کد خبر: ۲۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
انتخاب اجسام در فتوشاپ با استفاده از ابزارهای هوشمند جدید آسان‌تر شده است و در نسخه‌های آتی، باز هم نگرانی طراحان را کاهش خواهد داد.
به گزارش آی تابناک : انتخاب اجسام در فتوشاپ، احتمالا در آینده‌ی نزدیک بدون نیاز به ماسک‌های قدیمی و دردسرهای انتخاب دور آن‌ها انجام خواهد شد. ادوبی قصد دارد در نسخه‌های آتی ابزاری به‌نام Select Object Tool عرضه کند که نمایی از قابلیت‌های آن را با نام Object Selection Tool در خبری جدید شرح داد. ابزار جدید، از Adobe Sensei، هوش مصنوعی اختصاصی شرکت استفاده کرده و تنها با کشیدن یک شکل چند ضلعی یا دایره دور جسم، اطراف آن را با دقت بالا انتخاب می‌کند.
ابزار جدید ادوبی در بخش ابزارها و زیرمجموعه‌ای شامل Magic Wand و Quick Select قرار خواهد گرفت. طراحان عکس با انتخاب این ابزار، یک جعبه در اطراف جسم مورد نظر ترسیم می‌کنند. سپس هوش مصنوعی ادوبی در داخل جعبه‌ی ترسیم‌شده به‌دنبال جسم می‌گردد. درنهایت اطراف جسم کشف‌شده با دقت بالایی انتخاب می‌شود. ابزار جدید هم مانند Quck Select، به‌راحتی برای حذف یک جسم از دایره‌ی انتخاب هم کاربر خواهد داشت.

کشیدن جعبه در اطراف آیتم‌ها، به برنامه می‌گوید که کدام اجسام را انتخاب کند. اگر کشیدن جعبه کافی نباشد،‌ کاربر می‌تواند با استفاده از دستور انتخاب Lasso، انتخاب سریع‌تری داشته باشد و سپس هوش مصنوعی آن را اصلاح کند. به‌علاوه ابزار جدید در بخش‌های Select و Mask هم اضافه خواهد شد تا انتخاب سریع آیتم و بهینه‌سازی انتخاب را به ابزارهای کنونی اضافه کند.

ادوبی Object Selection Tool

ترکیب ابزار جدید با نمونه‌های قبلی می‌تواند انتخاب اجسام را تسریع کند

ابزار جدید ادوبی، شباهت زیادی به ابزار اخیر شرکت موسوم به Select Subject Tool دارد که تمام تصویر را برای انتخاب سوژه‌ی اصلی، اسکن می‌کرد. Object Selection Tool، برای انتخاب سوژه در تصاویری کاربردی است که سوژه‌های متعددی در آن‌ها وجود دارد. به‌علاوه برای انتخاب بخشی به‌خصوص از سوژه (مثلا کلاه در یک عکس پرتره) نیز می‌توان از آن استفاده کرد. به‌علاوه انتخاب سوژه‌های کم‌اهمیت‌تر که موضوع اصلی عکس نیستند نیز با این ابزار ممکن می‌شود.

انتخاب اجسام و سوژه‌ها در فتوشاپ یکی از کارهای تکراری و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. انتخاب اجسام در انواع ویرایش‌های تصویری همچون اصلاح بخش خاصی از تصویر،‌ تغییر پس‌زمینه یا رنگ یک سوژه کاربرد پیدا می‌کند. طراحان عموما از ترکیب ابزارهایی همچون Lasso، Marquee، Quick Select و Layer Masking برای این منظور استفاده می‌کنند. ابزار جدید Object Selection می‌تواند به‌عنوان رویکردی کاملا کاربردی با بهره‌وری از هوش مصنوعی، روند انتخاب را تسریع کند.

ادوبی اطلاعات زیادی از زمان عرضه‌ی ابزار جدید در فتوشاپ منتشر نکرد. Adobe Max، رویداد سالانه‌ی شرکت با محوریت خلاقیت است که از چهارم تا ششم نوامبر برگزار می‌شود و شاید خبری از ابزارهای جدید در آن شنیده شود.




منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار