کد خبر: ۲۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
یک شرکت دانش بنیان موفق شد با توانمندی فناورانه بومی، برای اولین بار نانو کربنات کلیسیم را در مقیاس صنعتی تولید کند.
به گزارش آی تابناک : «نانو کربنات کلسیم» از جمله محصولات ارزشمندی است که در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد. این محصول در تولید محصولات حساسی مانند کاتالیست و نانو وایر به کار می رود.

بهبود شکل ظاهری و استحکام پلی پروپیلن و مواد پلیمری و استفاده در عکاسی دیگر کاربرد این محصول است. همچنین نانو کربنات کلیسیم در تولید داروهای ضد سرطان و صنایع تولید رنگ، لاستیک و بسیاری دیگر از رشته ها به کار می رود.

رازقی خسرویه، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: نانو کربنات کلسیم یکی از پرکاربردترین نانومواد در دنیاست که در زمینه‌های مختلفی از جمله شفاف کردن پلیمرهای نیمه شفاف، تقویت کننده و افزایش دهنده خواص فیزیکی و مکانیکی انواع لاستیک‌ها و پلاستیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در صنایع پزشکی نیز به عنوان ماده اولیه پروتز مصنوعی، داروهای ضد سرطان، چسب دندان و چسب استخوان کاربرد دارد.

وی با اشاره به نانو کربنات کلسیم برای اولین بار است که در مقیاس صنعتی در خاورمیانه و به دست متخصصان این شرکت تولید شده است، درباره زمینه صادرات این محصول دانش بنیان گفت: در حال حاضر بر روی مصارف داخلی تمرکز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های داخلی را با خواص فوق‌العاده این محصول آشنا کنیم. در گام بعدی و بعد از گرفتن استانداردهای بین‌المللی در سال جاری یا سال آینده، صادرات به اتحادیه اروپا را در چشم‌انداز خود داریم. 




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار