کد خبر: ۲۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
اخیراً درآمد دولت از ایرانسل طی 13 سال از تأسیس آن اعلام شد و حالا نوبت به اپراتور «همراه اول» رسیده است. آن‌طور که آمار منتشر شده و کدال بورس نشان می‌دهد، همراه اول طی یک دهه اخیر ۵۰ هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است.
به گزارش آی تابناک : اخیراً درآمد دولت از ایرانسل طی 13 سال از تأسیس آن اعلام شد و حالا نوبت به اپراتور «همراه اول» رسیده است. آن‌طور که آمار منتشر شده و کدال بورس نشان می‌دهد، همراه اول طی یک دهه اخیر ۵۰ هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است. در این میان سهم دو دولت آقای روحانی نزدیک به 40  هزار میلیارد تومان بوده است.

به نوشته نود اقصتادی، پرداختی‌های شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به دولت تحت عناوینی چون رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات)، شرکت ارتباطات زیرساخت، سود ناشی از سهام ۲۰ درصدی دولت در شرکت مخابرات ایران و در نتیجه همراه اول و سهام عدالت، مالیات (عملکرد، تکلیفی، ارزش افزوده و حقوق)، پروانه فعالیت، گمرک و ... بوده که میزان این پرداخت از سال ۱۳۸۸ تا نیمه اول سال ۹۸ برابر با ۵۰۸.۹۵۷.۲۰۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال بوده است.

جالب اینکه پرداختی همراه اول به دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳۹۷.۲۳۷.۲۰۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال بوده و به تفکیک هر سال در این بازه زمانی بر اساس هفت بند ذکر شده مطابق جدول زیر است:

85454545454.jpg

لازم به ذکر ست آمار عنوان شده صرفاً مربوط به درآمد دولت از شرکت اصلی «ارتباطات سیار ایران» است و شامل شرکت‌های زیرمجموعه گروه همراه اول نمی‌شود.



منبع : شهرسخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار