کد خبر: ۲۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
شاید در سال 2019 میلادی و بازار بشدت رقابتی صنعت خودروسازی حرف زدن از زشت ترین خودرو ها عجیب به نظر برسد با این وجود در تمام دوره های تاریخ صنعت خودروسازی شاهد عرضه خودروهایی با ظاهر ناهمگون بوده ایم که در دید عموم مردم و مصرف کنندگان به عنوان یک خودروی زشت شناخته می شود.
به گزارش آی تابناک : شاید در سال 2019 میلادی و بازار بشدت رقابتی صنعت خودروسازی حرف زدن از زشت ترین خودرو ها عجیب به نظر برسد با این وجود در تمام دوره های تاریخ صنعت خودروسازی شاهد عرضه خودروهایی با ظاهر ناهمگون بوده ایم که در دید عموم مردم و مصرف کنندگان به عنوان یک خودروی زشت شناخته می شود. این مسئله به معنای بد بودن آن خودرو نیست همانطور که در سالیان اخیر تنها محصول به روز جهانی که به صورت تولید انبوه در کشور ما تولید شده است یعنی لوگان (تندر 90) به علت ظاهر نه چندان زیبایش همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. در ادامه به معرفی 10 خودروی حال حاضر بازارهای جهانی که می توان به آن ها لقب زشت ترین خودرو را اعطا کرد خواهیم پرداخت. با دیجیاتو همراه باشید.

10. شورلت کامارو SS

شورولت کامارو اس اس

ماسل کار اسپرت شورلت که به صورت کوپه و سقف تاشو (کانورتیبل) در نسل ششم خود در حال عرضه است به راحتی یکی از بهترین کاماروهای تاریخ است. حس و حال رانندگی مشابه با یک بی ام و مجهز به موتورهای قدرتمند 4 سیلندر توربوشارژر و یا موتور V-8 سوپرشارژ شده در کنار قیمت مناسب یک ترکیب عالی به نظر می رسد. با این وجود در نمای جلو SS را نمی توان زیبا توصیف کرد. گرچه مدل های دیگر همچون V-6 و ZL1 طراحی قابل قبولی دارند اما می توان گفت که جنرال موتورز در طراحی نمای جلوی مدل SS راه درستی را طی نکرده است.

9. هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک

یکی از سریع تری خودروهای محور متحرک جلو بازار با عملکرد استثنایی اما طراحی ناهمگون به خصوص سپر عقب، بال عقب زشت و ورودی هوای کاپوت باعث شده تا با یکی از عجیب ترین طراحی های چند سال اخیر در کلاس هاچبک ها طرف باشیم.

این انتقاد به مدل های معمولی سیویک همچون مدل کوپه، سدان و هاچبک نیز وارد است. با وجود این که سیویک خودروی بسیار عالی است اما در زمینه طراحی بسیار عجیب و دور از انتظار به نظر می رسد.

8. تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

تویوتا برای ساخت یک کراس اوور سایز کوچک بیش از حد نیاز از طراحی رادیکال استفاده کرده است. در نمای جلو تنها به یک آرم تویوتا بسنده شده است و عملا می توان این کراس اوور را فاقد جلو پنجره دانست. گلگیر ها با کمک انواع خطوط حجم پردازی شده اند و در نمای عقب نیز تقریبا نمی توان تشخیص داد که طراحان آن به دنبال ثابت کردن چه چیزی بوده اند. با این وجود C-HR یک کراس اوور محبوب و کاربردی با قیمت مناسب است.

7. بنتلی بنتایگا

بنتلی بنتایگا

با وجود این که طراحی بنتایگا را نمی توان زشت و فجیع توصیف کرد اما خطوط به کار رفته در بخش کناری همچون گلگیر عقب و اورهنگ های بسیار بزرگ و جلو پنجره با ارتفاع بسیار زیاد موارد مورد انتقاد در طراحی بنتایگا است. به نظر می رسد طراحی کلی بنتایگا شبیه به یک نان نیم پز است و آن چیزی نیست که از شرکتی همچون بنتلی انتظار می رود.

6. میتسوبیشی اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کراس

هواداران میتسوبیشی به طور قطع از اقدام جدید این شرکت یعنی بازگرداندن نام محبوب  اکلیپس برای ساخت یک کراس اوور با طراحی عجیب خوشحال نخواهند بود. اگر نمای جلو شما را از دست آن فراری ندهد. نمای کناری و پشتی شبیه به پونتیاک آزتک (یکی از زشت ترین خودرو های تاریخ) این کار را انجام خواهد داد. با این وجود در داخل اتاق از طراحی منطقی و زیبایی استفاده شده است. طراحان این شرکت باید یاد بگیرند که چه زمانی قلم طراحی را بر زمین بگذارند و با خود بگویند که این کافی است.

5. بیوک انکور

بیوک انکور

یک کراس اوور سایز کوچک دیگر که ظاهر چندان جالبی ندارد بیوک انکور است. قد بلند اما پهنای کم در کنار صندوق بسیار کوچک ظاهری شبیه به یک سیب زمینی را به این کراس اوور داده است. ظاهر آن به قدری ساده است که وسیله نقلیه بسیار مناسبی برای فرار پس از سرقت به نظر می رسد. حتی همزاد دیگر آن یعنی شورلت ترکس نیز ظاهر چندان جالبی ندارد و جز کراس اوورهای محبوب ما به شمار نمی رود.

4. رولزرویس کالینان

رولزرویس کالینان

همانند بنتایگا اولین تلاش شرکت رولزرویس در ساخت یک شاسی بلند چندان موفق به نظر نمی رسد. بدنه با ارتفاع زیاد با طراحی کلاسیک و مکعب مانند رولزرویس چیزی نیست که مناسب یک شاسی بلند به نظر برسد.

رولزرویس به ساخت مدل های سقف تاشو و کوپه خود مشهور است و حتی طراحی بسیار لوکس داخل اتاق نیز کالینان را نجات نخواهد داد. پیش از این در برنامه گرندتورر با مجریان مشهور و محبوب خود یعنی جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند به طراحی این شاسی بلند رولزرویس انتقادات شدیدی وارد شده بود.

3. هوندا کلاریتی

هوندا کلاریتی

هوندا کلاریتی یک خودرو سه گانه سوز به حساب می آید. شما می توانید مدل پلاگ هیبریدی، تمام برقی و حتی مدل سلول سوختی هیدروژنی آن را خریداری کنید. با این وجود اهمیتی ندارد که کدام یک از این سه مدل را انتخاب می کنید. این سدان دوست دار محیط زیست یکی از عجیب ترین طراحی ها را دارد. طراحی عقب این هوندا بشدت عجیب و جنجالی به نظر می رسد. شیب سقف و فرم کلی صندوق باعث شده تا مشخص نباشد که با یک هاچبک و یا سدان طرف هستیم. حتی پوشش بدنه بر روی چرخ عقب نیز ظاهر چندان جالبی از نمای کناری ندارد. با این وجود پوشش بر روی چرخ عقب در خودروهای کلاسیک بسیار جذاب بود اما امروزه این طرح ها چندان محبوب خریداران به نظر نمی رسد.

2. بی ام و i3

بی ام و i3

آیا با یک سفینه فضایی طرف هستیم؟ یک خودروی زمین گلف چطور؟ اشتباه حدس زدید این خودرو بی ام و i3 است. یکی از پیشرفته ترین خودروهای عصر ما که مزایای خاص به خود را دارد اما طراحی ظاهری آن الهام گرفته از ساکنان سیاره های دیگر است. فرو رفتگی شیشه سرنشینان عقب، سپر جلو با شیب زیاد، ارتفاع بالای سقف و ستون همگی یک ترکیب عجیب را شکل داده است.

به نظر می رسد بی ام و تنها با هدف ساخت یک وسیله نقلیه عجیب دست به چنین طراحی زده است و حتی اگر این موارد باعث کاربردی بودن خودرو شوند نیازی به استفاده از طرح های عجیب و تاکید بر روی آنها نبوده است.

1. تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

به رتبه اول و تویوتا پریوس می رسیم. خودرویی که یکی از منفورترین ها بین تمامی دوست داران خودرو به شمار می رود. با این وجود اگر به دنبال مصرف بسیار کم و بهینه با قابلیت اعتماد بالا هستید پریوس یکی از اولین انتخاب های شما خواهد بود. اما طراحی پریوس بیش از حد غیر جذاب به نظر می رسد و تقریبا نمای جالبی را نمی توان در طراحی آن پیدا کرد. طراحی مکعبی شکل نمای عقب با طراحی عجیب سقف و ستون ها در کنار طراحی ضعیف داخل اتاق باعث شده تا با یکی از عجیب ترین طراحی های در بازار خودرو طرف باشیم.

زشت ترین خودرو


منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار