کد خبر: ۲۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
ساعت هوشمند می واچ شیائومی مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS با طراحی مشابه اپل واچ پنجم نوامبر (۱۴ آبان‌ماه) معرفی می‌شود.
به گزارش آی تابناک : تاکنون ساعت‌های هوشمند مختلفی در بازار با سیستم‌عامل ور او اس (Wear OS) معرفی شده است. ظاهرا شیائومی نیز از قصد دارد به‌زودی ساعت هوشمند جدید خود را مجهز به سیستم‌عامل Wear OS گوگل به بازار عرضه کند. 

تصویر جدیدی از این ساعت هوشمند به‌اشتراک گذاشته شده که جزئیاتی در مورد مشخصات آن ارائه می‌دهد. تصور منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو نشان می‌دهد که باید منتظر ساعت هوشمند جدید چینی‌ها در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آبان‌ماه) باشیم.

می واچ شیائومی

با مشاهده‌ی تصویر منتشر شده، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند آن است که ساعت هوشمند از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به اپل واچ دارد. طراحی ظاهری دستگاه، مستطیلی شکل است. چنین طراحی در طی این سال‌ها روی سیستم‌عامل Wear OS دیده نشده است. حتی قسمت پیچ ساعت در سمت راست بالای ساعت هوشمند، بی‌شباهت به طراحی پیچ تنظیم اپل واچ نیست.مدتی است اخبار غیررسمی مختلفی در مورد ساعت هوشمند شیائومی می‌شنویم. در آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل Wear OS شواهدی از نام شیائومی می واچ (Xiaomi Mi Watch) رویت شد. همین اطلاعات در اپلیکیشن Wear OS نیز دیده شد.

می واچ شیائومی

البته نمی‌توان گفت که طراحی ساعت هوشمند شیائومی به‌صورت دقیق از اپل واچ کپی برداری شده است. در قسمت پایین دکمه‌ی تنظیم اپل واچ، دکمه‌ی دیگری قرار دارد که می واچ فاقد آن است. گلس روی نمایشگر اپل واچ دارای لبه‌های منحنی است که از نظر زیبایی شناسی، جلوه‌ی خوبی به ساعت هوشمند می‌دهد. در تصویر به‌صورت دقیق وضعیت بند ساعت هوشمند شیائومی مشخص نیست و ممکن است بند ساعت از نوع قابل تعویض نباشد.

باتوجه به تصویر فاش شده، شیائومی می واچ نیز همانند ساعت‌های هوشمند فسیل با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۳۱۰۰ کوالکام به بازار عرضه خواهد شد. تصویر فاش‌شده‌ی دیگری نشان می‌دهد، ساعت هوشمند جدید چینی‌ها مجهز به اسلات در سمت چپ دستگاه است. باتوجه به اینکه ساعت هوشمند ازطریق eSIM به شبکه‌ی سلولی متصل می‌شود، درنتیجه اسلات مربوطه، ظاهرا اسلات سیم‌کارت نیست. به‌علاوه تصاویر نشان می‌دهد که ساعت هوشمند جدید با قابلیت پشتیبانی از وای‌فای، GPS، بلوتوث و NFC معرفی می‌شود. 

می واچ شیائومی

هنوز مشخص نیست که ساعت هوشمند جدید با چه نرم‌افزاری به بازار عرضه خواهد شد. طبق سنت دیرین، شیائومی گوشی‌های هوشمند خود را با سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری MIUI مخصوص معرفی می‌کند. ممکن است که شیائومی نیز درنظر داشته باشد که همانند هواوی، ساعت هوشمند جدید خود را با سیستم‌عامل انحصاری (حداقل برای نسخه‌‌هایی که در چین به بازار عرضه می‌شوند) در دسترس کاربران قرار دهد.

می واچ شیائومی

هنوز مشخص نیست که شیائومی تصمیم گرفته ساعت هوشمند خود را در بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کند یا خیر. درنهایت باید تا تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان‌ماه) منتظر بمانیم تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد ساعت هوشمند می واچ در اختیار داشته باشیم. 





منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار