کد خبر: ۲۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
موسسه تکنولوژی ماساچوست در تلاش برای مقابله با تغییرات اقلیمی، اعلام کرده که موفق به ساخت نوعی ابزار جدید شده است. دانشمندان این موسسه نوعی سیستم جدید را برای حذف دی اکسید کربن از جریان هوا طراحی کرده اند که تقریبا در هر سطحی از غلظت (از تصاعدات نیروگاه های برقی گرفته تا هوای آزاد) کار میکند.
به گزارش آی تابناک : دانشگاه MIT در این رابطه گفته است که سیستم جدید ابداعی آن نسبت به متدهای دیگر که به تراکم بیشتری نیاز دارند (از جمله سیستم های نصب شده روی دودکش نیروگاه های برق با سوخت فسیلی) به هزینه و انرژی کمتری برای عملکرد نیاز دارند.

دستگاه ابداعی محققان MIT رفتاری شبیه به یک باتری بزرگ دارد؛ عملکرد آن به این صورت است که همزمان با شارژ شدنش دی اکسید کربن را از جریان گاز عبور کننده از روی الکترودهایش دریافت می کند و در زمان دیس شارژ دی اکسید کربن خالص را آزاد می کند.

جزئیات مربوط به عملکرد این سیستم در مقاله ای که پیشتر توسط ساهاگ وسکیان و الن هاتون از محققان پست دکترای MIT در نشریه انرژی و علوم محیط زیست منتشر شد قابل دسترسی است.

هاتون در رابطه با سیستم ابداعی شان چنین گفته است:

ما در آزمایشگاه تلاش داشتیم تکنولوژی های جدیدی را توسعه دهیم تا طیف وسیعی از مسائل زیست محیطی را حل کنیم و نیاز به منابع انرژی حرارتی، تغییر در سیستم فشار و افزودن مواد شیمیایی برای کامل کردن چرخه های تفکیک و آزادسازی را از بین ببریم. تکنولوژی ابداعی ما قدرت روش های الکتروشیمیایی را نشان می دهد که تنها نیازمند تناوب های کوچک در ولتاژ ورودی است تا عمل تفکیک گازها را انجام دهد.

این دستگاه حین عملکرد بین حالت های شارژ و تخلیه شارژ تغییر وضعیت می دهد. در طول چرخه شارژ هوای تازه به داخل سیستم دمیده می شود و در طول فرایند تخلیه شارژ، کربن دی اکسید خالص در داخل آن جریان می یابد.

تیم محققان MIT همچنین شرکتی به نام Verdox را راه اندازی کرده تا این سیستم را که قطعا موارد مصرف مختلفی در کارخانجات تولید نوشیدنی و مواد غذایی دارد وارد فاز تجاری سازی کند.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار