کد خبر: ۲۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
احتمالاً شما هم در سریال‌های پلیسی تلویزیون بارها دیده‌اید با استفاده از روش های «فوق پیشرفته» که در مخیله هیچ کس نمی گنجد، محل اختفای متهمان را پیدا کنند و نیمه شب با هلی‌کوپتر روی سر او فرود می‌آیند. اما اگر قربانی کلاه‌برداری اینترنتی شوید، شانس اینکه چنین صحنه‌هایی را در عمل ببینید صفر است.
به گزارش آی تابناک : به اذعان مسئولین مختلف و به ویژه پلیس فتا، کلاه‌برداری اینترنتی طی سال‌های اخیر رشد انفجاری داشته است که برخی آن را به رشد بیکاری در جامعه نسبت می‌دهند. اما در طرف مقابل برخی منتقدین و همچنین بخش بزرگی از خود مالباختگان، فقدان نظارت کافی و رسیدگی مناسب به جرائم را در رشد آن بسیار مؤثر می‌دانند.

کافی است به هر طریقی قربانی کلاه‌برداری اینترنتی شوید؛ احتمالاً هنگامی که متوجه شدید سرتان کلاه رفته، با خوش بینی زیاد روانه دادسرا می‌شوید تا بلکه آنها کاری برایتان بکنند. اما خیلی زود می‌فهمید شناس بازگشت پول یا اموال از دست رفته‌تان ناچیز است.

این روایت بسیاری از مالباختگانی است که قربانی کلاه‌برداری اینترنتی شده‌اند و با گذشت ماه‌ها و حتی چند سال، نتوانسته‌اند کلاه‌بردار را پیدا کنند یا به پول و مال خود برسند.

در سایه وضع وجود ممکن است از یک فروشگاه موجودی یک کالا را استعلام بگیرید و پس از اطمینان از موجود بودن آن، اقدام به خرید کنید. اما در نهایت هفته‌ها یا حتی چند ماه بازی داده می‌شوید و هنگامی که دیگر اعصابی برایتان باقی نمانده، به سادگی پولتان را پس می‌دهند.

آن‌طور که به نظر می‌رسد و از تجربه‌های کاربران به گوش ما رسیده است، ظاهراً پرونده‌های با رقم چند صد هزار تومان و چند میلیون تومان فرایند رسیدگی بسیار فرسایشی دارند و بدون حضور عزمی جدی، سرانجام موفقیت‌آمیزی ندارند. شاید بتوان گفت تا زمانی که تعداد قربانیان یا رقم آن بالا نباشد، رسیدگی جدی هم در کار نیست. بسیاری از مواقع تنها کاری که انجام می‌شود مسدود کردن حساب‌های بانکی فرد متهم به کلاه‌برداری است که غالباً از قبل خالی شده یا حتی متعلق به شخص بخت‌برگشته دیگری است و هیچ ثمره‌ای در بر ندارد.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار