کد خبر: ۲۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
دور روز پیش خبر رسید که دولت لبنان قصد دارد روی تماس های صوتی با برنامه واتس‌اپ مالیات روزانه ۰.۱۸ یورویی وضع کند که این مساله موجی از اعتراضات را در این کشور به راه انداخت و با گسترش دامنه اعتراضات، روز گذشت دولت این کشور اعلام کرد که از این کار صرف نظر کرده است.
به گزارش آی تابناک : دور روز پیش خبر رسید که دولت لبنان قصد دارد روی تماس های صوتی با برنامه واتس‌اپ مالیات روزانه ۰.۱۸ یورویی وضع کند که این مساله موجی از اعتراضات را در این کشور به راه انداخت و با گسترش دامنه اعتراضات، روز گذشت دولت این کشور اعلام کرد که از این کار صرف نظر کرده است.

این خبر بعد از آن منتشر می شود که هزاران شهروند لبنانی در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت این کشور و وضع مالیات روی تماس های صوتی VOIP که از طریق اپ هایی نظیر واتس‌اپ، فیسبوک و فیس تایم میسر می شوند به خیابان ها آمدند.

پلیس و نیروهای امنیتی برای آرام کردن اعتراضات از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کردند. حوادث دو روز اخیر در لبنان به جرات یکی از بزرگ ترین اعتراضات در تاریخ آن محسوب می شود.

به دنبال درخواست سعد حریری نخست وزیر لبنان برای برداشته شدن این قانون، وزیر ارتباطات این کشور، Mohamed Choucair روز گذشته اعلام کرد که مالیات ۲۰ سنتی روی تماس های صوتی اینترنتی را بر می دارد.

معترضان خواهان تغییر هستند

واتس‌اپ

علیرغم عقب نشینی دولت لبنان از مواضع قبلی خود و حذف مالیات های جدید، معترضان این کشور همچنان در خیابان ها به سر می برند و خواهان رفورم اقتصادی هستند.

یکی از آنها در همین رابطه به خبرگزاری دویچه وله گفته است:

ما به خاطر واتس اپ اینجا نیستیم. ما برای همه چیز اینجاییم: برای غذا، سوخت، نان و هر چیز دیگری.

معترض دیگری گفت:

ما شغل می خواهیم، برای حقوقمان به خیابان ها آمده ایم، برای برق، آب و آموزش.

گفتنی است برخی از معترضین آسیب هایی را به مغازه ها و تابلوهای سطح خیابان ها وارد کردند و در مقابل پلیس نیز با خشونت به آنها پاسخ داد. صلیب سرخ جهانی گزارش داده که به خاطر استفاده پلیس لبنان از گاز اشک آور و بروز مشکلات تنفسی برای مردم تاکنون ۲۷ نفر را به مراکز درمانی انتقال داده و ۷۷ نفر هم به خاطر بروز جراحات جزئی در محل درمان شده اند.

وزیر کشور لبنان هم در همین رابطه گفته است که تاکنون ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی و ۶۰ نفر از ماموران پلیس در این درگیری ها زخمی شده اند.

واتس‌اپ
  
واتس‌اپ
واتس‌اپ
واتس‌اپ
واتس‌اپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار