تولید و عرضه موفق گوشی Redmi 6A که چندین دوره در لیست پیشنهاد ما نیز حضور داشت، برند ردمی این گوشی را بروزرسانی کرده و حالا Redmi 7A را معرفی کرده که بروزرسانی اصلی آن در بخش‌های پردازنده و باتری اتفاق افتاده‌ است. به صورت ساده این گوشی می‌تواند ارزان‌ترین گوشی این روزهای بازار باشد که ارزش خرید بالایی دارد و برای افرادی که چندان انتظارات سطح بالایی از دستگاه ندارند بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید برای افراد مسن و یا کودکان گوشی با مشخصات متوسط و قیمت خوب خریداری کنید Redmi 7A پیشنهاد ما به شماست.

xiaomi-redmi-7a.png


Xiaomi Redmi 8A (2GB/32GB)
گوشی شیائومی ردمی 8آ

قیمت: یک میلیون و 350 هزار تومان بدون گارانتی

Xiaomi-Redmi-8A.jpg

این گوشی در واقع ادامه دهنده راه موفق دو محصول پیشین خود یعنی Redmi 6A و Redmi 7A است که بارها در لیست بهترین‌های پیشنهادی ما نیز تکرار شده‌ بودند. در واقع شیائومی هنر ساختن گوشی مقرون به صرفه با امکانات مناسب و قیمت عالی را به بهترین شکل پیاده سازی می‌کند. Redmi 8A گوشی با بدنه خوش ساخت، مقاوم و زیباست که در جلوی دستگاه نیز با نمایشگری با کیفیت که با شیشه محافظتی Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود پوشانده شده است. چیپست کم مصرف ولی با بازدهی مناسب SD439 کوالکام به همراه 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی یعنی شما همه کارهای خود را می‌توانید در طول یک روز عادی به این ترکیب بسپارید. اما در کنار همه موارد فوق شاید اوج کار شیائومی باتری این گوشی عالی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت باشد که به فناوری شارژ سریع 18 واتی نیز مجهز شده است. در واقع در این گوشی همه چیز دوست داشتنی و مناسب است و حتی برای استفاده از رادیوی آن نیز به اتصال هدفون دستگاه نیاز ندارید؛ پس اگر یک گوشی رده پایین و زیبا با ارزش خرید بالا می‌خواهید، در خرید Redmi 8A شک نکنید.

Xiaomi-Redmi-8A-1.png


Nokia 2.2 (2GB/32GB)
گوشی نوکیا 2.2

قیمت: حدود یک میلیون و 280 هزار تومان با گارانتی پارس سامتل

Nokia-2.2.jpg

جهش دوباره برند نوکیا و تولید گوشی‌های بسیار مقرون به صرفه آن اتفاقی بسیار دلپذیر است. این شرکت اواخر بهار سال جاری گوشی بسیار جذاب Nokia 2.2 را معرفی کرد که می‌تواند با سخت‌افزار مناسب در کنار نسخه اندروید سبک One خود محیط کاربری بسیار جذاب و سریعی را ایجاد کند. طراحی بدنه زیبا و همچنین ظاهر بروز گوشی در کنار ویژگی‌های فنی بسیار مطلوب در این رده قیمتی کمتر پیدا می‌شود. در حالت کلی می‌توان این دستگاه را به افرادی پیشنهاد کرد که نمی‌خواهند مبلغ زیادی را برای خرید گوشی هزینه کنند و در عین حال به زیبایی، عملکرد سریع و بدون دردسر و امکانات مناسب توجه زیادی دارند.

Nokia-2.2.png


Honor 8C (3GB/32GB)
گوشی آنر 8سی

قیمت: حدود یک میلیون و 670 هزار تومان با گارانتی سریر

Honor-8C.jpg

آنر 8 سی گوشی بسیار خوش دست با طراحی حرفه‌ای و کیفیت بالاست. در واقع در این گوشی که همه مشخصات ساخت آن نزدیک به رده‌بالاهای بازار است تلاش شده تا هیچ عیب و ایرادی در بخش بدنه و وجهه ظاهری دستگاه وجود نداشته و با استاندارد محافظتی IP5X دیگر همه چیز این گوشی در سطحی بسیار بالا باشد. سخت‌افزار مناسب یکی دیگر از مزیت‌های این گوشی است که با داشتن 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و چیپست SD632 ساختاری بسیار مناسب امور روزمره و سطح متوسط بدون هیچ کم و کاستی در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی را می‌توان ارزان‌ترین گوشی با دو دوربین پشتی دانست که همراه با شارژدهی بالا و نمایشگر باکیفیت خود، ارزش خرید بالایی دارد ولی شاید بهتر بود هواوی از نرم‌افزار جدیدتری در این دستگاه استفاده می‌کرد. به هر حال با یک محصول بسیار خوش قیمت و با کیفیت ساخت بالا روبرو هستیم که تقریباً نمی‌توان ایراد خاصی از آن گرفت.

Honor-8C-8.png


Samsung Galaxy M10 (3GB/32GB)
گوشی سامسونگ گلکسی ام 10

قیمت: حدود یک میلیون و 730 هزار تومان با گارانتی داریا همراه پایتخت

Samsung-Galaxy-M10.jpg

سامسونگ در سال گذشته با معرفی دو سری گوشی M و A تلاش کرد تا جایگاه مهم از دست رفته خود در بازار میان‌رده را دوباره بازیابی کند و یکی از بهترین تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف، گوشی Galaxy M10 است. این گوشی با داشتن سخت‌افزاری قابل قبول و طراحی نمایشگر بروز و باتری قدرتمند می‌تواند محصولی بسیار مناسب برای علاقمندان به این برند باشد. البته باید توجه داشته باشید که این گوشی فاقد سنسور اثر انگشت بوده و راهکار بیومتریک برای احراز هویت کاربر در آن وجود ندارد اما با این حال دیگر امکانات آن به عنوان یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ، ترکیبی بسیار مناسب برای بالا بردن ارزش خرید ایجاد نموده است.

Samsung-Galaxy-M10.png


Xiaomi Redmi 7 (3GB/32GB)
گوشی شیائومی ردمی 7

قیمت: حدود یک میلیون و 780 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش

Xiaomi-redmi-7.jpg

شیائومی اوایل سال جاری سری گوشی‌های Redmi 7 را به صورت گسترده معرفی کرد. این گوشی‌ها ظاهر بسیار زیبا و رنگ‌های بدنه جذابی دارند. سنسور اثر انگشت، دوربین مناسب و سخت افزار داخلی  قدرتمند در کنار نرم‌افزار بروز باعث شده بتوانیم این محصول با ارزش خرید بالا را در لیست این دوره قرار دهیم. این گوشی همچنین باتری بسیار قدرتمندی نیز دارد و اگر بخواهید به عنوان یک محصول رده متوسط بازار و با کیفیت مناسب به آن نگاه کنید مسلماً از خریدش بسیار راضی خواهید بود.

xiaomi-redmi-7.png


Samsung Galaxy A20 (3GB/32GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ20

قیمت: حدود دو میلیون و 70 هزار تومان با گارانتی داریا همراه پایتخت

Samsung-Galaxy-A20.jpg

یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده جدید سامسونگ که ارزش خرید بسیار بالایی دارد گلکسی A20 است. این گوشی با داشتن نمایشگر عالی Super AMOLED و سخت‌افزار بسیار مناسبی که دارد حتی می‌تواند برای افرادی که به دنبال بازی کردن (نه در سطح خیلی بالا) هستند گزینه مناسبی باشد. البته با توجه به ابعاد نمایشگر می‌توانیم بخش چندرسانه‌ای را نیز به عنوان یکی از برگ‌های برنده این گوشی بدانیم. باتری قدرتمند و رنگ‌های متنوع بدنه نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این گوشی هستند که می‌تواند ارزان‌ترین پیشنهاد با ارزش خرید بالا در سری Galaxy A باشد.

Samsung-Galaxy-A20.png


Samsung Galaxy M20 (3GB/32GB)
گوشی سامسونگ گلکسی ام 20

قیمت: حدود دو میلیون و 120 هزار تومان با گارانتی کاوش تیم

Samsung-Galaxy-M20.jpg

اگر یک گوشی با باتری بسیار قدرتمند برای دوام آوردن بیش از یک روز به صورت تضمینی نیاز دارید، گلکسی ام 20 بهترین گزینه موجود در بازار برای شماست. سامسونگ در کنار ویژگی‌هایی مانند سخت‌افزار قدرتمند و دوربین‌های باکیفیت، برای این گوشی یک باتری با توان 5000 میلی‌آمپر ساعت نیز تدارک دیده که در رده قیمتی خود نظیر ندارد. در کنار این ویژگی، سامسونگ بدنه با کیفیت، طراحی ساده و زیبا را نیز با آن همراه کرده که می‌توان گلکسی ام 20 را به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های میان‌رده در بازار تبدیل کند.

Samsung-Galaxy-M20.png


Honor 10 lite (3GB/64GB)
گوشی آنر 10 لایت

قیمت: حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان با گارانتی آواژنگ

Honor-10-lite

این روزها بسیاری از کاربران، دوربین و نمایشگر گوشی را به عنوان مهمترین بخش‌های آن به حساب می‌آورند. در واقع برای گروه میانی بازار مهم است که یک گوشی با نمایشگر بزرگ و با کیفیت داشته باشیم که بتواند هر نرم‌افزاری را با کیفیت بالا اجرا نموده و در عین حال طراحی زیبایی نیز داشته باشد. آنر 10 لایت که نسخه تعدیل شده برادر بزرگتر خود است تمام این ویژگی‌ها را یکجا دارد. برند آنر با ساخت این گوشی تلاش کرده تا همه نیازهای کاربران را در سطحی قابل قبول، مرتفع نماید و همچنین استفاده بسیار کارآمد هوش مصنوعی در محیط و رابط کاربری دستگاه نیز باعث می‌شود شما با انبوهی از امکانات سطح بالا که آنطور شما می‌خواهید کار می‌کنند، در اختیارتان قرار بگیرد. البته این نکته را نیز نباید از قلم بیندازیم که یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این گوشی دوربین سلفی قدرتمند آن است که می‌تواند با 24 مگاپیکسل رزولوشن خود، در این رده قیمتی، بی‌نظیر باشد.

Honor-10-lite.png


Huawei P Smart 2019 (3GB/64GB)
گوشی هواوی پی اسمارت 2019

قیمت: حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش

Huawei-P-Smart-2019.jpg

نسخه سال 2019 گوشی Huawei P Smart هم می‌تواند یک انتخاب عالی برای کاربران در گروه میان‌رده بازار باشد. این گوشی زیبا با داشتن یک سخت‌افزار قدرتمند و رابط کاربری سریعی که دارد در بحث عملکرد یکی از بهترین گوشی‌ها در بازار است. دوربین‌های با کیفیت خوب و باتری نسبتاً مناسب هم دیگر بخش‌های این گوشی هستند که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم و در نهایت باید در نظر داشته باشید که وجود چهار رنگ مختلف بدنه برای این گوشی می‌تواند آن را به یکی از بهترین‌های بازار و مورد انتخاب همه سلیقه‌ها تبدیل کند.

Huawei-P-Smart-2019.png


Xiaomi Redmi Note 7 (4GB/64GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت 7

قیمت: حدود 2 میلیون و 550 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش

Xiaomi-redmi-Note-7.jpg

شیائومی در اولین روزهای سال 2019 یک گوشی با مشخصات بسیار جذاب را معرفی کرد که توانست در همان ماه‌های اول بسیاری از رکوردهای فروش اینترنتی را جابجا کند. شیائومی ردمی نوت 7 گوشی است که تقریباً در همه جهات باکیفیت بسیار بالا و قطعات فوق‌العاده ساخته شده است. سخت‌افزار قدرتمند، باتری مثال زدنی، بدنه شیشه‌ای و مهمتر از همه دوربین پشتی دوگانه با سنسورهای 48 و 5 مگاپیکسلی، ویژگی‌هایی هستند که این گوشی را به یک محصول همه چیز تمام و با ارزش خرید بسیار بالا تبدیل کرده‌اند. در نهایت باید بگوییم اگر به دنبال یک گوشی با جمیع ویژگی‌های بی‌نظیر هستید، شیائومی ردمی نوت 7 بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

xiaomi-redmi-Note-7.png


Huawei Y9 2019 (4GB/64GB)
گوشی هواوی وای 9 2019

قیمت: حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش

Huawei-Y9-2019.jpg

بعد از عرضه موفق گوشی Huawei Y9 در سال گذشته این شرکت برای سال 2019 نیز مدل بروز شده آن را به بازار معرفی کرد که مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌ها را در کنار خود دارد. این گوشی در عین اینکه یک سخت‌افزار مناسب و رده بالا را ارائه می‌کند از بدنه با کیفیتی نیز برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی نیز کیفیت بسیار بالایی داشته و از نوع دوگانه است و می‌تواند در نور کم نیز با استفاده از هوش مصنوعی و سنسور عمق میدان خود تصاویر باکیفیتی به ثبت برساند. باتری این گوشی نیز ظرفیت بسیار بالای 4000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که با توجه به پردازنده‌ کم مصرف و سیستم مدیریت انرژی نرم‌افزاری خود می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های این رده بازار باشد.

Huawei-Y9-2019.png


Asus Zenfone 5 lite ZC600KL (4GB/64GB)
گوشی ایسوس ذن‌فون 5 لایت

قیمت: حدود دو میلیون و 560 هزار تومان با گارانتی حامی

Asus-Zenfone-5-lite.jpg

برند ایسوس این روزها با محصولات کمتری در بازار حضور دارد ولی همین اندک محصولات نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید باشند. زن فون 3 یکی از این محصولات است که اگرچه شاید زمان معرفی آن چندان نزدیک نباشد ولی ارزش خرید بالا با توجه به سخت‌افزار و طراحی با کیفیت بدنه می‌توان آن را به محصولی جذاب تبدیل کند. سنسور اثر انگشت، بدنه فلزی، حافظه‌های زیاد و طراحی چشم‌نواز از ویژگی‌های این گوشی است و شاید تنها عیب آن باتری باشد که مدیریت بیشتری از سوی کاربر نیاز دارد.

Asus-ZenFone-5-lite.png


Xiaomi Mi A3 (4GB/64GB)
گوشی شیائومی می آ3

قیمت: حدود 2 میلیون و 560 هزار تومان با گارانتی تسک میران

Xiaomi-Mi-A3-1.jpg

شیائومی در میانه سال 2019 محصولی را معرفی کرد که شاید بتوانیم آن را سریعترین میان‌رده موجود بازار بدانیم. سیستم عامل گوشی جذاب Mi A3 از نوع پروژه Android One و بر پایه نسخه 9.0 آن است. این یعنی شما با سیستم‌عاملی بسیار ساده ولی پرقدرت روبرو هستید که با وجود سخت‌افزار رده بالای گوشی، حد نهایت کیفیت در رابط کاربری را ارائه می‌کند. جدای از این با استفاده از دوربین‌های سه‌گانه متشکل از سنسورهای 48، 8 و 2 مگاپیکسل نیز این دستگاه خوراک عکاسی خواهد بود. شاید دستگاه‌های دیگری که این سنسورها را داشته باشند با قیمتی حداقل 20 درصد گرانتر در بازار پیدا کنید و این نشان می‌دهد که شیائومی تا چه حد با طراحی این گوشی، محصولی عالی خلق کرده است. باقی موارد مانند بدنه باکیفیت و زیبا با طراحی خاص، نمایشگر بسیار باکیفیت Super AMOLED و باتری قدرتمند را نیز که در نظر بگیرید دیگر هیچ دلیلی باقی نمی‌ماند تا در این بازه قیمتی، گوشی دیگری را انتخاب کنیم.

Xiaomi-Mi-A3.png


Honor 8X (4GB/128GB)
گوشی آنر 8 ایکس

قیمت: حدود 2 میلیون و 900 هزار تومان با گارانتی مدیاپردازش

Honor-8X.jpg

پیشنهاد بعدی ما باز هم از برند آنر است. مدل جدید Honor 8x که جایگزین مدل موفق Honor 7x است، به خوبی از سوی این برند چینی ارتقا یافته است. این گوشی زیبا با نمایشگر 6.5 اینچی FullHD+ و چیپست جدید و قدرتمند Kirin 710 با 128 گیگابایت حافظه داخلی و حافظه رم 6 گیگابایتی، دوربین دوگانه 20 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی و باتری 3750 میلی آمپری با دو اسلات سیم کارت و اسلات کارت حافظه جداگانه بدون شک یک گوشی مدرن و خوش قیمت محسوب می‌شود.

Honor-8X.png


Samsung Galaxy A50 (4GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ50

قیمت: حدود 3 میلیون و 400 هزار تومان با گارانتی داریا همراه پایتخت

Samsung-Galaxy-A50.jpg

گلکسی A50 یکی از مدل رده بالای این سری در بازار فعلی کشور است. این گوشی سخت‌افزار بسیار مناسبی دارد و در عین حال با داشتن سه دوربین در پشت دستگاه، از نظر عکسبرداری دستگاهی با ویژگی‌های رده بالا محسوب می‌شود. یکی دیگر از نکات بارز این گوشی نمایشگر Super AMOLED آن است که سنسور اثر انگشت را نیز در زیر پنل خود جای داده است. به نظر تنها نکته قابل تأمل در مورد این گوشی بدنه آن است ولی اگر مجموعه ویژگی‌های مثبت آن را در نظر بگیریم نیز باز می‌توان این گوشی را یک گوشی با ارزش خرید مناسب دانست.

Samsung-Galaxy-A50-128.png


Huawei P30 lite (4GB/128GB)
گوشی هواوی پی 30 لایت

قیمت: حدود 3 میلیون و 450 هزار تومان با گارانتی مایکروتل

Huawei-P30-lite.jpg

اگر بخواهیم یک گوشی ویژه برای رده میانی بازار از محصولات هواوی نام ببریم بی‌شک P30 lite مهمترین دستگاه خواهد بود. این گوشی با داشتن سخت‌افزار داخلی قدرتمند و دوربین‌های عالی هر دو سمت و همچنین طراحی ساده ولی زیبای خود می‌تواند به یکی از انتخاب‌های هر کاربری که در این رده قیمتی به دنبال یک گوشی همه چیز تمام می‌گردد تبدیل شود. اگر شما هم قصد خرید یک گوشی با تعادل مناسبی برای تمام فاکتورها هستید مسلماً Huawei P30 lite می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

Huawei-P30-lite.png


Xiaomi Mi 9 SE (6GFB/64GB)
گوشی شیائومی می 9 اس ای

قیمت: حدود 3 میلیون و 540 هزار تومان با گارانتی تسک میران

Xiaomi-Mi-9-SE.jpg

یکی از ویژگی‌های خوب شرکت شیائومی عرضه مدل ارزان قیمت‌تر پرچمداران خود است و امسال نیز شاهد چنین اتفاقی هستیم. گوشی Mi 9 SE که مدل ارزان پرچمدار امسال شرکت است در همه ویژگی‌های خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین‌های سه‌گانه این گوشی در رده قیمتی خود بی‌نظیرند و نمایشگر عالی Super AMOLED آن می‌تواند بالاترین کیفیت را ارائه دهد. در طراحی بدنه و ساخت نیز همه چیز عالیست و تنها نکته قابل توجه در مورد این گوشی باتری آن است که کمی از هم رده های‌ خود ظرفیت کمتری دارد ولی با این حال برای کاربری عمومی می‌توان روی آن حساب باز کرد. در نهایت این گوشی را می‌توان در میان دستگاه‌های با بالاترین ارزش خرید بازار جای داد.

xiaomi-Mi-9-SE.png


Xiaomi Mi 9T (6GB/64GB)
گوشی شیائومی می 9 تی

قیمت: حدود 3 میلیون و 900 هزار تومان با گارانتی تسک میران

Xiaomi-Mi-9T.jpg

این گوشی را می‌توان یک نسخه میانی و البته بروزتر از سری Mi 9 دانست. در واقع با انتخاب ساختار مکانیکی برای بیرون آمدن زائده دوربین سلفی، شیائومی نسخه‌ای جدید و خاص از پرچمدار خود را تولید کرده که در بعد سخت‌افزار داخلی کمی تعدیل شده و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای افرادی باشد که قصد هزینه کمتری برای خرید یک گوشی عالی از این شرکت را دارند. دوربین‌های بسیار باکیفیت، باتری قدرتمند و البته ساختار جذاب این گوشی جزء عواملی هستند که می‌توانیم به آنها به صورت ویژه اشاره کنیم. ولی کیفیت ساخت بالا و مواد عالی استفاده شده در بدنه می‌تواند بدون شک برگ برنده این گوشی فوق‌العاده باشد.

xiaomi-Mi-9T.png


Xiaomi Mi 8 (6GB/128GB)
گوشی شیائومی می 8

قیمت: حدود 4 میلیون و 200 هزار تومان با گارانتی تسک میران

Xiaomi-Mi-8.jpg

شیائومی در حقیقت کاری به جزء ساخت گوشی‌های خوش قیمت با کیفیت بالا و امکانات استثنایی بلد نیست! Mi 8 پرچمدار سال 2018 شیائومی از مشخصات بسیار خوب و قیمتی خوب‌تر برخوردار است. تجهیز به آخرین چیپ‌ست کوالکام یعنی Snapdragon 845 و 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به همراه نمایشگر 6.2 اینچی بسیار با کیفیت از نوع SuperAMOLED حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. دو دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری اپتیکال و سلفی 20 مگاپیکسلی و بهره‌مندی از سیستم تشخیص چهره مادون قرمز از دیگر مشخصات آن است. باتری این گوشی 3400 میلی آمپری بوده و از فناوری شارژ سریع نسخه 4 کوالکام بهره‌مند است.

xiaomi-Mi-8.png


Samsung Galaxy A70 (6GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی آ70

قیمت: حدود 4 میلیون و 440 هزار تومان با گارانتی سی تلکام

Samsung-Galaxy-A70.jpg

اگر مدل فانتزی Galaxy A80 را کنار بگذاریم، در حال حاضر در بازار کشور قدرتمندترین گوشی سری گلکسی A را می‌توان Galaxy A70 نام برد که باید گفت تمامی فاکتورهای لازم برای انتخاب به عنوان برگ برنده سامسونگ در گروه میانی رو به بالای بازار، خواهد بود. سامسونگ طراحی بدنه این گوشی را با ساختاری خاص انجام داده و جنس پلاستیک مورد استفاده بسیار باکیفیت است اما جدای از آن نحوه ساخت بدنه به نوعی است که با در دست گرفتن آن از هر زاویه‌ای یک رنگ را روی بدنه مشاهده می‌کنیم. دوربین‌های بسیار باکیفیت و همچنین باتری بسیار قدرتمند این گوشی از دیگر فاکتورهایی هستند که می‌توانند آن را در میان انتخاب‌های علاقمندان به این برند در این رده قیمتی قرار دهند.  

Samsung-Galaxy-A70.png


Xiaomi Mi 9 (6GB/64GB)
گوشی شیائومی می 9

قیمت: حدود 4 میلیون و 950 هزار تومان با گارانتی تسک میران

Xiaomi-Mi-9.jpg

گوشی بعدی لیست این دوره ما نیز از شیائومی ولی این بار پرچمدار این شرکت است که مجموعه‌ای از بهترین‌ها در کنار هم است. دوربین‌های سه گانه با کیفیت بسیار بالا، بدنه خوش ساخت و سخت‌افزار آخرین رده، از ویژگی‌های بارز این گوشی هستند. در کنار همه این موارد باید این گوشی را ارزان‌ترین پرچمدار موجود در بازار بدانیم که می‌تواند ارزش خرید فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در کنار موارد فوق بدنه زیبا و طراحی چشم‌نواز این گوشی را نیز در نظر داشته باشید که آن را به بهترین محصول شیائومی در بازار این روزها تبدیل کرده و می‌‍تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که همه چیز را در کنار هم می‌خواهند.

xiaomi-Mi-9.png


Xiaomi Redmi K20 Pro (Mi 9T Pro) (8GB/128GB)
گوشی شیائومی ردمی کا 20 پرو (می 9 تی پرو)

قیمت: حدود 5 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی تسک میران

Xiaomi-redmi-K20-Pro.jpg

گوشی بعدی ما هم یک پرچمدار دیگر شیائومی است. Redmi K20 Pro بدون هیچ بحثی در هر زمینه‌ای عالیست. طراحی بدنه بسیار خاص و جذاب که ترکیبی از هنر و مهندسی است، طراحی دوربین جلوی مکانیزه، سخت‌افزار بسیار قدرتمند و رده بالا به همراه نمایشگر عالی و سنسور اثر انگشتی که زیر آن قرار می‌گیرد، همه و همه این گوشی را به یک محصول ایده‌آل تبدیل می‌کنند. در واقع شاید کمتر کسی بتواند از مشخصات این گوشی ایراد خاصی بگیرد و باید گفت که با خرید ردمی K20 Pro شما همه ویژگی‌های عالی یک گوشی را از بهترین مشخصات و مقادیر، با هم و یکجا خواهید داشت. (در هنگام خرید این گوشی دقت کنید که حتماً نسخه با پک گلوبال و رام گلوبال انتخاب شده و یا به جای آن مدل Xiaomi Mi 9T Pro را با پک گلوبال و رام گلوبال خریداری کنید که هیچ تفاوتی با این گوشی ندارد)

xiaomi-redmi-K20-Pro.png


Honor View 20 (8GB/256GB)
گوشی آنر وییو 20

قیمت: حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان با گارانتی انفورماتیک گستر

Honor-View-20.jpg

استفاده از تکنیک‌های خاص در ساخت بدنه که به تازگی توسط برندهای چینی انجام می‌گیرد باعث ارتقای سطح زیبایی محصولات در گروه گوشی‌های هوشمند شده است. گوشی آنر View 20 یکی از اولین محصولاتی است که آنر با طراحی خاص بدنه، ساختار شکست نور زیبایی را در آن به وجود آورده است. سخت‌افزار پرچمدار این گوشی هم که جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد و اگر بخواهیم یک قابلیت عالی دیگر را برای آن نام ببریم باید به سنسور دوربین ToF 3D اشاره کنیم که وظایف سنسور عمق میدان را در سطحی بالاتری به عهده می‌گیرد. باتری عالی و همچنین رابط کاربری سریع و جذاب Magic UI 2.0 نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی مسحور کننده هستند و ساختار نمایشگر دارای حفره آن نیز حس یک محصول بروز و رده بالا را به کاربران القا می‌کند. پس اگر به دنبال یک گوشی با بدنه خاص، باتری عالی، سخت‌افزار پرچمدار و دوربین باکیفیت هستید، آنر View 20 می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد.

Honor-View-20.png


Samsung Galaxy Note 9 (6GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9

قیمت: حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان با گارانتی داریا همراه پایتخت

Samsung-Galaxy-Note-9.jpg

سری نوت یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌های سامسونگ هستند که برای بیان ویژگی‌های آنها نیاز به یک بررسی پر و پیمان است ولی با این اوصاف مهمترین ویژگی گلکسی نوت 9 قلم جدید S Pen آن است که اکنون به همراه ده‌ها ویژگی قبلی خود به بلوتوث هم مجهز شده و به عنوان یک ریموت کنترل عمل می‌کند. در کنار آن دو دوربین پیشرفته 12 مگاپیکسلی با ساختار دیافراگم متغیر و سلفی 8 مگاپیکسلی و چیپ‌ست قدرتمند اگزینوس 9810 به همراه 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 6 گیگابایت حافظه رم جزء پیشنهاد‌های اعلاء از سامسونگ به شمار می‌رود. باتری ضعیف نوت 8 نیز در نوت 9 با یک باتری 4000 میلی آمپری تعویض شده و مدت بیشتری شما را همراهی می‌کند. فراموش نکنید نوت 9 سامسونگ یکی از بهترین نمایشگرهای موبایل ساخته شده تاکنون را به همراه دارد.

Samsung-Galaxy-Note-9.png


Samsung Galaxy S10 (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی اس 10

قیمت: حدود 9 میلیون تومان با گارانتی داریا همراه پایتخت

Samsung-Galaxy-S10.jpg

پرچمدار امسال سامسونگ به واقع یکی از کامل‌ترین گوشی‌های ارائه شده این شرکت تا به امروز است که در آن تلاش شده تا در عین رفع عیوب گذشته، ویژگی‌های روز نیز به گوشی اضافه شود. سامسونگ این گوشی را با یک نمایشگر بسیار عالی، دوربین فوق‌العاده و سخت‌افزار بسیار قدرتمند روانه بازار کرده که طراحی جدید بدنه و ساختار نمایشگر دارای حفره نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند. اگر بخواهیم این گوشی را توصیف کنیم صرفاً باید به صفت بهترین‌ و بهترین‌ها اشاره کنیم ولی از حق که نگذریم سامسونگ تلاش کرده تا محصولی را معرفی کند که شایسته گرامیداشت دهمین سال تولید سری گلکسی اس باشد. مجموعه‌ای از بهترین‌ها در یک گوشی زیبا و بسیار باکیفیت.

Samsung-Galaxy-S10.png


Huawei P30 Pro (8GB/256GB)
گوشی هواوی پی 30 پرو

قیمت: حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی کسری پارس

Huawei-P30-Pro.jpg

هواوی در سری P توجهی ویژه به قابلیت‌های دوربین دارد و گل سرسبد این محصولات برای سال 2019 پیشنهاد بعدی ما برای شما دوستان عزیز است. این گوشی را نیز می‌توان جزء موارد دیگری دانست که نکته منفی قابل ذکری ندارد و هر آنچه از یک گوشی بسیار باکیفیت و رده بالا بخواهید را با خود به همراه دارد. طراحی بدنه با کلاس و زیبا، دوربین‌هایی که کیفیتی بسیار رده بالا و عالی دارند، سخت‌افزار و رابط کاربری با امکانات و جذاب و همچنین یک نمایشگر باکیفیت از موارد خاص این گوشی هستند. از این نکته غافل نمانیم که این گوشی باتری با شارژدهی مناسبی دارد و در یک کلام، همه چیز تمام است.

Huawei-P30-Pro.png


OnePlus 7 Pro (8GB/256GB)
گوشی وان‌پلاس 7 پرو

قیمت: حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان بدون گارانتی

OnePlus-7-Pro.jpg

گل سر سبد محصولات سال 2019 وان‌پلاس دیگر انتخاب و پیشنهاد ما به شما دوستان است. این گوشی در کیفیت ساخت و مشخصات یکی از بهترین محصولات بازار است. علاوه بر آن با داشتن سخت‌افزار رده بالایی که شاید در ظاهر شباهت زیادی به دیگر پرچمداران موجود در بازار داشته باشد ولی در آزمون‌های تخصصی تقریباً در همه رده‌ها بالاترین امتیازات را به خود اختصاص داده است. در واقع اگر بخواهیم عادلانه به این محصول نگاه کنیم هیچ نقطه منفی قابل ذکری در مورد آن وجود ندارد و در همه موارد با یک گوشی همه چیز تمام و عالی روبرو هستیم که شاید تنها مورد، موجودی نسبتاً کم آن در بازار باشد. اگر پک و رام گلوبال این گوشی را انتخاب کنید به جرأت می‌توان گفت تا چند سال نیاز به خرید محصول جدید ندارد و وان پلاس 7 پرو برای شما همه نیازهایتان را رفع خواهد کرد. (در هنگام خرید این گوشی دقت کنید که حتماً نسخه با پک گلوبال و رام گلوبال انتخاب شود)

OnePlus-7-Pro.png


Apple iPhone XS (4GB/64GB)
گوشی اپل آیفون ایکس اس

قیمت: حدود 12 میلیون تومان بدون گارانتی

Apple-iPhone-XS.jpg

آخرین محصول لیست ما نیز پرچمدار سال گذشته اپل است. اپل در سال گذشته بیشتر سعی در بهبود محصول سال قبل‌تر از آن داشت و با معرفی آیفون ایکس اس یک محصول رده بالا را دوباره معرفی کرد ولی این بار همه چیز در داخل دستگاه تغییر یافته و دوربین‌های دستگاه نیز بروز شده بودند. یکی از قابلیت‌های خوب این گوشی دوربین سلفی بسیار با کیفیت است که مجهز به سنسور ToF شده و در حال حاضر تنها گلکسی اس 10 پلاس به جز این گوشی مجهز به آن هستند. نمایشگر OLED بسیار با کیفیت این گوشی در کنار طراحی خاص و باکلاسش هم می‌تواند باعث ارائه بالاترین کیفیت و ظاهر در میان گوشی‌های هوشمند شود. در واقع نمایشگر این گوشی خود مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌هاست که تنها در حال حاضر محصولات سامسونگ توانایی رقابت با آن را دارند. به هر حال آیفون XS محصولی است که اگر قیمت بالا را از آن فاکتور بگیریم، می‌تواند کلکسیونی از ویژگی‌های با کلاس و با کیفیت که یک جا جمع شده‌اند.

Apple-iPhone-XS.png



منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار