کد خبر: ۲۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
محققان دانشگاه ام آی تی رباتی را طراحی کرده اند که دارای بازویی با قابلیت رشد است و بر اساس نوع پیکربندی می تواند طول بازوی خود را در جهت های مختلف افزایش دهد.
به گزارش آی تابناک : این ربات جدید می تواند تا ۵۰۰ گرم بار را هم تحمل کرده و بر روی بازوی خود نگه دارد.

بازوی رباتیک ربات مذکور ظاهری شبیه به زنجیر دوچرخه دارد و از انعطاف کافی برای یافتن مسیر حرکت در فضاهای بسته و دارای محدودیت های مختلف برخوردار است. در عین حال استحکام این بازوی رباتیک در حد نیاز برای حمل بار نیز هست. بازوی یادشده از بلوک های چاپ شده با چاپگر سه بعدی ساخته شده که در یکدیگر قفل می شوند.

همچنین از قرقره ای مکانیکی و مجموعه ای از موتورها برای باز و بسته کردن و حرکت دادن بازو و در نهایت ثابت کردن آن استفاده می شود. قفل کردن برخی بلوک ها و آزاد گذاشتن برخی بلوک های دیگر رشد بازو را در اشکال مختلف و در جهت های متنوع ممکن می کند.

پس از پایان یک وظیفه محول شده، امکان جمع کردن بازو و بازشدن و رشد آن در جهتی دیگر و به شکلی دیگر برای انجام وظیفه ای تازه وجود دارد. از این ربات می توان برای امور مختلفی همچون یافتن وسایل گم شده، تعمیر و نگهداری، دسترسی به ابزاری که دست انسان به آنها نمی رسد، انجام عملیات امدادی و غیره استفاده کرد.


منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار