کد خبر: ۲۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
لامبورگینی قصد دارد با همکاری مؤسسه تحقیقاتی متدیست هیوستون، نمونه‌های آزمایشی فیبر کربن را برای بررسی در شرایط سخت فضا به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند.
به گزارش آی تابناک : جدیدترین طرح لامبورگینی با شاهکار ایلان ماسک برای ارسال خودرو به فضا برابر نیست، اما این شرکت قطعاتی از خودرو را به فضا ارسال می‌کند. خودروساز ایتالیایی ماه آینده پنج نمونه فیبر کربن را برای آزمایش به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌فرستد. لامبورگینی ادعا می‌کند اولین خودروسازی به شمار می‌رود که تحقیقات علوم مواد را در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده است.

Lamborghini carbon fiber / فیبر کربن لامبورگینی

یکی از مسئولان لامبورگینی دراین‌زمینه گفت که هدف از این پروژه، بررسی چگونگی واکنش پنج نمونه فیبر کربن در برابر فشارهای فضا است. محققان نتایج را نه‌تنها با نگاهی به استفاده از این مواد در خودروهای آینده، بلکه در دستگاه‌های پزشکی تجزیه و تحلیل می‌کنند. لامبورگینی در سال ۲۰۱۷ با مؤسسه تحقیقاتی متدیست هیوستون توافقنامه‌ای امضا کرد تا به‌طور مشترک درباره‌ی سازگاری زیستی مواد کامپوزیت تحقیق کند. به‌گفته‌ی مسئولان لامبورگینی، وزن کم به همراه شفافیت و سازگاری رادیویی این مواد می‌تواند در ساخت پروتز و موارد تزریق زیرجلدی مفید باشد.

Lamborghini carbon fiber / فیبر کربن لامبورگینی

نمونه‌های فیبر کربن در آزمایشگاه مواد لامبورگینی واقع در دفتر مرکزی این شرکت ایتالیایی تهیه شده است. یکی از نمونه‌ها به‌صورت چاپ سه‌بعدی تولید شده، درحالی‌که نمونه‌ی دوم دارای ساختار «فیبر ناپیوسته» است؛ ساختاری که سال ۲۰۱۰ برای اولین‌بار در لامبورگینی سستو المنتو (Lamborghini Sesto Elemento) به کار رفت و هم‌اکنون در سایر خودروهای تولیدی این شرکت استفاده می‌شود. نمونه‌های دیگر با استفاده روش‌های متداول ساخت فیبر کربن مورد استفاده در خودروهای مسابقه‌ای و سایر کاربردهای فعلی ساخته شده‌اند.

Lamborghini carbon fiber / فیبر کربن لامبورگینی

نمونه‌های فیبر کربن به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار می‌گیرد. به‌گفته‌ی مسئولان لامبورگینی، نمونه‌ها در معرض دماهای مختلفی از منفی ۴۰ درجه تا ۲۰۰ درجه سلسیوس و همچنین پرتوهای فرابنفش و پرتوهای گاما خواهند بود. سپس نمونه‌ها برای تجزیه و تحلیل توسط لامبورگینی و انستیتوی تحقیقات متدیست هیوستون به زمین برگردانده می‌شوند. محققان به‌دنبال هرگونه تخریب ناشی از قرار گرفتن در معرض محیط خارج از فضای زمین هستند. لامبورگینی ادعا می‌کند که این امر به تولید مواد برای خودروهای آینده کمک خواهد کرد. خودروساز ایتالیایی اخیراً ایده‌های جالبی ارائه داده است؛ از جمله این موارد می‌توان به استفاده از بدنه‌ی خودرو برای ذخیره‌ی برق اشاره کرد، اما نتایج امیدوارکننده‌ی آزمایشگاهی امکان‌پذیری تجاری آن را تأیید نمی‌کند.

Lamborghini carbon fiber / فیبر کربن لامبورگینی

موشک آنتارس (Antares) متعلق به شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) که وظیفه‌ی حمل نمونه‌های لامبورگینی به فضا را بر عهده دارد، قرار است روز ۲ نوامبر از تأسیسات پروازی والوپس (Wallops) ناسا در ویرجینیا پرتاب شود. لامبورگینی با بازگشت نمونه‌های فیبر کربن به روی زمین، آخرین خودروی سوپراسپرت خود را آماده می‌کند و گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که احتمال دارد خودروی الکتریکی چهاردر نیز معرفی شود.




منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار