کد خبر: ۲۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 16
ارتش ایالات متحده و دپارتمان انرژی این کشور قصد دارند با همکاری هم یک خودروی امدادی مخصوص بحران تولید کنند. این خودرو که فعلا در مرحله ایده قرار دارد، با پیشرانه ای هیدروژنی تولید خواهد شد.
به گزارش آی تابناک :  شاید بپرسید چرا ارتش و دپارتمان انرژی آمریکا خواهان استفاده از پیشرانه هیدوروژنی برای خودروی امدادی خود هستند؛ در پاسخ باید گفت خودروهای هیدروژنی می توانند به مدت 72 ساعت انرژی، گرما و آب آشامیدنی مورد نیاز را تامین کنند. بنابراین چنین ویژگی هایی در شرایط بحرانی مثل آتش سوزی های گسترده یا طوفان های سهمگین می توانند بسیار حیاتی و مفید باشند.

gm surus (2)

در حال حاضر جزئیات زیادی درباره پروژه مشترک ارتش و دپارتمان انرژی ایالات متحده در دست نیست. با این حال می دانیم برای این پروژه نام H2Rescue انتخاب شده و پیش از آغاز آن در پاییز تمامی پیشنهادهای مهندسین و شرکا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پس از تکمیل نمونه اولیه، H2Rescue در تست های عملی شرکت می کند تا نقاط قوت و ضعف آن ارزیابی شود. در گام بعدی نیز هم دپارتمان انرژی و هم ارتش آمریکا به طور مشترک قابلیت های این خودرو را به نمایش خواهند گذاشت تا به همه نشان دهند که یک وسیله نقلیه امدادی سبز، چگونه می تواند در فجایع و شرایط بحرانی مفید و موثر واقع شود.

گفتنی است پیش از این و در سال 2016 ارتش ایالات متحده با همکاری جنرال موتورز نسخه پیل سوختی پیکاپ شورولت کلرادو را برای میادین نبرد تولید کرده است.

به غیر از کلرادوی هیدروژنی، اواخر سال گذشته نسخه هیدروژنی پیکاپ شورولت سیلورادو نیز توسط جنرال موتورز توسعه یافت تا این کمپانی توانمندی ها و تجارب خود در زمینه خودروهای پیل سوختی را مجددا به نمایش بگذارد. در این پیکاپ از مخازنی با فشار 700 بار استفاده شده و گفته می شود امکان پیمایش مسافت 400 مایلی (643 کیلومتری) با آن وجود دارد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار