کد خبر: ۲۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 07
یک پنل دولتی که سرپرستی اش را اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل بر عهده دارد روز دوشنبه این هفته اعلان کرد که سرمایه گذاری آمریکا در زمینه هوش مصنوعی کم است و این کشور باید سرمایه گذاری در بخش تحقیقات را افزایش داده، نیروی کارش را برای مشارکت با هوش مصنوعی آموزش دهد و برای تامین امنیت آمریکا از این تکنولوژی استفاده نماید.
به گزارش آی تابناک : کمیسیون امنیت ملی آمریکا برای هوش مصنوعی که سال گذشته توسط کنگره این کشور ایجاد شد شد این پیشنهادات را ضمن ابراز نگرانی از پیشرفت های چین در حوزه هوش مصنوعی مطرح کرد. علاوه بر این گفته می شود که آمریکا برای تبدیل کردن هوش مصنوعی از یک نوآوری امیدوار کننده به یک تکنولوژی بالغ و یکپارچه سازی آن در ماموریت های امنیتی آتی اش راه درازی را در پیش دارد.

رابرت ورک نایب رئیس این کمیسیون و معاون سابق وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت:

کمیسیون بر این باور است که یک تلاش یکپارچه در زمینه هوش مصنوعی برای تامین امنیت ملی آمریکا اهمیت بالایی دارد و در این راستا با کشورهای ژاپن، کانادا، انگلستان، استرالیا و اتحادیه اروپا مذاکراتی انجام گرفته است.

چین اما ظاهرا بودجه بیشتری را نسبت به آمریکا صرف تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی میکند و در گزارش کمیسیون مذکور بالغ بر ۵۰ مرتبه به نام این کشور اشاره و ادعا شده که این کشور آسیایی با استفاده از راه های قانونی یا غیرقانونی و بهره گیری از جامعه باز آمریکا در تلاش برای انتقال دانش هوش مصنوعی به سرزمین های خود است.

اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل در این باره گفت:

چین در دو زمینه از ما جلوتر است: یکی نظارت از طریق تشخیص چهره و دیگری تکنولوژی مالی.

این کمیسیون تحقیقاتی هم در رابطه با پژوهشگران هوش مصنوعی چین انجام داده و چینی ها را دنبال کننده هایی سریع خوانده اما همچنان در آن تاکید شده که بهترین و اصلی ترین مقالات در این زمینه در غرب تولید می شوند هرچند که تهیه کنندگان این گزارش باور دارند آمریکا برای پیروزی در این رقابت تکنولوژیکی راه بسیار درازی را در پیش دارد.

روابط تحقیقاتی با چین

هوش مصنوعی در چین

در بخشی از گزارش مذکور این سوال مطرح شده که آیا آمریکا باید ارتباط خود با پژوهشگران هوش مصنوعی چین را محدود کند یا خیر و علت اینکه تابحال در این رابطه تصمیم گیری نشده این است که چنین محدودیت هایی به اقتصاد آمریکا آسیب میزند.

از سوی دیگر برخی هم اعتقاد دارند که آمریکا باید برای ترویج استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی همکاری های خود با چین را ادامه دهد تا برای مثال استفاده از این تکنولوژی در حوزه ساخت تسلیحات هسته ای را مشترکا ممنوع کنند.



منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار