کد خبر: ۲۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
به گزارش آی تابناک : این روزها مباحث امنیتی مربوط به نگهداشت اطلاعات از جمله دغدغه‌های اصلی شرکت‌هاست. اینکه مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین محل برای نگهداری اطلاعات کجاست و آیا لازم است هر وب‌سایت یا شرکت سرور شخصی خریداری کند یا می‌تواند از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات استفاده کند؟ مسلما برای اینکه کاربران دسترسی مستمری به یک وب‌سایت داشته باشند، اطلاعات وب‌سایت باید روی سرورهایی مشخص، ذخیره‌سازی شود. در واقع هاستینگ، به عنوان اصلی‌ترین خدمت، وب‌سایت را به‌صورت مستمر در دسترس قرار می‌دهد و امنیت این دسترسی را فراهم می‌کند.

سوال اینجاست که شرکت‌های خدمات هاستینگ چگونه فعالیت می‌کنند و به چه صورت‌هایی می‌توان از خدمات آنها استفاده کرد؟ این شرکت‌ها در واقع بخشی از سرورهای خود را با مبلغ و مدت زمانی مشخص، به مشتریان اجاره می‌دهند. برای مثال وب‌سایت شما باید ۲۴ ساعته در دسترس باشد اما آیا سیستم شخصی شما امکان میزبانی و نگهداری از اطلاعات وب‌سایت را دارد؟

البته که سیستم‌های شخصی ممکن است به‌صورت مستمر روشن و به اینترنت متصل نباشند؛ همچنین پهنای باند و امنیت پایین در این نوع سیستم‌ها، وب‌سایت شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. بنابراین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، با استفاده از اینترنت نامحدود، ترافیک و امنیت بالا و ... اطلاعات وب‌سایت را ذخیره و امکان دسترسی به آن‌ها را به صورت ۲۴ ساعته برای شما و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

نکته مهم دیگر ویژگی‌های یک هاست قدرتمند است. سرورها به عنوان محل ذخیره‌سازی و میزبانی از اطلاعات وب‌سایت، باید از چند ویژگی برجسته برخوردار باشند. نخستین ویژگی مهمی که باید به آن اشاره کرد، امنیت بالای یک هاست است. سرورهای میزبان وب‌سایت چه به صورت سرور مجازی و چه به عنوان سرورهایی که در دیتاسنترها قابل دسترس هستند، باید از امینت بالایی برخوردار باشند.

تمامی اطلاعات یک وب‌سایت در سرورهای میزبان یا هاست ذخیره‌سازی می‌شوند و بر این اساس است که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی باید امنیت هاست را تضمین کنند. سرعت دسترسی به اطلاعات یک وب‌سایت تاحد زیادی به ویژگی‌های هاست وابسته است. همچنین حجم دیسک و میزان انتقال داده‌ای که شرکت ارائه‌دهنده هاست در اختیار شما قرار می‌دهد، کارکرد وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار ‌خواهد داد. در واقع اگر وب‌سایت شما با توجه به حجم بازدید کاربران به ترافیک بالایی در هاست نیازمند است، باید در انتخاب نوع سرور خود، دقت بیشتری به خرج دهید.

سرویس هاستینگ

انواع سرویسهای مرکز داده

  • سرویس هم مکانی (Colocation)

سرویس‌های مرکزداده مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی خاصی دارند. برای مثال سرویس هم مکانی (Colocation)؛ اساسی‌ترین و مقرون بصرفه‌ترین سرویس ارائه‌شده در هر هاستینگ، مربوط به سرور اشتراکی می‌شود.

در واقع سرور اشتراکی محدودیت‌هایی در حجم دیسک و ترافیک دارد و منابع RAM و CPU سرور به صورت اشتراکی بین وب‌سایت‌هایی مشخص به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر وب‌سایت شما به تازگی راه‌اندازی شده و تعداد بازدیدهای وب‌سایت شما هنوز محدود و پایین است، پیشنهاد می‌شود به صورت موقت از این نوع سرور برای هاستینگ استفاده کنید.

استانداردهای زیرساختی دیتا سنتر در این نوع خدمات میزبانی نیز مهم است و نباید هنگام انتخاب هاستینگ، این ویژگی‌های را فراموش کرد.

  • سرور اختصاصی (Dedicated)

سرور اختصاصی (Dedicated) از دیگر سرویس‌های موجود است که وب‌سایت‌های پربازدید با حجم اطلاعات بالا که ویژگی سرعت برای آن‌ها حیاتی‌ست باید از این سرورهای اختصاصی بهره‌مند شوند.

در سرور اختصاصی، همانطور که از نامش پیداست، بخشی از سرورهای یک دیتاسنتر به صورت اختصاصی به میزبانی از اطلاعات و نرم‌افزارهای مورد نیاز وب‌سایت شما اختصاص پیدا می‌کند.

سرعت و حجم انتقال داده در این نوع هاستینگ به مراتب بالاتر از سرورهای اشتراکی است. در این نوع خدمات میزبانی، علاوه بر امکانات زیرساختی دیتا سنتر، سرور میزبان وب‌سایت شما باید پاسخگوی نیازهای پرتعداد بازدیدکنندگان باشد. CPU و RAM و HDD بالا از جمله ویژگی و مزیت‌های سرور اختصاصی است.

  • سرور مجازی اختصاصی (VPS)

سرور مجازی اختصاصی (VPS) ، امکانی است که بین میزبانی اشتراکی و سرور اختصاصی قرار دارد. سرور مجازی اختصاصی از طریق نرم افزارهای مجازی‌سازی، هاست مجازی را به صورت ویژه و اختصاصی در خدمت وب‌سایت شما قرار می‌دهد.

در واقع شما در سرور مجازی اختصاصی هزینه پایین‌تری نسبت به سرور اختصاصی موجود در رک‌های دیتا سنتر پرداخت می‌کنید ولی امکانات شما نزدیک به سرور اختصاصی موجود در دیتا سنتر است.

نکته جالب در تمامی موارد، اهمیت بالای ویژگی‌های زیرساختی دیتا سنتر مرکز ارائه خدمات میزبانی است. حجم دیسک و محدودیت ترافیک در انتقال داده‌ها نیز دیگر ویژگی است که باید هنگام استفاده از خدمات میزبانی به آن توجه داشته باشید. با توجه به ضرورت استفاده از یک هاست برای وب‌سایت، پیشنهاد می‌شود که هاستینگ خود را با توجه به ویژگی‌های موردنیاز وب‌سایت خود انتخاب کنید.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار