کد خبر: ۲۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
به نظر می‌رسد مشکلات نژادپرستی در آمریکا تمامی ندارد، البته این کشور تلاش زیادی برای مقابله با این نوع رفتارها انجام داده است.
به گزارش آی تابناک : به نظر می‌رسد مشکلات نژادپرستی در آمریکا تمامی ندارد، البته این کشور تلاش زیادی برای مقابله با این نوع رفتارها انجام داده است. اما همچنان شاهد اخباری مبنی بر نژادپرستی در این کشور پهناور هستیم. اخیرا نتایج تحقیقات روی سیستم امتیازدهی یک شرکت بزرگ خدمات درمانی، نشان می‌دهد که الگوریتم‌های استفاده شده در این سیستم با تبعیض نژادی روبرو بوده و به شدت به ضرر افراد رنگین پوست عمل می‌کند.

بر اساس الگوریتم‌های این شرکت خدمات درمانی که نام آن نیز فاش نشده است، افراد رنگین پوست با نیاز‌های ضروری‌تر به فوریت‌های پزشکی، درمان‌های مشابه افراد سفید پوست با سلامت بهتر را دریافت کرده‌اند. به زبان ساده، این کمپانی از ارائه خدمات درمانی بهتر و کامل‌تر به افراد رنگ پوست خودداری کرده است.

بر اساس الگوریتم‌های این شرکت، اگر تبعیض و تعصب نژادی را درنظر نگیریم کیفیت خدمات از ۱۷.۷ درصد به ۴۶.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. این تفاوت فاحش تقریبا ۳۰ درصدی، جان بسیاری از افراد رنگین پوست را در خطر می‌اندازد. اما نحوه سیستم امتیازدهی برای دریافت خدمات درمانی این مرکز به تنهایی عامل این داستان نیست.

تبعیض نژادی

این سیستم ابتدا اطلاعات بیمه افراد را در نظر می‌گیرد و سپس هزینه درمان هر فرد را به عنوان ملاکی برای امتیازدهی استفاده می‌کند. پس از آن الگوریتم‌ها، محاسبه می‌کنند که هر شخص چقدر نیاز به دریافت خدمات درمانی دارد و آن ار در قالب یک «فاکتور خطر» بیان می‌کند. اما از آن جایی که معمولا افراد رنگین پوست سطح درآمدی پایین‌تری دارند، امتیاز آن‌ها نیز بسیار پایین‌تر خواهد بود و همین جاست که این چنین مشکلات رخ می‌دهند.

این نوع تبعیض نژادی در آمریکا و سیستم خدمات درمانی داستان بسیار طولانی‌تری دارد و نشان می‌دهد سیستم‌های این کشور هنوز با این پدیده مشکلات بسیاری دارند. با این حال به نظر می‌رسد پس از پیگیری محققین، الگوریتم‌های استفاده شده در این سیستم امتیازدهی برطرف شده است. محققین با ارائه پیشنهادات خود مبنی بر جایگزینی هزینه‌های قابل پیش‌گیری و شرایط بیماری‌های مزمن فعال با سلامتی فعلی شهروندان، توانسته‌اند تا ۸۴ درصد از تبعیض نژادی را در الگوریتم‌های این مرکز خدمات درمانی کاهش دهند.

با این حال، این داستان تنها یک نمونه از هزاران مورد مشابه است که ممکن است هیچ‌گاه پیدا و اصلاح نشوند. در نتیجه می‌توان گفت که آمریکا همچنان راه بسیاری تا پایان داستان تبعیض نژادی خود دارد و شاید لازم باشد تا افرادی مشابه مارتین لوتر کینگ دوباره ظهور کنند تا به طور کلی این مشکل ریشه‌کن شود.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار