کد خبر: ۲۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
محققان فرانسوی پوستی مصنوعی به اسم Skin-On توسعه داده‌اند که در قالب ابزار ورودی امکان تعامل بهتر با گجت ها را فراهم می کند.
به گزارش آی تابناک : ما حین تعامل با دیگران از پوست به عنوان نوعی رابط استفاده می کنیم اما ابزارهای واسط ارتباط مثل گوشی و کامپیوتر به خاطر رابط فاقد روح و احساس، امکان تعامل طبیعی ندارند. آنطور که Marc Teyssier می گوید هدف آنها مجهز کردن دستگاه های الکترونیک به کاملترین رابط انسانی یعنی پوست بوده و در این راستا بافت مصنوعی kin-On را به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که قابلیت درک ژست های حرکتی و لمسی را دارد.

Skin-On مثل اپیدرم انسان از چند لایه با قابلیت شناسایی و تفسیر فشار وارده بر سطح اشیاء تشکیل شده است. اگر بخواهیم صادق باشیم ظاهرا آن همانطور که در ویدیو می بینید بسیار ناخوشایند به نظر می رسد و ممکن است برای برخی حتی مشمئز کننده باشد.

بر اساس ویدیوی پروتوتایپ Skin-On این پوست مصنوعی را می توان در پنل پشتی دستگاه ها نصب کرده و همزمان با در دست گرفتن دستگاه ها فرامینی را به آن داد. علاوه بر گوشی می توان از این رابط در لپ تاپ ها، پوشیدنی های هوشمند، صنایع رباتیک و موارد بسیار دیگری استفاده کرد.

پوست مصنوعی

Skin-On در دو مدل ساده و واقع گرایانه تولید شده که دامنه گسترده ای از حرکات کاربر از جمله گرفتن، مالش، کشیدن، نیشگون گرفتن، قلقلک دادن و احساس القا شده از این ژست ها را به اعمال با معنی در نرم افزار تبدیل می کند.

این تیم تحقیقاتی دستاورد خود را در سمپوزیوم Skin-On فناوری و نرم افزار رابط کاربری به نمایش می گذارند اما هنوز مشخص نیست که چنین ابزاری در اختیار کاربران هم قرار خواهد گرفت یا خیر.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار