کد خبر: ۲۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 07
ایران خواستار تقویت همکاری های فضایی و برنامه های عملیاتی با سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) در جهت خنثی سازی تحریم های آمریکا شد.
به گزارش آی تابناک : سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) در شهر اولان باتار مغولستان آغاز به کار کرد.

در این مراسم، سازمان فضایی ایران خواستار تقویت همکاری های فضایی و برنامه های عملیاتی با سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) در جهت خنثی سازی تحریم های آمریکا شد.

در مراسم افتتاحیه این نشست، محمدمصطفی فتوحی معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه گزارشی از اخرین برنامه ها و دستاوردهای کشور ذیل این سازمان منطقه‌ای، بر توسعه برنامه‌های عملیاتی اپسکو تاکید کرد.

در بیانیه ای نیز که از سوی سازمان فضایی ایران قرائت شد، ایران ضمن محکوم ساختن اقدامات خصمانه و نامشروع دولت آمریکا در تحریم سه نهاد فضایی کشور، آن را تلاشی برای محروم ساختن مردم ایران از کاربردهای بشردوستانه فناوری فضایی دانست و از سایر کشورهای عضو اپسکو خواست تا با حمایت و تقویت برنامه های عملیاتی این سازمان منطقه ای، موجب خنثی شدن این گونه اقدامات شوند.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار