کد خبر: ۲۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
اگر شما هم جزء آن دست از کسانی هستید که حاضراند برای پردازنده‌های دست چین شده اینتل و AMD پول بیشتری بپردازند، این خبر مخصوص شما است. فروشگاه مشهور Silicon Lottery اعلام کرد جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD را دست چین و عرضه خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : پردازنده‌های پرچم‌دار جدید اینتل و AMD نه تنها ارزان نیستند، بلکه خود تا حد زیادی دست چین شده‌اند. به همین دلیل ممکن است چند صد دلار برای تهیه یک پردازنده و مادربرد جدید بپردازید اما چندان امکان اورکلاک کردن آن وجود نداشته باشد. Silicon Lottery با بهره گیری از همین موضوع، اقدام به عرضه پردازنده‌های دست چین شده کرده است. این در حالی است که تصور می شد دیگر عصر پردازنده های دست چین شده به پایان رسیده است.

Silicon Lottery اعلام کرده به زودی پردازنده‌های دست چین شده AMD Ryzen 9 3950X و Core i9 9900KS اینتل را با فرکانس‌های تضمینی عرضه می‌کند. در حقیقت این پردازنده مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و با توجه به بیشینه فرکانس و ولتاژی که با اعمال آن پایدار می‌شوند، قیمت گذاری می‌شوند. بنابراین با صرف هزینه بیشتر می‌توان یک پردازنده AMD Ryzen 9 3950X  یا  Core i9 9900KS با اورکلاک تضمینی داشت.

طبق اعلام اینتل، پردازنده Core i9-9900KS با استفاده از مرغوب‌ترین قطعه‌های سیلیکونی Coffee Lake - Refresh تولید می‌شود که تعداد آنها بسیار محدود است. به همین دلیل Core i9-9900KS نیز در تعداد محدود عرضه می‌شود، هرچند که تعداد آن رسماً اعلام نشده است.

Core i9-9900KS در مقایسه با Core i9-9900K معمولی، 25 دلار گران‌تر است. اینتل برای رساندن فرکانس پایه هسته از 3.6 گیگاهرتز به 4.0 گیگاهرتز و همچنین امکان بوست به 5.0 گیگاهرتز در حالت بوست 8 هسته، توان طراحی گرمایی را از 95 وات به 127 وات افزایش داده است. البته بیشینه فرکانس بوست تمام هسته 5.0 گیگاهرتز نمی‌تواند به معنای امکان کار کردن همیشگی در فرکانس یاد شده باشد و تابع محدودیت‌های خاصی است.

البته هنوز Silicon Lottery فروش پردازنده‌های دست چین شده AMD Ryzen 9 3950X و Core i9 9900KS اینتل را آغاز نکرده است و باید دست کم چند هفته منتظر ماند، بنابراین فعلاً قیمت نمونه های دست چین شده و البته فرکانس تضمینی آنها مشخص نیست.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار