کد خبر: ۲۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
تحقیقی میان ۲ هزار آمریکایی نشان داد ۴۳ درصد افراد با جستجوی علائم خود در گوگل، بیماری خود را اشتباه تشخیص می دهند. همچنین از هر ۵ شرکت کننده، ۲ نفر بیماری خود را خطرناک تر تشخیص می دهند.
به گزارش آی تابناک :  پژوهشی جدید نشان می دهد از بین هر ۵ آمریکایی ، ۲ نفر  با توجه به جستجو در گوگل تصور می کنند که یک بیماری خطرناک دارند.

این پژوهش که میان ۲ هزار آمریکایی انجام شده نشان داد ۴۳ درصد افراد علائم بیماری خود را در فضای آنلاین جستجو می کنند و در نهایت به این نتیجه می رسند که بیماری شان خطرناک تر از واقعیت است.

۶۵ درصد شرکت کنندگان از اینترنت برای تشخیص بیماری خود استفاده کردند اما نتایج این پژوهش نشان داده تایپ کردن علائم بیماری در نوار جستجو بیشتر از سود، ضرر همراه دارد.

۷۴ درصد از شرکت کنندگانی که بیماری خود را در فضای آنلاین جستجو تشخیص داده بودند، بسیار بیشتر نگران سلامتی شان شده بودند. دلیل این امر نیز پاسخ های «دکتر گوگل» است!  این در حالی است که طبق پژوهش مشاوره پزشکی اینترنتی فقط در کمتر از ۴۰ درصد مواقع معتبر است.

موسسه One Poll به سفارش شرکت LetsGet Checked این پژوهش را انجام داده است. در این پژوهش ۵۱ درصد از شرکت کنندگان  اعلام کردند  پس از بیمارشدن حتما به پزشک مراجعه می کنند. این در حالی است که یک چهارم شرکت کنندگان (۲۶ درصد) پزشک خانوادگی ندارند. منظور از پزشک  خانوادگی ، پزشکی است که مراقبت های اولیه را برای بیمار فراهم می کند.  همچنین در این تحقیق از هر ۱۰ شرکت کننده ۶ نفر به طور کلی از مراجعه به پزشک اجتناب می کنند.

دلایل اجتناب بیماران از پزشک نیز  به ترتیب هزینه های درمانی(۴۷ درصد)، بی توجهی پزشک به بیمار درباره علائم (۳۷ درصد)  و  کمبود زمان برای مراجعه به متخصص(۳۷ درصد) اعلام شده است.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار