کد خبر: ۲۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
برای علاقه مندان به موسیقی، مخصوصاً آنهایی که در طول روز مسیرهای طولانی را پیاده طی می کنند، هدفون بلوتوث به یکی از ملزومات زندگی بدل شده است.
به گزارش آی تابناک : برای علاقه مندان به موسیقی، مخصوصاً آنهایی که در طول روز مسیرهای طولانی را پیاده طی می کنند، هدفون بلوتوث به یکی از ملزومات زندگی بدل شده است. به هر حال سیم کمتر به معنای زندگی بهتر است. انتخاب هدفون مناسب اما داستان دیگریست و باید بین برندهای مختلف بازار، به یکی اعتماد کنید. تسکو یکی از برندهای باسابقه داخلی است که محصولات متنوعی را به بازار لوازم جانبی عرضه می کند. در این مطلب می خواهیم هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 را بررسی کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت توسن سیستم شرق که در سال 1381 تأسیس شده، یکی از قدیمی ترین برندهای لوازم جانبی کشورمان محسوب می شود و محصولات متنوعی مثل کیس، پاور، ماوس، کیبورد، اسپیکر و هدست تولید می کند. هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 یکی از مدل های نسبتاً خوش قیمت این شرکت است که ویژگی های اصلی آن را در ادامه می بینید:

  • وزن 150 گرم
  • بلوتوث نسخه 4.2
  • باتری 400 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از کارت حافظه، ورودی AUX و رادیو اف ام
  • شارژدهی باتری حدود 6 ساعت
  • دامنه فرکانس 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز
  • قابلیت مکالمه تلفنی

هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 در حال حاضر با قیمت حدود 200 هزار تومان در بازار و با گارانتی 12 ماهه توسن سیستم به فروش می رسد. در ادامه با بررسی این محصول همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 در نگاه اول زیبا و چشم نواز به نظر می رسد. ما مدل طلایی رنگ این محصول را دریافت کردیم که البته خیلی هم به طلایی شبیه نیست، اما شما می توانید مدل مشکی رنگ را نیز انتخاب کنید. ترکیب رنگ طلایی، مشکی و نقره ای در بدنه دستگاه به جذابیت آن افزوده و می تواند حداقل برای چند لحظه نگاه ها را به خودش خیره کند.

تسکو 5 دکمه کنترلی با ابعاد نسبتاً بزرگ را روی لبه گوشی راست هدفون تعبیه کرده که چنگی به دل نمی زنند. هیچکدام از دکمه ها با زائده از دیگران متمایز نشده و باید ضمن حفظ ترتیب آنها، به حافظه مکانیکی خودتان در درازمدت تکیه کنید. شاید استفاده از دکمه های ترکیبی و چند حالته می توانست کمی از شلوغی این قسمت بکاهد. روزنه میکروفون، درگاه میکرو USB، جک AUX، درگاه کارت حافظه و چراغ نشانگر LED نیز همگی دور تا دور گوشی راست هدفون را اشغال کرده اند. در واقع می توان این طور تصور کرد که شرکت سازنده، یک اسپیکر بلوتوث را در قالب هدفون جا داده است.

کیفیت ساخت بدنه هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 قابل قبول است، به شرطی که با ملایمت با آن رفتار کنید. نوارهای نقره ای رنگ به کار رفته در بدنه به سادگی ساییده می شوند و بدنه هم به راحتی لک می افتد. بدنه از جنس پلاستیک خشک ساخته شده و انعطاف پذیری زیادی ندارد. یکی از قابلیت های خوب این هدفون، جمع شدن گوشی ها به داخل است که فضای مورد نیاز برای نگهداری آن در کیف یا کوله را کاهش می دهد اما طبق تجربه ای که از این نوع طراحی (حتی در برندهای معروفی مثل جبرا) داریم، بهتر است خیلی از این قابلیت استفاده نکنید. در غیر این صورت عمر هدفون تا حد زیادی کاهش می یابد.

از دیگر اجزای هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 می توان به فوم داخلی (قسمت روی سر) و بالشتک های گوشی اشاره کرد که کیفیت مناسبی دارند. بالشتک ها پس از استفاده چند ساعته هم گوش را اذیت نمی کنند و به خوبی صدای محیط را هم کاهش می دهند. البته در محصولی که به دست ما رسیده، گوشی راست مقدار زیادی از صدای محیط را به داخل راه می دهد. به احتمال زیاد این مشکل فقط محدود به همین نمونه است.

قابلیت ها

هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 با بهره گیری از ارتباط بلوتوث 4.2 و میکروفون باکیفیت، به خوبی نقش یک هندزفری حرفه ای با ابعاد بزرگ را ایفا می کند. میکروفون این محصول با حساسیت 105 دسیبل و مقاومت 32 اهم، تجربه بسیار خوبی از مکالمه صوتی را در اختیار شما می گذارد. تست این قابلیت نشان داد میکروفون به راحتی صدای شما را منتقل می کند اما به خاطر فقدان ویژگی حذف نویز، صدای محیط هم تا حدودی به گوش مخاطبتان می رسد. البته شفافیت و وضوح صدا نسبتاً بالاست و خللی در روند گفتگو ایجاد نمی کند.

این هدفون می تواند به عنوان رادیو اف ام هم ایفای نقش کند. گیرندگی رادیوی این هدفون به شکل عجیبی بالاست و به راحتی می توانید کانال رادیویی مورد علاقه خود را گوش کنید. عوض کردن کانال ها نیز با فشردن دکمه های تنظیم ولوم انجام می شود.

قابلیت دیگر هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 پخش موزیک از روی کارت حافظه است. تسکو اطلاعاتی در مورد حداکثر ظرفیت کارت حافظه برای این هدفون ارائه نکرده ولی ما کارت 64 گیگابایتی را با موفقیت روی آن تست کردیم. همانند محصولات مشابه، ترتیب پخش آهنگ از روی کارت حافظه چندان مشخص نیست و گزینه ای هم برای تغییر آن وجود ندارد.

با استفاده از درگاه AUX می توانید از هدفون بلوتوث تسکو به عنوان هدفون باسیم استفاده کنید. زمانی که کابل AUX به هدفون متصل باشد، قابلیت بلوتوث و دکمه های دستگاه غیرفعال می شود تا شارژ باتری هدر نرود.

کیفیت صدا

اکثر کاربران برای گوش دادن به موسیقی سراغ هدفون بلوتوث می روند. به همین دلیل نهایتاً کیفیت صداست که معیار اصلی خرید هدفون خواهد بود. طبق اعلام سازنده، هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 با حساسیت 110 دسیبل، بازه فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز را پوشش می دهد که روی کاغذ، رقم خوبی محسوب می شود.

با این حال تجربه گوش دادن به موسیقی با این هدفون چندان دلچسب نیست. خروجی هدفون بیشتر به فرکانس هایی میانی گرایش دارد، یعنی تقریباً خبری از صدای زیر نیست و بیس خوبی هم نمی شنوید. تفکیک فرکانس های مختلف به درستی صورت نمی گیرد و تشخیص جزئیات قطعات موسیقی کار سختیست. بدین ترتیب نمی توان بازه فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز را برای این هدفون تأیید کرد. کیفیت هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 در حالت باسیم هم تفاوتی نمی کند و بیشتر صدای بم را تحویلتان می دهد.

اگر به موسیقی راک و متال علاقه دارید، احتمالاً صدای بم هدفون چندان آزارتان نمی دهد و می توانید از این سبک موزیک (تا حدودی) لذت ببرید. همچنین هدفون تسکو برای تماشای فیلم یا گوش دادن به پادکست گزینه مطلوبی محسوب می شود.

بلندی صدای هدفون تسکو مطلوب است و می توانید با افزایش ولوم، خودتان را از سروصدای محیط جدا کنید. البته بلندی صدا در حالت اتصال AUX کمی بیشتر از حالت بلوتوث است. همچنین طراحی مناسب بالشتک های هدفون باعث می شود صدای موزیک مزاحمتی برای اطرافیان ایجاد نکند.

باتری و شارژ

باتری 500 میلی آمپر ساعتی هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 طبق اعلام سازنده برای 6-7 ساعت گوش دادن به موسیقی یا 5-6 ساعت مکالمه کفایت می کند. تجربه ما هم نشان داد با حداکثر ولوم می توانید حدود 6 ساعت کامل به موزیک گوش بدهید.

این هدفون می تواند مقدار شارژ باتری را روی گوشی نشان دهد، که با توجه به فقدان نشانگر باتری روی بدنه، قابلیت خوبی محسوب می شود. البته ظاهراً این مورد نیز عملکرد دقیقی ندارد، چون چندین بار با وجود شارژ حدود 40 درصدی (بر اساس نشانگر باتری روی گوشی)، هدفون به خاطر اتمام شارژ خاموش شد. خوشبختانه در شرایط اضطراری می توانید با استفاده از کابل AUX (که داخل جعبه محصول وجود ندارد) از این هدفون در حالت باسیم استفاده کنید.

شرکت سازنده اعلام کرده باتری این گوشی طی 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود که برای یک باتری 500 میلی آمپر ساعتی، زمان نسبتاً زیادیست. البته طبق تجربه ما، شارژ کامل این هدفون به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد. همچنین مانند اکثر محصولات مشابه، هیچ نشانه ای برای میزان پیشرفت عملیات شارژ دیده نمی شود.

جمع بندی

هدفون بلوتوث تسکو TH 5339 به عنوان یک محصول خوش قیمت، طراحی قابل قبولی دارد و از امکانات مطلوبی برخوردار است. در صورت استفاده مناسب و خوش رفتاری، این محصول می تواند برای مدت طولانی شما را همراهی کند. پیشنهاد می کنیم در جمع کردن گوشی های هدفون کمی خساست به خرج دهید تا عمر محصول طولانی تر شود.

اگر بیشتر اوقات موسیقی باکیفیت گوش می دهید، این هدفون گزینه مطلوبی برایتان نخواهد بود. محصول مورد بحث برای تماشای فیلم، مکالمه تلفنی یا گوش دادن به پادکست، عملکرد نسبتاً خوبی دارد و از عهده پخش موسیقی راک و متال هم بر می آید، ولی در مجموع صدای بم را برایتان پخش می کند، بدون اینکه بیس گوش نوازی داشته باشد. البته به این نکته هم توجه کنید که خرید هدفون مناسب برای گوش دادن به موزیک با کیفیت، حداقل دوبرابر بیشتر هزینه روی دست شما خواهد گذاشت.

نکته عجیبی که در این محصول تسکو هم به چشم می خورد، درج عبارت «ساخت چین» روی جعبه هدفون است که حس خوبی به شما نمی دهد. شرکت سازنده هنوز توضیح دقیقی در این مورد به ما نداده است.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار