کد خبر: ۲۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 17
اینستاگرام برای کنترل بیشتر روی اپلیکیشن های متفرقه ای که به این اپ لینک شده اند، صفحه جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه خواهد کرد که به کاربر اجازه می دهد دسترسی اپلیکیشن های متفرقه و مشکوک به سرقت داده ها را قطع کند.
به گزارش آی تابناک : اینستاگرام اعلام می کند که کاربران به کمک قابلیت جدید می توانند تمامی سرویس های متفرقه یا شخص ثالثی (third-party) که به این اپلیکیشن لینک شده اند را مدیریت کنند. برای رفتن به این صفحه کافیست از بخش Settings به قسمت Security رفته و Apps and Websites را پیدا کنید و دسترسی اپلیکیشن هایی که نمی خواهید را قطع کنید.

اضافه شدن قابلیت جدید به اینستاگرام برای کنترل دسترسی اپ های متفرقه

در بخش مذکور لیست تمام سایت هایی که به اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی دارند نمایش داده شده و به کاربر اجازه می دهد تا اشتراک گذاری داده ها با هر اپلیکیشن را مشخص کند.

ابزار کنترلی جدید از آخرین تلاش های اینستاگرام برای محدود کردن سوءاستفاده از داده های کاربران توسط اپلیکیشن های متفرقه است. این شرکت اواسط مهر ماه قابلیت جدید اپلیکیشن خود را برای مبارزه با ایمیل های جعلی معرفی کرده بود.

اپ های متفرقه یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که فیسبوک پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا با آنها سر و کار دارد. این شرکت به همین خاطر در برنامه App Developer Investigation خود وادار به معلق کردن ده ها هزار اپلیکیشن شد.

ابزار جدید با اینکه کمک چندانی به حفاظت از حریم شخصی نمی کند ولی می توان به کمک آن دسترسی اپلیکیشن های قدیمی و مشکوک به سرقت داده های شخصی را قطع کرد.

به گفته اینستاگرام عرضه ابزار کنترلی جدید زمانبر بوده و ممکن است عرضه آن برای همه کاربران حدود شش ماه طول بکشد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار