کد خبر: ۲۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
گلکسی اس 8 اولین گوشی سامسونگ با ساختار جدید نمایشگرهای تمام صفحه و یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های این شرکت است که هنوز هم کاربران زیادی دارد. به تازگی شایعاتی مطرح شده که می‌گویند سامسونگ قصد عرضه اندروید 10 برای این گوشی را دارد. اما آیا این شایعات روزی به حقیقت می‌پیوندند؟
به گزارش آی تابناک : بنابر یک اصل نانوشته، سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند خود هیچ‌گاه بیشتر از دو بروزرسانی بزرگ اندروید را عرضه نمی‌کند. در واقع این شرکت حداکثر دو بروزرسانی نسخه اندروید را برای کاربران گوشی‌های خود عرضه می‌کند و به همین خاطر بسیاری از کاربران تقریباً مطمئن هستند که بعد از عرضه اندروید 8.0 و اندروید 9.0، دیگر جایی برای عرضه نسخه 10 این سیستم عامل برای کاربران گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 8 وجود ندارد.

اما با این حال به تازگی اطلاعاتی منتشر شده‌اند که بسیاری از کاربران را در این مورد به شک انداخته‌اند. طی این اطلاعات تصاویری از یک بنچمارک مربوط به نرم‌افزار GeekBench از گلکسی اس 8 منتشر شده که نشان می‌دهد نسخه اندروید مورد استفاده در آن 10 بوده است.

s8-8.jpg

این بنچمارک که تاریخ ثبت آن 10 روز پیش است را باید اولین نقطه شروع شایعات در نظر بگیریم اما شاید حقیقت چیزی دیگر باشد. در واقع می‌توان اینطور عنوان کرد که به احتمال فراوان این بنچمارک از سوی یکی از سازندگان رام‌های غیر رسمی برای توسعه رام بر پایه اندروید 10 برای گلکسی اس 8 انجام شده تا پایداری این نسخه از سیستم عامل توسعه داده شده برای دستگاه، محرز شود.

با توجه به پتانسیل بالای سخت‌افزاری، گوشی گلکسی اس 8 می‌تواند به راحتی از پس اجرای سیستم‌عامل اندروید 10 برآید و به همین دلیل کاربرانی که تمایل زیادی به استفاده از اندروید در جدیدترین نسخه آن را دارند می‌توانند بعد از عرضه نسخه‌های رام غیر رسمی برای این گوشی آنها را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنند.

اما همانطور که گفتیم مسلماً سامسونگ هیچ بروزرسانی رسمی اندروید 10 را برای این گوشی عرضه نخواهد کرد و دلیل آن نیز بیشتر در بخش بازاریابی و سوق دادن کاربران به خرید گوشی‌های جدیدتر شرکت است.

به هر حال باید اینطور گفت که سامسونگ بیشتر تمرکز خود را بر گوشی‌های جدیدتر خواهد گذاشت و اگر تمایلی به استفاده از جدیدترین نرم‌افزارها دارید بهتر است گوشی‌های جدیدتر را از بازار خریداری کنید و اگر صاحب گوشی‌های قدیمی‌تر هستید نیز شاید دو راه جلوی پای شما باشد که اولین مورد ساختن با نسخه موجود و یا نصب رام‌های کاستوم جدید باشد و دومین مورد نیز بروزرسانی به یک گوشی جدیدترین و فروختن گوشی موجودتان باشد؛ انتخاب با شماست.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار