کد خبر: ۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 26
سیزدهمین جلسه برنامه‌های توسعه محلات در دومین جلسه ستاد بازآفرینی منطقه 20 مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش آی تابناک : کاوه حاجی علی اکبری در این جلسه با اشاره به این که سه رکن محله محوری، برنامه محوری و مشارکت محوری در حوزه برنامه ریزی در شهرداری تهران مورد تأکید قرار دارد، خاطر نشان کرد: شهرداری تهران تصمیم دارد برنامه های عملیاتی خود را در مقیاس فضای اجتماعی محله متمرکز کرده و منابع مالی را متناسب با برنامه ریزی صورت گرفته در هر محله توزیع نماید.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در توضیح رکن دوم، یعنی رکن برنامه محوری، عنوان کرد: ضروری است هر اقدامی که تعریف می شود، هر منابع مالی که پیش بینی و تخصیص داده می شود، مبتنی بر یک برنامه باشد.
علی اکبری مشارکت محوری را رکن سوم فرآیند برنامه ریزی دانست و متذکر شد: تدوین برنامه های توسعه محلات و رسیدن به اقداماتی که قرار است انجام شود می بایست از طریق همکاری و مشارکت همه دخیلان به ویژه اجتماعات محلی و ساکنان محله ها باشد، زیرا تجربه نشان داده که این امر تحقق پذیری برنامه ها را بالا می برد و سطح بالاتری از رضایتمندی را در شهروندان به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که در فرآیند برنامه ریزی و چارچوب نظری تدوین برنامه های توسعه محلات، توجه متوازن و متناسب با همه جنبه های توسعه در هر محله مدنظر قرار گرفته شده و از هنگام تعریف مسئله تا اولویت بندی مسائل، چشم انداز سازی و رسیدن به اقداماتی که می بایست در هر محله انجام شود، همه با مشارکت و همراهی ساکنان محله صورت گرفته است، از تهیه 180 برنامه توسعه محله ظرف یکسال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده، سایر محله های پایتخت نیز از برنامه های توسعه محله برخوردار شوند.
علی اکبری اظهار داشت: اتفاق خوبی که در سال های گذشته در تهران افتاد این بود که ساختار ستاد بازآفرینی تا مقیاس مناطق امتداد یافت و در حال حاضر در 20 منطقه تهران که بافت فرسوده وجود دارد، ستاد بازآفرینی مناطق به ریاست شهردار منطقه و با حضور نمایندگان کلیه دستگاه هایی که رؤسای آنها عضو ستاد ملی بازآفرینی هستند، برگزار می شود.
به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، یکی از وظایفی که برای ستادهای بازآفرینی پایدار مناطق پیش بینی شده، بررسی و تصویب برنامه های توسعه و اقدام برای محله های شهر تهران است.
در این جلسه برنامه توسعه محلات منطقه 20 از سوی مدیر دفتر توسعه محله¬ای ارائه شد و توسط مدعوین اعم از نمایندگان آستان عبدالعظیم حسنی، اداره گاز منطقه 11 تهران، اداره آب و فاضلاب منطقه، اداره فنی و حرفه ای شهر ری، مرکز بهداشت ری، شرکت ساماندهی مشاغل و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هرکدام پیشنهاداتی ارائه دادند.
شهردار منطقه 20 نیز در این جلسه بر لزوم همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها به منظور حل و بهبود مسائل منطقه به منظور اجرایی شدن بسیاری از طرح‌ها تأکید کرد.
در پایان جلسه مقرر شد ارگان ها نظرات و پیشنهادات خود را ظرف مدت 10 روز کاری به دبیرخانه ستاد بازآفرینی منطقه اعلام نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار