کد خبر: ۲۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
تجربه کاربری دسکتاپ از طریق اتصال موبایل به نمایشگر یکی از جالب ترین قابلیت هایی بود که از چند سال قبل به اولویت سازندگان موبایل بدل شد.
به گزارش آی تابناک : تجربه کاربری دسکتاپ از طریق اتصال موبایل به نمایشگر یکی از جالب ترین قابلیت هایی بود که از چند سال قبل به اولویت سازندگان موبایل بدل شد. سامسونگ و هواوی هرکدام به نوعی این ویژگی را در محصولاتشان پیاده کردند تا شما بتوانید از گوشی قدرتمند به شکل بهینه تری استفاده کنید. حالا سامسونگ که برای اولین بار این ویژگی را معرفی کرد، خبر از پایان کار برنامه لینوکس روی دکس (Linux on Dex) می دهد.

لینوکس روی دکس به شما اجازه می داد تا سیستم عامل لینوکس را با استفاده از گوشی گلکسی روی دسکتاپ اجرا کنید. غول تکنولوژی کره جنوبی در ایمیلی به اعضای برنامه بتای این قابلیت خبر از پایان فعالیت آن داده. به گفته سامسونگ، پشتیبانی از توزیع اوبونتو توسط این شرکت به پایان رسیده است:

با تشکر از شما برای پشتیبانی از بتای لینوکس روی دکس، توسعه لینوکس روی دکس به لطف علاقه کاربران و بازخوردهای ارزشمند شما ممکن شده بود. متأسفانه ما پایان این برنامه بتا را اعلام می کنیم و دیگر این برنامه را پشتیبانی نخواهیم کرد.

توجه: لینوکس روی دکس در اندروید 10 بتا پشتیبانی نمی شود. زمانی که دستگاه خود را به نسخه 10 اندروید آپدیت کنید، دیگر نمی توانید به نسخه 9 برگردید.

بنابراین با عرضه آپدیت اندروید 10 که هم اکنون برای بعضی از گوشی های سامسونگ در جریان است، پشتیبانی از لینوکس روی دکس متوقف می شود. شاید شرکت سازنده برنامه شبیه ساز لینوکس روی اندروید، که سامسونگ هم از محصول آنها استفاده می کرد، به خاطر رعایت نکردن برخی مسائل امنیتی از سوی گوگل محدود شده است.

با توجه به وضعیت فوق اگر تابحال از لینوکس روی دکس استفاده کرده اید، بهتر است از اطلاعاتتان پشتیبان تهیه کنید تا پس از آپدیت به اندروید 10 به مشکل نخورید. گفتنیست راه های دیگری برای پشتیبانی از لینوکس روی هسته اندروید نیز وجود دارد، اما هیچکدام از آنها به خوبی لینوکس روی دکس کار نمی کنند.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار