تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 30
در پی رشد سریع حملات سایبری و کمبود نیروهای متخصص، دولت‌ها به استخدام نیروهای مردمی و تربیت این نیروها در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها رو خواهند آورد.
روزنامه وال‌استریت ژورنال با انتشار مقاله‌ای از دولت خواسته که برای ارتقای سطح امنیت سایبر خود از نیروهای مردمی استفاده کند. با توجه به اینکه اوباما از دولت فدرال خواسته تا بودجه امنیت سایبری را تا 19 میلیارد دلار افزایش دهد، نگارنده این مقاله آقای دیوید براملی (David Brumley)، استاد مهندسی الکترونیک و کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا (Carnegie Mellon)، ضمن تقدیر از اهمیت دولت به مقوله امنیت سایبری، پیشنهاد داده که اگر دولت، مردم را در زمینه امنیت سایبر جذب نکند و به هکرها به دید یک سرمایه ارزشمند نگاه نکند، در آینده با کمبود نیروهای متخصص در زمینه امنیت سایبری روبرو خواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود: «وقت آن رسیده که تحقیر کردن هکرها را متوقف کنیم و شروع به استخدام کسانی بکنبم که مهارت‌های آن‌ها برای امنیت کشور مفید است. هکرها می‌توانند متحدان امنیت سایبری ما باشند».

گزارش‌های جدید نشان از رشد سریع حملات مخرب سایبری دارد و در این راستا مدیرعامل شرکت سیمانتک سال گذشته اعلام کرد که انتظار می‌رود حملات هکری تا سال 2019 به مرز شش میلیون حمله برسد. تونی اسکات (Tony Scott)، مدیر ارشد اطلاعاتی اداره مدیریت و بودجه دولت آمریکا، عنوان کرد که در دولت فدرال 10 هزار جای خالی برای متخصصان امنیت سایبری وجود دارد که هر جای خالی یک فرصت برای علاقه‌مندان و درعین‌حال یک ضعف در ارتش سایبری به‌حساب می‌آید.

طبق گزارشی که دانشگاه ماساچوست بوستون منتشر کرده، 60 درصد از دانشگاه‌های آمریکا رشته‌های مرتبط با شبکه و امنیت سایبری ندارند. این گزارش پیشنهاد داده است که آمریکا برای رقابت با رقبای خود نیاز دارد تا کارکنان آینده امنیت سایبری خود را در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تربیت کند.
شایان‌ذکر است که استفاده از نیروهای مردمی یکی از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه درزمینهٔ امنیت سایبر است که دولت‌های فعال در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای جذب آن کرده‌اند.
منبع: سایبربان

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار