کد خبر: ۲۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 22
مقامات رسمی ایالات متحده و بریتانیا می گویند هکرهای روس موفق شده‌اند هکرهای ایرانی را هک کنند.
به گزارش آی تابناک : مقامات رسمی ایالات متحده و بریتانیا می گویند هکرهای روس موفق شده‌اند هکرهای ایرانی را هک کنند. آن‌طور که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دو کشور یاد شده نتیجه گیری کرده‌اند، با این کار هکرهای روسی پشت هکرهای ایرانی پنهان شده‌اند و حملات علیه بیش از 35 کشور، به نام کشورمان تمام شده است.

ظاهراً یک گروه به نام Turla (تورلا) که به همکاری با دستگاه‌های جاسوسی روسیه متهم است، نه تنها ابزارها و اطلاعات جمع آوری شده توسط گروه ایرانی Oilrig (اویل ریگ) را به سرقت برده‌اند؛ بلکه پشت آنها پنهان شده اند. این گزارش حاصل دو سال رسیدگی مشترک توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) و مرکز امنیت سایبری بریتانیا (NCSC) بوده است. NCSC زیر مجموعه سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا است.

در این ارزیابی امنیتی - اطلاعاتی نتیجه گیری شده به احتمال زیاد هکرهای ایرانی از سوء استفاده هکرهای روس از توانایی ها و هویت آنها بی خبر بوده‌اند. در بین اهداف هکرهای روس نهادهای نظامی، سازمان‌های دولتی، مراکز علمی و دانشگاه‌های بیش از 35 کشور به چشم می‌خورد که عمدتاً در خاور میانه قرار دارند.

گفته شده تیم روسی Turla موفق به نفوذ به شبکه تیم ایرانی Oilrig شده و سپس از زیرساخت‌های C&C و ابزارهای نفوذ آنها برای انجام حملات خود استفاده کرده است. این حملات دست کم در 20 کشور موفق بوده است.

در صورتی که اظهارات مقامات آمریکایی و بریتانیایی درست باشد، هکرهای روس ایران را متحمل عواقب حملات خود کرده‌اند. تاکنون مقامات ایران و به ویژه وزارت خارجه کشورمان، واکنشی به این گزارش نداشته‌اند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار