کد خبر: ۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 26
کارکنان گوگل مدعی شده‌اند این شرکت ازطریق ابزاری خاص که نصب آن روی سیستم‌ها اجباری است، روی جلسه‌های آنان نظارت می‌کند.
به گزارش آی تابناک : گروهی از افراد شاغل در گوگل به‌تازگی این شرکت را به ساخت ابزاری نظارتی در قالب اکستنشن کروم متهم کرده‌اند؛ ابزاری که طبق ادعای آن‌ها، به‌طور ویژه برای نظارت روی اجتماعات متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر طراحی شده است که در بیش از ۱۰ اتاق برگزار می‌شوند. گوگل از این طریق متوجه خواهد شد احتمالا آن گروه از افراد در حال تدارک‌دیدن تظاهرات هستند یا اینکه می‌خواهند درکنار یکدیگر اتحادیه‌های خاصی تشکیل دهند. البته آلفابت، شرکت مادر گوگل، قاطعانه این اتهامات را تکذیب می‌کند.

جزئيات اتهامات مطرح‌شده ازطریق یادداشتی خاص به دست رسانه‌ی بلومبرگ رسیده که در آن، آمده است برخی از کارمندان عالی‌رتبه گوگل اخیرا رفتاری بسیار غیراخلاقی از خود نشان و به یکی از گروه‌های برنامه‌نویسی دستور داده‌اند اکستنشن خاصی برای مرورگر کروم طراحی کنند که نصب آن روی رایانه‌ی تمامی کارمندان ضروری و کارکرد اصلی آن، نظارت روی عملکرد این افراد است. 

Google

کارمندان گوگل مدعی شده‌اند اگر هرکس از آن‌ها دعوت‌نامه‌ای ازطریق تقویم برای بیش از ۱۰۰ نفر بفرستد، ابزار مذکور این موضوع را به گوگل گزارش می‌دهد. آن‌ها می‌گویند چنین ابزاری بدین‌منظور طراحی شده است که از متحدشدن کارمندان با یکدیگر و انجام برخی فعالیت‌ها جلوگیری کند. 

ابتدا در سپتامبر گذشته، بلومبرگ وجود این ابزار را رسانه‌ای کرد. ابزار مذکور در آن زمان هنوز در دست طراحی و ساخت قرار داشت و برخی از اعضای تیم مربوط به حریم خصوصی در گوگل، نگرانی‌هایشان را درباره‌ی آن ابراز کرده و گفته بودند این ابزار با رویکرد کاری گوگل در تناقض است.

بعدا در اکتبر، کارمندان گوگل پس از اینکه متوجه شدند نصب این ابزار روی تمامی دستگاه‌ها ضروری است،‌ درباره‌ی آن با همکارانشان بحث کردند. آنان متوجه شدند ابزار نظارتی جدید گوگل را نمی‌توان از روی سیستم‌‌ها حذف کرد. درضمن، به‌دنبال منع‌شدن کارمندان گوگل از دسترسی به اسناد مربوط به این پروژه، ابزار نظارتی یادشده بیشتر در کانون توجه قرار گرفت و نگرانی‌های مرتبط به آن افزایش یافت.

این در حالی است که آلفابت به‌شدت تمامی ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید ابزار اشاره‌شده ماه‌ها با رعایت استانداردهای قانونی و استانداردهای مربوط به حریم خصوصی و امنیتی در دست ساخت بوده است.

آلفابت در اطلاعیه‌اش می‌گوید:

ادعاهای مطرح‌شده درباره‌ی عملکرد و هدف این اکستنشن کاملا نادرست هستند. این اکستنشن درحقیقت پنجره‌ای شناور است که از کارمندان می‌خواهد حواسشان جمع باشد که به‌صورت خودکار اطلاعیه‌ی مربوط به برگزاری اجلاسی خاص به تقویم شمار زیادی از کارمندان ارسال نشود.

در سال‌های اخیر، رابطه‌ی بین تیم مدیریت گوگل و کارمندان این شرکت به‌شکل فزاینده‌ای ستیزه‌جویانه‌تر شده است. سریال دعواهای بین گوگل و کارمندان مدتی پیش با اتفاقاتی نظیر راه‌پیمایی عظیم کارمندان در اعتراض به نحوه‌ی رسیدگی گوگل به پرونده‌های آزار جنسی وارد مراحل جدیدی شد.آلفابت همچنین ادعا می‌کند ابزار مذکور اطلاعات را به‌گونه‌ای برای گوگل ارسال نمی‌کند تا کارمندان ارسال‌کننده‌ی چنین دعوت‌نامه‌هایی شناسایی‌کردنی باشند و درضمن، گوگل از ارسال این دعوت‌نامه‌ها جلوگیری نمی‌کند. این ابزار به‌طور ویژه برای کاهش شمار دعوت‌نامه‌های ساختگی و هرز در تقویم ساخته شده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدام جدید گوگل برای زیرنظرگرفتن کارمندانش چیست؟



منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار