کد خبر: ۲۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"، ویدئویی از ربات‌های چهارپای خود منتشر کرده‌اند که آنها را در حال پشتک زدن و حرکات ورزشی هماهنگ نشان می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"(MIT) با استفاده از مینی‌ ربات‌های خود موسوم به "ربات‌های مینی چیتا"(mini cheetah robots)، نمایشی خارق‌العاده را در محوطه این دانشگاه برگزار کردند.

آنها ویدئوی جدیدی را منتشر کرده‌اند که این حیوانات رباتیک را در حال پشتک زدن، پریدن و دویدن دنبال یک توپ فوتبال نشان می‌دهد.

هر یک از این ربات‌ها که قابل کنترل از راه دور هستند، حدود ۹ کیلوگرم وزن دارند و می‌توانند به سرعت شش مایل در هر ساعت برسند.

به گفته پژوهشگران، ربات‌های مینی چیتا طوری طراحی شده‌اند که تقریبا غیرقابل تخریب باشند. آنها می‌توانند هر آسیب کوچکی را ترمیم کنند.

"سانگبای کیم"(Sangbae Kim)، از پژوهشگران این پروژه گفت: طراحی این ربات‌ها به گونه‌ای است که بتوانند تاثیر پرش و فرود را بپذیرند.

این ویدئو نشان می‌دهد که ربات‌های مینی چیتا می‌توانند با کنترل از راه دور، در محوطه دانشگاه جست و خیز کنند. ربات‌ها در این آزمایش توانستند یک رقص هماهنگ را به نمایش بگذارند، توانایی‌های خود را در ژیمناستیک نشان دهند و به بازی فوتبال ملحق شوند.

کیم اضافه کرد: ما امیدواریم که ربات‌ها در نهایت بتوانند از موانع عبور کنند و هر کدام با الگوریتم متفاوتی کنترل شوند تا تاثیر هر یک از راهبردها مورد بررسی قرار بگیرند.

نیروی پای هر یک از ربات‌ها، با سه موتور الکتریکی کم‌هزینه کنترل می‌شود که تجهیزات آنها در صورت آسیب دیدن، قابل تعویض هستند.

"بنجامین کاتز"(Benjamin Katz)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: در صورتی که بخواهیم بازوی دیگری را به ربات‌ها اضافه کنیم، فقط کافی است سه یا چهار موتور دیگر به آنها اضافه شوند.

پژوهشگران ام.آی.تی تلاش کرده‌اند تا قابلیت انجام دادن کشش و حرکاتی شبیه به حرکات یوگا را نیز در ربات‌ها قرار دهند تا ربات‌ها به تعادل برسند.

کاتز افزود: از آنجا که این ربات‌ها بسیار محکم هستند، به سادگی نمی‌شکنند و هزینه تعمیر کمی دارند، می‌توان آزمایش‌های گوناگونی را با آنها انجام داد.

پروژه ربات‌های مینی چیتا، در ماه مه در نشست بین‌المللی "IEEE" ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار