کد خبر: ۲۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 17
حسگر اثر انگشت گلکسی اس 10 سامسونگ از همان ابتدا مشکلاتی داشت و برخی کاربران گلایه می کردند که با اثر انگشت های چاپ شده سه بعدی می توانند آن را قفل گشایی کنند.
به گزارش آی تابناک : حسگر اثر انگشت گلکسی اس 10 سامسونگ از همان ابتدا مشکلاتی داشت و برخی کاربران گلایه می کردند که با اثر انگشت های چاپ شده سه بعدی می توانند آن را قفل گشایی کنند. بدتر از همه اینکه اخیرا یکی از خریداران این گوشی مدعی شده که با نصب محافظ صفحه تولیدی شرکت های ثالت روی نمایشگر آن، هر فردی می تواند پرچمدار جدید سامسونگ را قفل گشایی کند.

حالا طبق گزارشی که رویترز منتشر کرده سامسونگ نیز این مساله را تایید کرده و وعده داده که به زودی آن را رفع می کند.

ماجرا از این قرار است که هفته گذشته یک کاربر انگلیسی مصاحبه ای با نشریه سان انجام داد و در آن مدعی شد که بعد از نصب یک محافظ صفحه جدید روی گوشی گلکسی اس 10 خود، شوهرش بی آنکه قبلا اثر انگشت خود را در گوشی ثبت کرده باشد توانسته با استفاده از اثرانگشت آن را قفل گشایی کند.

گلکسی اس 10

سامسونگ هم ضمن تایید این مساله، در واکنش به ادعای این شهروند بریتانیایی طی بیانیه ای که برای رویترز ارسال کرده چنین آورده است:

سامسونگ از عملکرد بد سیستم تشخیص اثر انگشت گلکسی اس 10 آگاه است و به زودی با ارائه پچ نرم افزاری آن را رفع می کند.

اما این مشکل به قدری جدی بوده که یکی از درگاه های آنلاین بانکی کره جنوبی به نام KaKaobank را وادار کرد که از مشتریان خود بخواهد تا زمان رفع این ایراد، قابلیت تشخیص اثر انگشت گوشی گلکسی اس 10 خود را غیرفعال نمایند.

البته اشاره کنیم که منشاء این مشکل هنوز مشخص نشده اما شاید بد نباشد اشاره کنیم که گلکسی اس 10 از نوعی سنسور فراصوت برای تشخیص خطوط اثر انگشت استفاده می کند و محافظ های سیلیکونی و پلاستیکی بعضا به خاطر خط و خطوط ریزی که دارند می توانند در عملکرد این سنسور اختلال ایجاد کنند. به همین خاطر نیز سامسونگ به خریداران پرچمدار تازه خود توصیه کرده که از محافظ صفحه های تایید شده استفاده نمایند.

سامسونگ در مصاحبه با انگجت خبر داده که مشغول بررسی این مشکل است و به مشتریان خود توصیه می کند که از لوازم جانبی مورد تایید سامسونگ به همراه گلکسی اس 10 استفاده نمایند.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار